04/02/07 Kalmthout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Lippie
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 17 okt 2006 10:14
Rijdt met: C'dale Rush Carbon 3si

04/02/07 Kalmthout

Bericht door Lippie »

Zondagv 4 februari 2007 13e veldtoertocht MTB de Bosduiners
Kwade Weide 6
industrieterrein Bosduin - Kalmthout

Vertrek vanaf 7u.30 tot 11.00 uur
Warme douches, Leffe van't vat !!!
Afstanden : 28 km. , 38 km. en 48 km.
Prijs : 2,50 € voor vergunninghouders WBV en VWB,
4,00 € voor niet vergunninghouders


Het parcours:
Ook dit jaar krijgen de deelnemers weer een prachtig parcours voor de wielen geschoven.
Zij hebben de keuze uit 3 afstanden, namelijk 28, 38 en 48 km. Alle tochten bestaan voor 95% uit onverharde wegen, uniek in deze streek.

Na een korte aanloop duiken de fietsers het Klein Schietveld in. De singletracks in dit adembenemend stukje natuur doen menig biker watertanden. Via kanaalpaden en het domeinbos De Inslag worden opnieuw de bossen van domein Nottebohm aangedaan. In dit enig stukje privé-domein bevindt zich ook de verzorgde, alom geprezen bevoorrading van de Bosduiners. Naast de heerlijke huisbereide soep kunnen de deelnemers ook genieten van een versterkende snack of een gezond stukje fruit. De gekoelde sportdranken worden dit jaar geleverd door Aquarius.

Na de bevoorrading volgt het natuurdomein het Groot Schietveld. Hier splitsen de verschillende toeren zich op om uiteindelijk weer samen te komen aan het Klein Schietveld. Via prachtige bos –en heidepaden bereiken de bikers uiteindelijk de aankomstplaats waar een uitgebreide bike-wash en heerlijk warme douches voorzien zijn.

Zoals U kan zien loont het zeker weer de moeite om naar deze toertocht klassieker af te zakken.

De Bosduiners verwachten U en doen er alles aan om U een geslaagde sportieve voormiddag te bezorgen!

Routebeschrijving naar vertrekplaats van onze toertocht

Vanaf Antwerpen Breda via E19: Neem uitrit 4 ( St. Job in't Goor) en rijdt richting Kalmthout-Essen
Bij de 2e stoplichten rechtdoor richting Essen. Na circa 3km. ligt het industrieterrein Bosduin aan uw linkerkant

Vanaf Wuustwezel via Bredabaan : Volg de Bredabaan tot aan de stoplichten in Maria ter Heide.
Hier draait U rechtsaf richting Essen.
Na circa 3km. ligt het industrieterrein Bosduin aan uw linkerkant.

Vanaf Brasschaat via Bredabaan : Volg de Bredabaan tot aan de stoplichten in Maria ter Heide.
Hier draait U linksaf richting Essen.
Na circa 3km. ligt het industrieterrein Bosduin aan uw linkerkant.

Vanaf Essen (Nederland) : Volg de Essensesteenweg richting Brasschaat. Eenmaal U voorbij
"Achterbroek" bent, is het industrieterrein "Bosduin" ongeveer 3 km verder aan de rechterkant.

Vanaf Kalmthout : U rijdt richting Achterbroek. Aan de stoplichten draait U rechtsaf.
Eenmaal U voorbij
"Achterbroek" bent, is het industrieterrein "Bosduin" ongeveer 3 km verder aan de rechterkant.

Tot 4 februari!
Mtb de Bosduiners
http://www.bosduiners.be
Lippie
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 17 okt 2006 10:14
Rijdt met: C'dale Rush Carbon 3si

Bericht door Lippie »

O ja, we vergeten nog iets te vermelden !! :oops:

Ook dit jaar weer gegarandeerde controle op zwartrijders [-X ......en dit op een stuk privédomein waar je overheen moet, anders kan je voor de lol 7km omrijden over asfalt (kwestie van bij te trainen) :^o

dus mensen die onze toertocht niet aan het vertrek , maar ergens halverwege,beginnen,wat wij tenvolle begrijpen :-D houdt gepast geld en evt. lidkaart van VWB of WBV bij de hand om wachttijden te voorkomen

Hopend op jullie begrip (met de wetenschap dat wij vorig jaar ongeveer 10% zwartrijders hebben opgemerkt)

dank u wel =D> =D>
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Vertrek in den hangar van Jos den os ? :wink:
Lippie
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 17 okt 2006 10:14
Rijdt met: C'dale Rush Carbon 3si

Bericht door Lippie »

TITTYMAN schreef:Vertrek in den hangar van Jos den os ? :wink:
Neen in den hangar van de Vasco .... zoals altijd
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Aha, ok thanks , want dit jaar ga ik er eens geraken voor den eerste keer op dien tt. Vroeg het maar omdat ik weet dat Jos Dejongh nogal veel doet voor het fietsen ook


:wink: :wink:
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Verslagje van mij vorig jaar:
Het was wel een leuk tochtje. 's Morgens een beetje na 8h ingeschreven, controleplaat aan de fiets gehangen en vertrokken in de schemer.

