04/02/07 Kalmthout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Lucky22
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 24 aug 2006 13:08
Rijdt met: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Bericht door Lucky22 »

gisteren ook met mijn vrouw naar Kalmthout getrokken voor de 53 km.
We hebben ons de lange verplaatsing absoluut niet beklaagd, integendeel.

Zeer knappe tocht en puike organisatie! Ik ken de streek zelf niet maar ik denk dat de organisatie 200% van de mogelijkheden in deze streek benut heeft : chapeau, tof fun gehalte!

We zijn redelijk laat vertrokken (9u45) en op de bevoorrading Scubaluc & co nog tegengekomen. Voor de 53 km vond ik de bevoorrading net iets te vroeg komen, en waarschijnlijk omdat we laat vertrokken waren (of de grote opkomst) was er nog enkel appelsien en soep.


Dit was de eerste toertocht waar we de man met de hamer zijn tegen gekomen ongeveer op 47 km : waarschijnlijk zat de 'sticky" ondergrond hier voor iets tussen.
Wel nogal wat platte banden gezien (3 x moeten stoppen om mijn pomp uit te lenen) en blijkbaar zijn er naar het einde toe nogal veel de hamer tegengekomen. Inderdaad veel gezinnen en kinderen gezien : chapeau aan de 2 klein mannen welke we helemaal alleen zijn tegengekomen in het militair domein.

Op de laatste single track ook nog een honing gellekje gegeven aan 2 andere 13-jarigen welke volledig "leeg" waren en geen meter meer veruit geraakten : hier was al iemand van de organisatie aanwezig.

Deze TT staat met stip genoteerd voor 2008!

Knap
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

@ willy

Vind jij dat ni normaal als je iemand ziet of voelt afkomen dat je een beetje opzij gaat voor de snellere mannen, ik doe dit ook hoor( alhoewel er op singeltracks en bergaf ni véél mensen ons groepken zal voorbijsteken :lol: )!!!

idd in de singeltrack met de kombochten was er een héél vriendelijk mevrouweken die ons doorliet, als ze het leest nog is mercikes hé, maar dan heb je van die mannen ( zeikerds ) als je hun voorbij wil gaan ze gaan versnellen en daar erger ik en vélé andere me aan!!!

yep big respect to the kleine gasten en de véééééééle vrouwen die aanwezig waren =D> =D> =D>
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

MADRISTA666 schreef:@ willy

Vind jij dat ni normaal als je iemand ziet of voelt afkomen dat je een beetje opzij gaat voor de snellere mannen, ik doe dit ook hoor( alhoewel er op singeltracks en bergaf ni véél mensen ons groepken zal voorbijsteken :lol: )!!!

yep big respect to the kleine gasten en de véééééééle vrouwen die aanwezig waren =D> =D> =D>
ik ga altijd opzij...indien mogelijk, maar voor nog niet stuurvaardige kids of beginners is dat niet altijd evident.
Ikzelf ben meestal zo vrij om, als ik iemand inhaal, dat op voorhand te melden dat ik voorbij gaan komen en neem dan de moeilijkste kant met voldoende afstand.

Als ik met mijn kids ga rijden, dan blijf ik daar altijd achter fietsen. Dan moet men eerst mij passeren en dan pas mijn jongens (12 en 9). Der zijn er altijd die daar echt nie tegen kunnen. T'zou nie den eerste keer zijn dat ze 1 van de 2 den decor inrijden door de pas af te snijden. Let wel, dit is een absolute minderheid en t'zou me sterk verbazen moesten dat er van 'hier' of 'daar' zijn maar door zo'n post zoals die van hubertje gaat ge snel ne slechte naam krijgen.

Als ik alleen ben gaat ge van mij gene last hebben :wink:
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

@ willy

voor kids en dames is het wel iets anders!!! daar ben ik altijd voorzichtig mee hoor
Voorzitter
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 16 jan 2006 21:10
Rijdt met: American Eagle Lightning 980

Kalmthout

Bericht door Voorzitter »

Magura schreef:Een goed tochtje in eigen streek, dat heb ik er vorig jaar van onthouden. En dat op 20 km van de deur. Reden genoeg om met het fietske naar ginder te bollen.


