20/01/07 Meeuwen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
patje !!!!
Mountainbiker
Berichten: 408
Lid geworden op: vr 22 apr 2005 23:25
Rijdt met: SCOTT SCALE 30

Bericht door patje !!!! »

het enige wat je kan doen , is zo weinig mogelijk remmen , als je er wat op oefent lukt dat vrij goed , en je hebt meer snelheid !!!! :bounce: :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
Big
Mountainbiker
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 22:05
Rijdt met: Trek 8500 (2011)
Contacteer:

Bericht door Big »

The Duck & ik zullen hier ook starten.
Hebben nog wat goed te maken hier, na de vorige tocht :-)
Ief
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 14:26
Rijdt met: CUBE reaction GTC SL

Bericht door Ief »

wij zullen er ook zijn met ne man of 4.

iemand al wa info omtrend de toestaand van het parcour...... vetig zal het zeker zijn mor ik wil weten of ik mijn zwemvliezen moet mee brengen :-D :-D
Gebruikersavatar
onlijnmagazijn.net
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 13:19
Rijdt met: Cube Ltd Pro 2006

Bericht door onlijnmagazijn.net »

Ik zal moeten passen wegens een keelontsteking :cry:

Ik vrees dat er toch veel modder en water gaat zijn. De afgelopen weken hebben ze flink wat bomen (in Gruitrode dan toch) gekapt en met zware machines de wegen kapot gereden.

Misschien dat het in Meeuwen beter is? Hoe loopt het parcours eigenlijk ongeveer???
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 671
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Bericht door Den jjag »

Vandaag met mijn bikemaatje naar Meeuwen geweest. Na onze 3 eurokes te hebben betaald, vertrokken voor een modderig tochtje, dat weet je van tevoren. Bij ons vertrek zei er nog een leukerd aan de fietsenstalling dat het er ,,goe,, bij lag :roll: . Hoewel, op sommige stukken was het zeer goed te doen. Omstreeks 14.00 uur vertrokken met nog wat motregen. We zouden het rustig aan doen want morgen naar Genk met de mijnterril zou het ook niet simpel zijn.
In't begin alles vrij vlak, wel wat veel tegenwind. Toch moesten we vaststellen dat er toch weer een mooie single-track verboden is voor fietsers :evil: .
Na zo'n 14km. den drink, nu al? Niets aan te doen, drinken en voortrijden. Direkt na den drink de splitsing 25-35-45. Wij kiezen natuurlijk voor de 45km.
Op deze lus enkele nieuwe leuke stukken met zowaar enkele heuveltjes :-D . Wel weinig volk op dit stuk. Nadat alle lussen (25?) terug samen komen weer een drink! Twee drinks op een tochtje van 45km., van het goede teveel? We zijn toch maar gestopt. Na deze drink terug op bekend terrein. Dat het hier ook gestormd heeft, hebben we gemerkt door de vele omgewaaide bomen, toch dikwijls moeten afstappen en dragen. Ook al waren de dikste doorgezaagd en opzij gelegd. In alle geval: schoon tochtje. En zeker moest het hier droog zijn geweest.
De cijfertjes: 45.O9km. , avs: 20.8, en door het licht glooiend landschap toch zo'n 130 hoogtemeterkes. Bedankt en tot de volgende keer! grts.
Gebruikersavatar
Big
Mountainbiker
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 22:05
Rijdt met: Trek 8500 (2011)
Contacteer:

Bericht door Big »

