28/1/06 Schoondijke(NL)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
tarzan
Mountainbiker
Berichten: 624
Lid geworden op: di 02 sep 2003 19:19
Rijdt met: granville pulse custom

Bericht door tarzan »

't ja als ik "den zeeuw" zijn reactie lees, dan weet ik weeral dat mensen enorm verschillen. Waarom ? Ik vond deze tocht niet knap, maar had eigelijk ook niets anders verwacht. Waar er polder is kan je geen heuveltjes toveren, maar de passage door de duinen had ik mij gans anders voorgesteld dan dan ene single trackje.

Maar, ik kwam voor een op den dijk te rijden langs het water en dat hebben we dus zeker mogen doen, maar dan word je weer geconfronteerd met de beperkte mogelijkheden van de streek, wat het pad terug was gewoon onderaan de dijk de andere richting op, op een asfast fietspad.

Besluitje : leuk om eens gedaan te hebben (dat laatste padje langs het water op het 45 km parcour was echt eens leuk), maar ik kan hier ook in de polder tegen de wind in gaan boksen.
Gebruikersavatar
Traxer
Kerstman
Berichten: 1450
Lid geworden op: vr 17 dec 2004 14:14
Rijdt met: wielke vanvoor, wielke vanachter
Contacteer:

Bericht door Traxer »

Deze morgen samen met thegreattrax de 35 gereden. Spijtig dit te moeten zeggen, doch dit is niet mijn ding. :-? Inderdaad een mooi singletrackske in de duinen (maar o zo kort - heb me daar zelfs eens in het zand gerold...) en een leuk bosje (ook niet erg groot). Voor de rest: op de dijk rijden om de zee te zien, veel road en de off-road leek ook al heel erg op road. Gelukkig was er nog de wind om tegen te vechten. Zo was er toch nog deze uitdaging. Mogelijks heeft de organisatie alles uit de streek gehaald, wat betekent dat deze streek me dan als vtt-streek niet kan bekoren.
Pluspunten: heel goede bevoorrading met de lekkerste soep die ik al op een toertocht gegeten heb en een goede bepijling tot aan de afspuitstand. =D> Vanaf dan mocht je wel je weg zelf verder zoeken. #-o

De (persoonlijke) score:

Organisatie: 6/10
Bevoorradingen: 8/10
Bepijling: 8/10
Parcours: 4/10
Technische passages: 1/10
Moeilijkheidsgraad: 2/10
Fungehalte: 3/10

Graag tot de volgende.
Gebruikersavatar
stelvio
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 15:33
Rijdt met: Giant Fully

Bericht door stelvio »

de meningen verschillen nogal,ik ken de streek,dus wist ik wat we konden verwachten.spijtig dat er niet wat meer singel track inzat! :-? verder de bevorading was wel oke =D> ,de afspuit plaats was dan weer veel minder,te weinig druk op de leidingen en wetend dat de brandweer een paar honderd meter verder zijn post heeft.al bij al toch goed geamuseerd en niet te vergeten de douche na de rit was dan weer super =D>
Gebruikersavatar
Frustie Dtr
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: za 22 jan 2005 22:25
Rijdt met: TREK

Bericht door Frustie Dtr »

Zondag ergens rond 10u30 gestart ... na wat zoeken uiteindelijk toch nog de inschrijvingsplaats gevonden.
Parcours was redelijk eenvoudig, wel leuk stukje duinen maar veel te kort!
Naar het einde toe werd een bos"je" volledig uitgekamd.
Pluspunt was ook het geringe aantal bikers en de kalme asfaltwegen (geeen enkele wagen tegengekomen)
Bevoorrading dik in orde, lekkere soep met als dessert een mini "boule de berlin".
Hier kom ik deze zomer nog eens terug!
Gebruikersavatar
surfbiker
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 12:59
Rijdt met: specialized stumpjumper marathon
Contacteer:

Bericht door surfbiker »

Zondag gestart rond 8.30.Ik had het jaar voordien ook die tocht gedaan maar dan met een strakke noord oost wind, en een gevoelstemp van -7 graden.Dit jaar hadden we af te rekenen met een strakke westen wind dus terug eens goe ons pijp kunnen uitblazen.Mij ga je geen neg. kritiek horen geven want ik ben van zee afkomstig dus ik weet wat de streek te bieden heeft.Volgend jaar kom ik terug de erwtensoep proeven!!!
Tot de volgende.
Gebruikersavatar
SuperCube
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 01 jan 2007 18:02
Rijdt met: Cube Acid HS 11

Bericht door SuperCube »

ik kan er nu echt nie aan doen maar ik vond die erwtensoep toch niet alles....het nasmaakje deed me spontaan denken aan koeiedrek :-? en éénmaal dat in je kop zit mag je nog doen wat je wil, je krijgt het goedje nie meer binnen ! misschien was het de red bull smaak in combinatie met misschien overtijdse worst...afin, de tocht zelf was best plezant, sympathieke medewerkers en een leuk windgevecht....volgend jaar terug (hopelijk is er dan tomatensoep)
Plaats reactie