- Parcours: vertrek doorheen een afgedaan maïsveld. Tjonge, da’s al direct stoempen, en haaks op de sporen fungeert het zadel als vibrator.
Nadien volgde meteen het mooiste stuk van de dag. Een lang stuk bosheide. Mooi om zien hoe de eerste zonnestralen doorheen de laaghangende mist priemde. Heerlijk om door de bochtige singletracks te slieren (hier voor mij geen drukte wegens vroeg vertrokken). De ondergrond was met momenten sappig. Tweemaal moesten we door een beekje. Mooimooi! (jawadde: beekdoorsteekje, mooie natuur, kaderplaatje: hint hint : :bounce: )
Nadien een overgangsstuk over brede grinddreven. Wat verder draaiden we het privéterrein van het alom bekende Nottebohmcomplex in. Daar was na een kleine 20 km ook de bevoorrading.
Hierna ging het richting Groot Schietveld. Althans: eerst er grotendeels rond. De baan Brecht-Wuustwezel staken we even over en de GR 5 werd enkele kilometers gevolgd. Nog steeds brede bos en veldwegen. Tot we eindelijk aan “de put” kwamen. Daar enkele leuke singletracks gedaan.
Daarna stelde het parcours wat teleur. In het schietveld zijn massa’s leuke tracks, waar ik vroeger als snotaap dikwijls verloren ben gereden. Nu reden we kilometers lang op brede gravelwegen. Waarschijnlijk mocht men door dit privéterrein alleen op de grote wegen blijven. Ik genoot wel met volle teugen genieten van de ongerepte natuur.
Voorbij het kruispunt van Maria Ter Heide (waar enkele collega’s knal door het rood reden, zwalpend tussen de voorbij gereden auto’s: zotten zijn het die onze reputatie schaden) eindigde de toer met singletracks. Ondanks de zanderige ondergrond was hier wel wat slijk te bespeuren, doch viel alles goed mee.


- Afpijling: heel goed, een massa pijltjes in de bochten. Splitsingen werden eerder matig aangegeven, geen bevestiging van de gekozen afstand achteraf.


- Bevoorrading: soep “zjust van sloek” zoals ons pa zou zeggen, Aquarius, lekkere appelsientjes. Geen bananen, maar wel echte energierepen. Bij de aankomst een standje van Coca Cola Zero.


- De rest: geen overzichtskaartje en noodnummer gevonden, afspuitstand aanwezig (geen gebruik van gemaakt), bewaakte fietsenstalling (hoewel ik me de vraag stel hoe efficiënt die is als je daar gewoon zelf je fiets kan kiezen), douches mager met weinig plaats, weinig kabinnekes en lauw tot koud water
Goede extra: een kaderplaatje ter controle van zwartrijders. Kan wel tellen als sociaal drukmiddel: “hoe, gij rijdt hier op een privéstuk zonder plaatje”.


- Besluit: Vergelijkend met vorig waar was de tocht enkele km’s langer geworden, en reden we nu minder lang over asfalt. Het eerste stuk was zalig, het stukje naast de put ook. De rest eerder gewoontjes. Wel praktisch ganse tijd in't bos gebleven.
Voorzitter
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 16 jan 2006 21:10
Rijdt met: American Eagle Lightning 980

Bericht door Voorzitter »

Beste Magura,

thanks voor Uw deelname gisteren, blij dat ge genoten hebt.
Effe reageren op het ontbreken van een noodnummer: heb je goed gelezen wat er op die stuurplaatjes stond? ... Jawel, een noodnummer in koeien van cijfers :wink: . Spijtig genoeg hebben veel mensen er gisteren gebruik van moeten maken. In veel gevallen terecht, ook een paar keer voor een biker met platte band. Geen reserveband bij, begrijpe wie kan!
Gebruikersavatar
achilles
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 04 dec 2005 22:51
Rijdt met: Bianchi

Bericht door achilles »

Toch misschien volgend jaar wat meer kaderplaatjes voorzien want rond tien uur waren ze al uitgeput...
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