Vorig jaar was deze rit zwaar omdat het de dagen voordien en de dag zelf overvloedig regende. Dit jaar was het idem, alleen dat er ook nog felle wind bij kwam kijken. Het is dus eenzwaar middagje geworden daar in Meeuwen.
De start was aan de voetbalpleinen van Meeuwen SK. Aangekomen om 12u. zijn we ons meteen gaan inschrijven om daarna de fietsen klaar te maken en te vertrekken.
Deze ging de eerste honderden meters over asfalt. Na het afgeven van de startbewijzen staken we de weg over en kon het geploeter beginnen ;-). De eerste veldwegen lagen er nog redelijk goed bij. Het was wel modderig en nat, maar nog redelijk goed berijdbaar.
Na enkele km's moesten we dan echt door een veld rijden, wat ik persoonlijk minder vind.
Modderige veldwegen wisselden zich af met korte single tracks.
De wind maakte het nog eens extra zwaar, vooral in de open velden. Vanaf een 9 tal km, reed het plots heel goed. De ondergrond was goed hard en we waren een beetje afgeschermd van de wind.
Na 13 km kregen we een eerste bevroorrading. Wat energiedrank en een peperkoek later trokken we ons weer opgang. Regelmatig moesten we nu van de bike om over de omgevallen bomen te komen. Een bunnyhop zat er niet in omdat ze toch iets te hoog waren :-). Na km 19 krijgen we een 4 tal zware km's. Veel modder en vooral enkele korte pittige klimmetjes.
Daarna krijgen we weer de brede boswegen met veel modder.
Rond de 27km kregen we een 2e bevoorrading. Net zoals de eerste was deze voorzien van peperkoek en sportdrank. De soep heb ik maar niet genomen.
We zijn toen begonnen aan de laatste 18 km's.
Langzamerhand begon het toch zwaar te worden. De overvloedige modder, omgevallen bomen en de vele wind begonnen hun tol te eisen. Op de laatste boswegen en single tracks kregen we de teller niet vaak meer boven 20 km/u. Blij was ik dan ook toen we de laatste asfalstrook opreden naar de aankomst.
Conclusie:
Andermaal een zware tocht in Meeuwen door het weer.
Gebruikersavatar
patje !!!!
Mountainbiker
Berichten: 408
Lid geworden op: vr 22 apr 2005 23:25
Rijdt met: SCOTT SCALE 30

Bericht door patje !!!! »

Vertrokken voor de 45 km , 13.00 uur , 45 km alleen gereden , mooie tocht , maar modderig wegens de weeromstandigheden , nieuwe set remblokken achteraan , volledig weg gereden , niet normaal !! En zo weinig mogelijk geremd , dat ook nog .
Had er 46 km opstaan , AVS van 23 km/uur.
Dus vandaag niet naar Genk , mooie tocht maar wegens het weer zal het daar hetzelfde zijn.
Greetz. :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce
Dutch Biker Leon
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 03 jan 2005 21:31
Rijdt met: Van Nicholas
Contacteer:

Bericht door Dutch Biker Leon »

Met 7 man reeds vroeg aan het vertrek in de verwachting daarmee de regen te kunnen mijden. Waar we ons voorheen niet happy voelden over het feit dat we 1 uur met de auto rijden voor "slechts" 38 km toertocht, is dat met de komst van een langere afstand verdwenen. En de extra lus van 5 km was zeker de moeite waard =D>.

Bij de begroeting op de parkeerplaats vertelde organisator Luc Eerlingen dat we als gevolg van de storm van een paar dagen terug af en toe over bomen dienden te springen. Dat het op sommige plekken modderig zou zijn, was wel duidelijk. Als we daar bang voor zouden zijn, kunnen we beter niet gaan mountainbiken in de herfst en de winter.

De 3 slotkilometers van de langste afstand waren ruim bemeten. Het aftellen was waarschijnlijk meer gericht op de 2 kortere afstanden :wink:.

Na afloop nog even gepraat met Josss. Hij had zijn fiets in de stal gelaten. Een kater had hem in de greep :-$.

±380 deelnemers aan het vertrek. Het weer hield het redelijk en de modder viel uiteindelijk mee. Opvallend was het wel dat het rond de middag 12 graden was.
Om ±15:30 uur was de temperatuur naar 7 graden gedaald.

Wij gingen met een tevreden gevoel weer naar huis :lol:. Zeker na het afrekenen van de drank in de kantine. Waar betaal je tegenwoordig per consumptie slechts € 1,40 (ook de palm :drunk:).
Plaats reactie