18/02/'07 Aarsele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Devine Tegenterter
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 19:39
Rijdt met: Thompson Razor

18/02/'07 Aarsele

Bericht door Devine Tegenterter »

Op Zondag 18 februari organiseert de brandweer van Aarsele voor de eerste keer 'nen TT'.
De start, de finish en den après bevinden zich aan en in het arsenaal (molenweg 1A in Aarsele).
De afstanden: 25-35-50km.
De starttijden: 8u tot 13u (voor de 50km is dit 8u tot 11u).
De prijzen: €3 (met vergunning) en €4 (zonder vergunning)

Voor de rest is er nog:
- ruime bevoorradingen
- deskundige depannage
- kleedkamers en warme douches
- verzorgde afspuitstand
- boterham mee gekapt aan finish
Gebruikersavatar
Metalbiker
Mountainbiker
Berichten: 259
Lid geworden op: zo 28 jan 2007 18:19
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.9

Bericht door Metalbiker »

Ik zal er alvast zijn 8)
Gebruikersavatar
fast & furious
Kerstman
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 09 sep 2005 18:58
Rijdt met: Fast : Specialized stumpjumper expert / Furious : Specialized Stumpjumper Woman 2006

Bericht door fast & furious »

F&F gaan Aarsele ook ne kjé proberen!
Al is het maar voor den brandweer te steunen! :-D :-D :-D

tot den 18de,de Fast
goldengiant
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 29 jan 2007 19:38
Rijdt met: Giant

Bericht door goldengiant »

Wahoe :lol: :lol:

Hopelijk nen VETTEN tocht :evil: :evil: daar in aarsele .
En als het van de brandweer is het altijd in orde .... :P :P
I'll be there......
Gebruikersavatar
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Berichten: 594
Lid geworden op: do 05 okt 2006 12:56
Rijdt met: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets
Contacteer:

Bericht door Knurrebikers lady »

Gisteren op 't werk medeinrichter gesproken. 't Is ook nen biker in hart en nieren.

Naar ik verneem veel off-road en zo weinig mogelijk road, gelijk wij bikers het 't liefste hebben.
Ligging en inrichting lijkt mij ook dik in orde.

Gezien TT in dorp waar ik werk, kan ik niet ontbreken.

Dus ... iedereen daarheen ! :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Kan iemand een beetje een omschrijving van het parcours geven??
Langs welke kanten gaat het uit???
En welke off-road mogen we verwachten???
(Bos,singletracks,veldwegels,....)

Laat het maar ne keer weten.
Gebruikersavatar
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Berichten: 594
Lid geworden op: do 05 okt 2006 12:56
Rijdt met: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets
Contacteer:

Bericht door Knurrebikers lady »

veeteeteetje schreef:Kan iemand een beetje een omschrijving van het parcours geven??
Langs welke kanten gaat het uit???
En welke off-road mogen we verwachten???
(Bos,singletracks,veldwegels,....)

Laat het maar ne keer weten.
Hoi,
Ik stuur mail naar gast dat in de organisatie zit en laat asap bericht.

Grtjs
Gebruikersavatar
Devine Tegenterter
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 19:39
Rijdt met: Thompson Razor

Bericht door Devine Tegenterter »

Voila, dit is zowat de info die we hebben ivm het parcour.
Als er nog specifieke vragen zijn moet je ze maar stellen.


MTB Tourtocht Aarsele -18 februari 2007

Het parcours vertrekt vanaf de Molenweg te Aarsele. Langs enkele uitgedokterde offroad stukjes en glijdend langs landelijke wegen gaan we richting Kanegem. De dorpsgrens overgestoken gaan we een veldweg op die leidt naar het centrum van het bloemendorp. Eenmaal daar aangekomen rijden we langs smalle paadjes naar het Axpoelgebied. Daar krijgen we de kans om op enkele privé- stroken de buitenbanden te tarten. Daarna laten we ons geografisch terug dalen naar gebied Aarsele waar we ons met hard labeur over de Westhoek begeven. Later aankomend in de hoofdstraat van onze parochie mogen de liefhebbers van de 25 kilometer ons verlaten. Na een technisch stukje in een bescheiden bosje mogen ook de wielerfanaten voor de 35 kilometers ons wiel lossen. Langs de graszoden van de spoorweg en meerdere pittige off- road stukken gaan we richting de Flesse, de Kerkebosstreek en het Galgeveld. Deze lastige passage voorbij kunnen we even recupereren langs de Haaghoek. Want daar staat onze Poelberg (Tielt) die onze pittoreske streek eer aandoet. Gooi de kuiten maar los en concentreer u want dit is niet voor watjes. Dat een heuvel vele zijden heeft zal je achteraf zeker beamen. Heel wat zweetdruppels later trappen we naar het Meiken. Daar komen de mensen van de 35 kilometer ons terug tegemoet. Wat spelend rond de Waterradbeek rijden we verder om de grillen van de Gaverbosstreek tot ons nemen (grens Aarsele – Dentergem). Eerst wat stoempen en daarna wat technisch draaien en keren; de Kattesteert aankomend. Weinig verhard veel offroad is de leuze van de komende kilometers die ons zullen brengen naar de Baudeloo. Opnieuw gaan de 25’ ers ons verlaten. Wij gaan de andere richting uit om de Oosthoek van Aarsele onveilig te maken.Hou de moed erin, er zijn nog wat plaatselijke lussen in onze kleine parochie en de aankomst begint in zicht te komen.

Het parcours is zoals u leest heel gevarieerd. Bossen hebben we bijna niet, maar landelijke wegen in overvloed. We halen alvast een dikke 65% offroad. Een parcours met voldoende variatie, pittige elementen voor de betere liefhebbers en af en toe nodige recuperatiestroken.
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

MTB_aarsele schreef: Het parcours is zoals u leest heel gevarieerd. Bossen hebben we bijna niet, maar landelijke wegen in overvloed. We halen alvast een dikke 65% offroad. Een parcours met voldoende variatie, pittige elementen voor de betere liefhebbers en af en toe nodige recuperatiestroken.

Ah,mij moogt ge dan ook verwachten.Als dat waar is,dan moet dit wel de eerste TT zijn in die streek die zo'n hoog off-road gehalte haalt.
En het is niet ver van mijn deur,dus,...........
Schrijf ons maar op.
Gebruikersavatar
Devine Tegenterter
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 19:39
Rijdt met: Thompson Razor

Bericht door Devine Tegenterter »

We hebben idd veel off-road :P
kheb al veel "paadjes" gedaan die ik nog nooit had gezien :oops:

Maar ik kijk vooral uit naar die ene single-track (de andere zijn daarom niet slecht e#-o ) .
De locatie is er(beetje zand, bergske,boomke,...), maar er zijn zoveel manieren om deze te benutten. =D>
Het is nu aan ons om het beste eruit te halen :bounce:
Plaats reactie