Bwa, hubertje geeft geen bal om zijn gemiddelde, heeft zelfs geen kilometrikske en is ni getraind.. Op de vlot bereidbare stukken gaat hubertje meestal niemand voorbij...
Hubertje geeft alleen graag gas op de stukjes waar de rest geen gas durft geven (kombochtjes, boomwortels, jumpjes, beekjes). Ik neem trouwens niemand iets kwalijk, van mij mag iedereen op zijn tempo rijden en als ik zie dat ik je opjaag en niet veilig kan inhalen hou ik me wel even in om je wat voorsprong te geven zodat ik toch weer een aantal meters vrij heb.. Ik wil zeker niemand van de baan rijden.
Iedereen zijn tempo, ik heb daar geen problemen mee, ik weet dat ik op een TT vaak net op de leuke stukjes zal opgehouden worden, daarom rijd ik niet zo vaak TT's. Toch zou het leuker zijn moest ik kunnen doorrijden in de technische zones, en daarom hebben we beslist volgend jaar wat later te starten.
Het schrikken van die gekken die je voorbijvlammen was meer bedoeld op oa het stuk waar er meer dan 30 man stond aan te schuiven om door dat beekje (modderpoeltje) te stappen.. Ik ben er gewoon naast de rest doorgeknald, ik denk niet dat ik iemand gehinderd heb.. Ik was trouwens droger dan diegenen die afstapten om toch maar niet vuil te worden (of die het gevaarlijk vonden :-? )..
Wat die kinderen betreft, daar heb ik oprecht bewondering voor en ben ik extra voorzichtig. Heb trouwens een tijdje bij een 13-jarige jongen gereden die achterop was geraakt op zijn vriendjes.
Maar ik hoop dat je begrijpt dat het niet leuk is als er volk in de weg staat net waar het plezant wordt. Als je valt, ok, maar afstappen als je modder of boomwortels ziet, dat is geen mtb meer :roll:
PS: inhalen doe ik op de -vaak iets ruwere (Vdaar dat ik waarschijnlijk als onverantwoorde waaghals zal gezien worden)- stukken naast het parcours, zodat de rijder voor me zijn koers kan houden. Je hoeft voor mij dus ook niet op te schuiven, enkel te rijden (of toch proberen, ik heb ook begrip als dat niet lukt) op de plaatsen waar men je niet kán inhalen.
Gebruikersavatar
somy
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 31 okt 2004 20:11
Rijdt met: Orbea Lanza Personal
Contacteer:

Bericht door somy »

Ik moet hubertje toch ook wat gelijk geven hoor. Heb zelf ook een paar keer gevloekt en begrijp me nu ook nie verkeert ben geen superman en ook geen gemiddelde freak en heb respect voor andere mtb (vrouwen en kinderen) maar als er van die klungels bij zijn waar hun kuiten 2keer zo groot als de mijnen en bij het eerst de beste modderpoel(tje) op de eerste singeltrack al moeten aanschuiven dan denk ik toch wel eens waar ze mee bezig zijn.Zelfs op een molshoop van max 1,20 hoog idem. #-o Zouden ze niet beter op de baan blijven rijden en het imago van de echte mtb niet ten schande brengen . Ikzelf had tijdens het laatste stuk ook een slag van den hamer gekregen en bij de laatse singeltracks heb ik iedereen vriendelijk voorbij laten gaan ook al moets ikzelf van de weg rijden.Waarom ook niet :-D iedereen zijn pleziertje. :bounce:
black adder
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: za 14 aug 2004 13:08

Bericht door black adder »

MADRISTA666 schreef:@ willy

Vind jij dat ni normaal als je iemand ziet of voelt afkomen dat je een beetje opzij gaat voor de snellere mannen, ik doe dit ook hoor( alhoewel er op singeltracks en bergaf ni véél mensen ons groepken zal voorbijsteken :lol: )!!!

idd in de singeltrack met de kombochten was er een héél vriendelijk mevrouweken die ons doorliet, als ze het leest nog is mercikes hé, maar dan heb je van die mannen ( zeikerds ) als je hun voorbij wil gaan ze gaan versnellen en daar erger ik en vélé andere me aan!!!

yep big respect to the kleine gasten en de véééééééle vrouwen die aanwezig waren =D> =D> =D>
als ik achter iemand rijdt op een single track die veel langzamer ga .dan hoef ik toch geen plaats te maken voor iemand die denkt dat hij er wel langs kent. want dan wacht ik op het moment dat ik wel kan paseren en wel zo hard dat iedereen die er langs wilt kan doorschuiven. dit komt waarschijnlijk omdat wij altijd met een groepje van een man of 5 rijden en ook proberen om bij elkaar te blijven rijden
Plaats reactie