De eerste km's waren wel direct big fun: singletracks à volenté doorheen het Klein Schietveld. Echt mooi was dat! Wel effe een beetje verkeerd gereden: er waren pijltjes genoeg, maar het was vanop afstand niet duidelijk welke kant ze wezen .

Nadien volgde een wat minder verbindingsstuk over hoofdzakelijk brede dreven. Met de aangekondigde controle op zwartrijders. Iets daarna aan de bevoorrading moest ik eens goed lachen: pijltjes naar rechts richting eettafel met de vermelding "voor eerlijke rijders", en pijltjes rechtdoor voor "de zwartrijders". Die eettafel was weer dik in orde: keuze tussen Aquarius, lekker warme soep, koekskes, een stuk fruit of yoghurt.

Vervolgens splitsten de afstanden, en ging de grote tocht nog even verder over brede dreven richting Groot Schietveld. Daar wachtte immers het "hoogtepunt" van de dag: wat tricky singletracks naast de put, en nadien zware stoempstukken over de brandgangen. Omdat ik nog redelijk vroeg was lag het er nog allemaal goed bij: niet te veel slijk (hoewel het al wel begon te mieseren), en geen los zand. In de zomer zou dit echt niet te doen zijn.
Het laatste stuk was ook nog wel te pruimen, zodat ik met zo'n 49km een grote 2h later weer aan de inschrijftafel stond, dit keer om als geschenk een Tackx-drinkebus te halen.

Plus:
- redelijk wat singletracks en mooie passages over privéterrein
- bevoorrading in orde
- wandeltocht en MTB-tocht over dezelfde wegen gaan WEL samen, mits wederzijdse oplettendheid
- op de drukke kruispunten seingevers
=> je merkte duidelijk dat de organisatie goed was en de tocht degelijk in elkaar stak

Min:
- onduidelijke pijlen (hoewel er voldoende aanwezig waren)
- wat saaiere verbindingsstukken

Conclusie: weer een aangename voormiddag gehad.
Gebruikersavatar
Herder Scubaluc
Kerstman
Berichten: 825
Lid geworden op: za 06 aug 2005 13:42
Rijdt met: Iene mee twie wiele + Cannondale Rush Carbon 2
Contacteer:

Bericht door Herder Scubaluc »

Net zoals vorig jaar terug van de partij, het is wel eens de moeite waard om van uit Gent naar daar te komen :P
Gebruikersavatar
€NIGM@
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 17 feb 2006 22:53
Rijdt met: Canyon Cf Slx /Stevens Haze Es/Willier GT

Bericht door €NIGM@ »

Ik zal ook van de partij zijn.
Dan heb ik de laatste 3 vtt meer km's op het militair domein gereden als de militairen van wacht daar.
En door het groot schietveld tof !!!(ik hoop dat de wind gunstig zit)
Hoop dat dit domein niet volledig industrie-zone wordt de volgende jaren.

btw: ik denk dat dit de goede link is naar hun webstek.
http://www.mtb-bosduiners.be/

Cy@ sunday.!.!.!
Laatst gewijzigd door €NIGM@ op ma 29 jan 2007 09:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Simple Mind
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 31 dec 2006 00:35
Rijdt met: Iets dat mijn ventje ineen gestoken heeft :-)

Bericht door Simple Mind »

Zeker en vast aanwezig want verleden jaar is mij zeer positief bijgebleven... al ga ik dit jaar wel proberen niet overkop te gaan ! :-D
Gebruikersavatar
Nastie Jaco
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 21:56
Rijdt met: Merida Matts Sport 500 M

Bericht door Nastie Jaco »

Noteer mij ook maar al want dit was voor mij 1 van de beste toertochten die ik vorig jaar gereden had (was toen net begonnen en dit was mijn 1ste tocht waar ik de 40 km deed omdat ik er zo van genoot). :P
Plaats reactie