18/02/07 Lichtaart.

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
goebezig
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 12 mei 2006 20:24
Rijdt met: scott

Bericht door goebezig »

wij zijn er ook weer met een man of 5 . =D> =D>
viking
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 21:39
Rijdt met: Orbea

Bericht door viking »

Wij als club zijn klaar :roll:
TT afgepeild water en slijk, zal een vraagteken zijn, is echt beperkt.
Parcours is fantastisch te berijden (al enkele dag geen regen) heeft er een ideaal parcours van gemaakt
Weer is ons goedgezind.
Het zware mooie stuk zal zoals we aan gaven echt en kuitenbijter worden.
Voor de ongelovige we spreken mekaar na de tocht?
Zit een groot stuk BLOSO in, dit kan ook niet anders.(Bos en groen)
Echter de verrassing zal nog lang besproken worden.
Tevens wil ik aan de deelnemers vragen bij toekomen, "kijk even omhoog"
Deze tekst komt uit het hart van het ganse organiserende team (tevens dank aan onze sponsor)

Aan al diegene die afkomen, al bedankt, en een gezonde veilige TT tocht, en tot morgen.
Kritiek of suggestie achteraf zeker welkom :-D

Nog een slogan,
“Rijders heb respect voor elkaar, jonge, oude, en trage deelnemers, maak het veilig, en gezellig voor iedereen”.

Het MTB T .
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Bericht door aresius »

ik vertrek nu thuis, hopelijk ben ik nog op tijd daar om te starten

overslapen 8-[
Gebruikersavatar
Simple Mind
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 31 dec 2006 00:35
Rijdt met: Iets dat mijn ventje ineen gestoken heeft :-)

Bericht door Simple Mind »

Inderdaad een prachtige tocht ! =D> =D> =D> =D> =D>
Slijk was er m.i toch genoeg maar in vergelijking met verleden week in Lille was het peanuts. :-)
Zoals beloofd was alles goed afgepijld, seingevers aan de gevaarlijke oversteken, lekkere soep bij de bevoorrading.
Wat betreft de indeling in zones heb ik na de bevoorrading precies toch geen bordjes meer zien staan (en neen, ik flits niet zo snel dat ik ze niet zou gezien hebben :wink: ).

Volgend jaar zeker terug present !

En nu die stramme spieren wa ontspannen in een lekker heet bad! 8)
maltje
Mountainbiker
Berichten: 1637
Lid geworden op: do 08 mei 2003 14:21

Bericht door maltje »

Het belangrijkste van de dag:Hoe is het met de gevallen biker,iemand een idee?
Rugje heeft het uitgehouden maar van zodra ik afstapte kwam de pijn weer opzetten.
Leuke tocht heb erg genoten en jammer genoeg 1 maal moeten afstappen,maar ik denk iedereen daar.
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Bericht door Stalen Worm »

Simple Mind schreef:En nu die stramme spieren wa ontspannen in een lekker heet bad! 8)
Dat heb ik net gedaan, en hierbij mijn bedenkingen

Parkoers/bepijling

Positief

Mooie singletracks
Niet te veel modder.
Mooie korte klimmetjes, leuke afdalingen, niet al te veel asfalt

Negatief

De bepijling: pijjen genoeg, zeker wel, maar dat rood viel mijns inziens niet genoeg op, ik heb er een extra lusje van +/- 5 km bijgedaan, voorbij het kerkhof en de toeristen ben ik 2 keer gereden, blijkbaar moesten we daar rechtsaf enkele trapjes naar beneden, om zo tot naast de sporweg te rijden... Maar blijkbaar reden daar links de startende bikers, en ben ik die dus gevolgd, hier volgende keer mss een lintje spannen.

Bevoorrading

Positief

Keuze genoeg, appelsien, koeken, lekkere soep...


Negatief

ICE TEA, hoewel het lekker is, vind ik het niks voor een sportevenement, een aquarius of AA'ke waren beter geweest.

Fotografe

MOOI MOOI MOOI :-D

Seingevers

vind ik een absoluut pluspunt die ze op elke TT moeten invoeren!!!!!

Bikewash

GOED ZO 4 hogedrukslangen, en een goed, simpel ysteem om de bikes in te zetten!!

Overal rating, van mij krijgen jullie een mooie 8
In ieder geval heb ik me danig geamuseerd, Tot volgend jaar, ik kom zeker trg!!

Grtz

Nico
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Bericht door Point7 »

Het was een mooie tocht (47km) met vele bekende stukken, maar die "kuitenbijters" waren echt wel een aangename verrassing. =D> =D> Meer van dat. Eindelijk eens stukken die afwijken van de Bloso route en die ook de moeite zijn. Ook de singletrack vlak na het oversteken van de baan lichtaart/herentals vind ik een goed alternatief ipv dat saai stuk parrallel zandweg. Dat singletrackske is mij wel bekend tijdens persoonlijke tochten, maar vond het tot nu spijtig dat het nooit in een TT zat. Ook hier proficiat ! =D>
De tocht begon heel vlak waardoor de snelheden goed opgedreven konden worden, maar de zwaardere stukken moesten dan allemaal nog komen.
De modder viel nog mee. Enkele blubberplasjes en enkele stroken zuigmodder die het nog wat zwaarder maakten.

Afpijling was dik in orde. Duidelijke splitsingen en een heleboel seingevers ! =D> =D>
De bevoorrading was ook zeer ruim.
Kortom een zeer goede tocht mede danzij het goede weer de laatste paar dagen.
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Bericht door Point7 »

maltje schreef:Het belangrijkste van de dag:Hoe is het met de gevallen biker,iemand een idee?
Rugje heeft het uitgehouden maar van zodra ik afstapte kwam de pijn weer opzetten.
Leuke tocht heb erg genoten en jammer genoeg 1 maal moeten afstappen,maar ik denk iedereen daar.
Heb ook 1 keer moeten afstappen. Bij mij was dat ergens op het einde van de zone met die nieuw "kuitenbijters". Dat klimmetje kwam iets te snel voor mij en was nog niet gerecupeerd. Voor de rest ging het overal wel alhoewel ik wel met een heel klein verzetje soms omhoog moest, maar ik doe liever dat dan afstappen. :wink:
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

jaja...weer een tof tochtje hier. gisteren toch iets te veel pintjes gedronken. :drunk: dus zwaar afzien natuurlijk. toch nog 46 km tegen een gemiddelde van iets meer als 23 normaalgezien. ben niet van mijn grote afgeweest vandaag. behalve 1 klimmetje met wortels op het trainingsparcour van wellens. het was mooi maar niets speciaal. het trainingsparcour vond ik wat tegenvallen maarja... de voormiddag is al bij al geslaagd. ook nog forza_inja tegen gekomen na de tocht.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Bericht door aresius »

toch nog vlak voor 11u kunnen starten aan de 45km. mijn persoonlijke grens een beetje naar boven geduwd op 2,5u was ik de hele toer rond. dus ruwgeschat een gem van 18 ongeveer. kilometrik is weeral kapot.

supertocht, voor mij persoonlijk de beste die ik tot hiertoe in provincie antwerpen gereden heb.

enkel de ice tea van de bevoorrading lag tijdens die mega singletrack wat op m'n maag. spijtig dat ze de soep al hadden ingeladen, want daar had ik wel goesting in. (maar eigen schuld had maar wat vroeger moeten opstaan)

maar voor de rest [-o< [-o<

zeker en vast tot volgend jaar
Plaats reactie