hoi unitas, mooi verslagske op uw site, maar voor alle duidelijkheid het is wel Geoffry Maes die je bedoeld!unitas schreef:Terug van het vlakke land, mooie omloop en die kasseien van het entbos plakten tegen de ribben
verslagsken al aan t posten op
www.unitassteenhuize.be
13-01-2007 Wachtbeke
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: tt wachtebeke
- den mountenbiker
- Mountainbiker
- Berichten: 4603
- Lid geworden op: wo 11 okt 2006 22:44
- Rijdt met: Merida matts sport 300
Bericht door den mountenbiker »
zeer mooie tocht
het parkoer was goed te doen om te rijden
veel afwisseling gehad
de organisatie was ook goed
vooral om de baan over te steken
de bevoorrading was ook best goed
met terrasverwarmers
op het laatst de lange kassei
is toch altijd goed meegenomen
trouwens niet veel aan mijnen bike
moeten kuisen
het parkoer was goed te doen om te rijden
veel afwisseling gehad
de organisatie was ook goed
vooral om de baan over te steken
de bevoorrading was ook best goed
met terrasverwarmers
op het laatst de lange kassei
is toch altijd goed meegenomen
trouwens niet veel aan mijnen bike
moeten kuisen
Laatst gewijzigd door den mountenbiker op zo 14 jan 2007 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Murdock
- Mountainbiker
- Berichten: 375
- Lid geworden op: di 14 jun 2005 21:57
- Rijdt met: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29
Was er ook bij vandaag met de dochter, weliswaar voor de kortste lus (25 km). Algemeen goeie tocht, schitterende bevoorrading, droog parcours (we hadden veel erger verwacht). Toch een minpuntje : twee toch wel lange stukken langsheen een drukke baan. De gevaarlijke oversteken daarentegen waren wel veilig dankzij de signaalgevers.
- pacobike
- Mountainbiker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: do 20 okt 2005 22:35
- Rijdt met: Minerva Outback ALU7500 full LX - Merida TFS 900 Magura - Ridley Ignite
Beste organisatoren,
Niets aan te merken aan de organisatie, prachtige locatie voor vertrek en aankomst met ruime parkeergelegenheid ... MAAR waarom zo weinig gebruik gemaakt van het provinciaal domein ... maakt deel uit van mijn trainingsronden en uit het domein kan je toch veel meer halen dan nu het geval was ... veel meer singletracks en technische stukken zijn mogelijk ... misschien hadden jullie wat schrik van de weersomstandigheden, maar het leek overal goed te doen ... hetzelfde laken en broek in het Sidmar-bos ... ook daar zijn een paar prachtige (en lange) single-tracks te maken ... de kleine zanderige helling kan je langs twee zijden omhoog rijden, en zeker weten dat niet alle bikers hier boven zullen geraken, op tijd goed schakelen is hier de boodschap ... enkel de grote dreven werden ingepast (elk jaar dezelfde) ... zonde, want dit bos heeft veel meer te bieden ... in plaats van terug te keren in het bos, laten jullie ons onmiddellijk langs de expressweg op het asfalt bollen terwijl je parallel met deze asfaltbaan ook in het bos kunt rijden en halverwege de asfaltweg het bos kunt verlaten ... misschien toch te overwegen voor volgend jaar ... in het Antwerpse (VWB-organisaties) zouden bosjes als deze van Sidmar voor 100% worden benut ... daar kom je bijna het bos niet uit en hebben de tochten 90% off-road gehalte (weliswaar daarom meestal beperkt tot 40km) ... het laatste stuk in het heidebos en de kasseien mogen uiteraard blijven ... voor velen is het daar blijkbaar afzien de laatste kilometers ...
let wel: we hebben een leuke tocht gehad en komen zeker terug.
Niets aan te merken aan de organisatie, prachtige locatie voor vertrek en aankomst met ruime parkeergelegenheid ... MAAR waarom zo weinig gebruik gemaakt van het provinciaal domein ... maakt deel uit van mijn trainingsronden en uit het domein kan je toch veel meer halen dan nu het geval was ... veel meer singletracks en technische stukken zijn mogelijk ... misschien hadden jullie wat schrik van de weersomstandigheden, maar het leek overal goed te doen ... hetzelfde laken en broek in het Sidmar-bos ... ook daar zijn een paar prachtige (en lange) single-tracks te maken ... de kleine zanderige helling kan je langs twee zijden omhoog rijden, en zeker weten dat niet alle bikers hier boven zullen geraken, op tijd goed schakelen is hier de boodschap ... enkel de grote dreven werden ingepast (elk jaar dezelfde) ... zonde, want dit bos heeft veel meer te bieden ... in plaats van terug te keren in het bos, laten jullie ons onmiddellijk langs de expressweg op het asfalt bollen terwijl je parallel met deze asfaltbaan ook in het bos kunt rijden en halverwege de asfaltweg het bos kunt verlaten ... misschien toch te overwegen voor volgend jaar ... in het Antwerpse (VWB-organisaties) zouden bosjes als deze van Sidmar voor 100% worden benut ... daar kom je bijna het bos niet uit en hebben de tochten 90% off-road gehalte (weliswaar daarom meestal beperkt tot 40km) ... het laatste stuk in het heidebos en de kasseien mogen uiteraard blijven ... voor velen is het daar blijkbaar afzien de laatste kilometers ...
let wel: we hebben een leuke tocht gehad en komen zeker terug.
- den mountenbiker
- Mountainbiker
- Berichten: 4603
- Lid geworden op: wo 11 okt 2006 22:44
- Rijdt met: Merida matts sport 300
Bericht door den mountenbiker »
Trouwens hoeveel deelnemers waren er vandaag
en hoeveel procent off-road
en hoeveel procent off-road
- bikerLieven
- Mountainbiker
- Berichten: 262
- Lid geworden op: do 27 jan 2005 13:37
- Rijdt met: Stumpjumper 2011
Bericht door bikerLieven »
Vond het een leuk ritje. Was denk ik één van de weinige tourtochten in de streek die ik niog niet gereden had ( schande) en altijd leuk om nieuwe paden te betreden.
Het parcours was een mix van lange singeltracks, lange dijkpaden en laveren tussen naaldbosjes met als surrealistisch decor: de koeltoren van Rodenhuize, de Eurosilos en de afvlagfakkel van Sidmar die onze neusgaten vulden met een zwavel/lucht cocktail.
Misschien zat er inderdaad wel wat meer off-road in maar de organistatie op zich was perfect! (seingevers, perfecte bepijling, ruime en originele bevoorrading in een koeiestal...)
Volledig onnozel maar hieronder ook een hoogteprofiel. Zoek de 2 bruggen...
79 hm
44.4 km
24,1 km/u
Het parcours was een mix van lange singeltracks, lange dijkpaden en laveren tussen naaldbosjes met als surrealistisch decor: de koeltoren van Rodenhuize, de Eurosilos en de afvlagfakkel van Sidmar die onze neusgaten vulden met een zwavel/lucht cocktail.
Misschien zat er inderdaad wel wat meer off-road in maar de organistatie op zich was perfect! (seingevers, perfecte bepijling, ruime en originele bevoorrading in een koeiestal...)
Volledig onnozel maar hieronder ook een hoogteprofiel. Zoek de 2 bruggen...
79 hm
44.4 km
24,1 km/u