04/02/07 Kalmthout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
frederic007
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: za 05 aug 2006 13:57
Rijdt met: trek 6500s

Bericht door frederic007 »

Leuke rit , maar kzal de streek zeker en vast nog es komen bezoeken , maar dan zonder tt. De privéterreinen zijn dan ook wel de max om es door te kunnen rijden. goed kunnen doorvlammen , en kvond dak superrap aan de aankomst was , dus mij geen moment verveeld.
Pluim a/d organisatie en medewerkers =D>
Gebruikersavatar
frederic007
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: za 05 aug 2006 13:57
Rijdt met: trek 6500s

Bericht door frederic007 »

Leuke rit , maar kzal de streek zeker en vast nog es komen bezoeken , maar dan zonder tt. De privéterreinen zijn dan ook wel de max om es door te kunnen rijden. goed kunnen doorvlammen , en kvond dak superrap aan de aankomst was , dus mij geen moment verveeld.
Pluim a/d organisatie en medewerkers =D>
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

supergoei tochteken, km lange singeltracks, enkel het stuk tussen bevoorrading en bredabaan ( het militait domein ) was een beetje saai.
Hoog percentage offroad.

Het minpunt was dat men door " baggeraars " op stukjes waar er gewoon een plasken water stond en in de singeltrack bijna altijd stil stond. WAAROOOOOOOOOOOOOOOOOM, daar moet men juist rijden ( dit is toch MTB )?
Weinig technisch stukken in het parcours en hoogtemeters waren er ook bijna niet te vinden, maar k was content dat ik aan de aankomst was ( zware benen ). In die singeltracks altijd gevlamt ( en kan verzekeren het waren er vélén ) en begon op het einde dan wel zwaar te worden.

Conclusie: 1 van de betere TT's =D> =D> =D> volgend jaar terug maar dan start ik later ( zodat de grote sloef mensen gepaseert is en we in de singeltracks kunnen vlammen )
Gebruikersavatar
Jeec426
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: do 28 sep 2006 09:17
Rijdt met: Cannondale FS-I Lefty

Bericht door Jeec426 »

Ik kan bevestigen dat wij de allerlaatsten waren die ingeschreven hebben. No bij de 2 bevallige dames een beetje moeten smeken om ons toch nog toe te laten. door het late vertrekuur hebben we eigenlijk niemand tegengekomen dus overal kunnen doorrijden :)

Eerste stuk was echt DE MAX, de lange rechte stukken na de bevoorrading waren minder en het laatste stuk in het bos was er eigenlijk teveel aan. Wij zijn aan het opbouwen en de laatst 3 tt's doen we de langste toeren.

'k moet eerlijk bekennen dat deze 53km teveel was voor mij. 'k ben de spreekwoordelijke man met de hamer zeker tegen gekomen en hij bleef zitten op mijn schouders

amai.

super tocht!
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Twas plezant, echt net werk door de organisatie.

Schatting aantal deelnemers ? (+/- 2.000 ?)

Prachtige tocht, genoten van de technische stukken. Wel veel opstroppingen door de valpartijtjes en minder technisch begaafden in de eerste km-ers, maar nadien goed kunnen doorrijden.

Nice ! =D>

PS : cola ZERO geproefd en da ga ik laten voor wat het is :-D
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

ben ook geweest, samen met mijn oudste zoon...en loodzware benen van de 6 uren race in Halle (solo gereden) van zaterdagavond.

Parcours was goed, net zoals alle voorgaande jaren.
Bepijling ook Ok
Bevoorrading mocht op de 28 km wat vroeger liggen.
seingevers: ik blijf het levensgevaarlijk vinden.

Opvallend veel papa's en mama's die hun kroost van den tv hebben kunnen weghouden en met hen het bos en de heide zijn ingetrokken =D> . Spijtig genoeg zijn er altijd een paar idioten die daar moeten opzagen en vrezen voor hun gemiddelde #-o . Velen reageerden hier echter schitterend op =D> .

Willy
Gebruikersavatar
nidecker
Mountainbiker
Berichten: 421
Lid geworden op: do 19 okt 2006 10:19
Rijdt met: Radon

Bericht door nidecker »

Schitterend parcour, proficiat. Voor volgend jaar ben ik terug van de partij
Gebruikersavatar
Hubertje
Mountainbiker
Berichten: 10986
Lid geworden op: di 22 mar 2005 14:06
Rijdt met: in de maak..
Contacteer:

Bericht door Hubertje »

De beste TT die ik me kan herinneren. Echt subliem, kilometers lange singletracks, hier en daar kombochten.. Fantastisch.
Wat technische stukken gemist, maar eigenlijk ook weer niet, twas fun genoeg zo. Op de bredere stukken zeer hard geknald (ong 40), om deze zo snel mogelijk te passeren.
Een minpuntje: de grote hoeveelheid krabbers die afstapten op de plaatsen waar het echte mtbwerk zo'n beetje begon (modder, beekjes, wortels).
Bedankt aan de vriendelijke dame die ons voorliet op het kombochtstukje, en sorry aan al diegenen die zich een hoedje geschrokken hebben toen die geschifte waaghalzen die door de plassen durven rijden en jumpen op de top van de bultjes hen voorbijstoven.. Ik hoop dat je nu beseft dat een bergje, worteltje of plasje niet iets is om schrik van te hebben..
We hadden btw 53 hoogtemeters op 46 km (ff moeten terugkeren voor Madrista's platte band), en toch waren we door de vele tempowisselingen aardig voldaan op het einde.
Chapeau ook voor die ene kerel die het parcours gedaan heeft met de gammele piepende stale herenfiets, spadborden en bagagerek incluis, en die andere met zijn Cannondale Gemini met 170mm veerweg (beetje overkill, een FRbike op een niet-technisch parcours, nee?).
Proficiat aan de vele kinderen (13jarige op de multivan-merida die de 53 deed) en gezinnen die deze tocht meereden. Respect!
Gebruikersavatar
Jeec426
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: do 28 sep 2006 09:17
Rijdt met: Cannondale FS-I Lefty

Bericht door Jeec426 »

Willy D schreef: Spijtig genoeg zijn er altijd een paar idioten die daar moeten opzagen en vrezen voor hun gemiddelde ..
@hubertje: Da zijde gij dan [-X [-X [-X
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

Jeec426 schreef:
Willy D schreef: Spijtig genoeg zijn er altijd een paar idioten die daar moeten opzagen en vrezen voor hun gemiddelde ..
@hubertje: Da zijde gij dan [-X [-X [-X
dat heb ik nie gezegd, hé, der waren 2 gasten die riepen dat het nie rap genoeg ging, en dan nog tegen mijn 12-jarig zoontje. Heb geantwoord dat ze de volgende Raid in Boullion op de 160 maar in mijn wiel moeten komen hangen 8) :-D (t'waren noorderburen op ne koersvlo).

K'moet er wel bij melden dat de post van hubertje nie goe overkomt :-?
Plaats reactie