14/01/2007. Gulpen (NL)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Nico
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 20 okt 2003 12:44

Bericht door Nico »

woensdag he?

Dat is dus voor de zondvloed van donderdag dan!!!!!

ik wens u allen veel succes.
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Bericht door julie »

ik heb het dus niet aangedurfd! Ik ben maar een rondje gaan rijden in de bossen van Sart Tilman zo kon ik tenminste zelf de paadjes kiezen en eventuele modderpoelen omzeilen (want vettig was het)! Maar ik ben wel benieuwd hoe is het geweest!
Gebruikersavatar
tunnelvision
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 27 dec 2004 18:33
Rijdt met: vannicholas zion

Bericht door tunnelvision »

julie schreef: Maar ik ben wel benieuwd hoe is het geweest!
geen flauw idee waarom iedereen zo bang was voor deze "moddertocht"! Het parcours lag er op enkele modderstroken na perfect berijdbaar bij (heel wat anders dan de kempenploetertochten van de laatste weken), was zeer gevarieerd en door de vele hoogtemeters een mooie training... tel daarbij het zonnetje op en ge kunt me zowaar "ne gelukkige mens" noemen!!
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

Bangelijk goei tochtje. =D> Hier en daar gevaarlijk afdalingske maa ik was blij dat ik een verende vork had steken. Voor de eerste keer dan . :-D 't Was echt wel geslaagd. Had 2 weken niet gereden dus benen zaten niet goed en dan maar de 50 afgeploeterd tegen een gemiddelde van +- 16.
ridgeback
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 10 sep 2006 12:20
Rijdt met: Cube LTD

Bericht door ridgeback »

Tocht was inderdaad dik in orde.
En op die twee modderstroken na heel goed te berijden.
De thuisblijvers hadden ongelijk.

Toch kleine opmerking:WEER KOUDE DOUCHES
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Bericht door Biestie1 »

Het was weer geweldig.
Ik denk mijn 9e deelname in Gulpen en dit was een van de allerbeste edities.
Het parkoers lag er op die 2 stroken na, heel goed bij, ik had hier veel erger verwacht.
En dat onder een stralende zon in januari ! Spijtig dat het vandaag iets kouder was dan de vorige dagen, vooral naar het einde toe toen het wat meer veldwegen in open terrein was. Na de startklim op de Gulpenerberg, was je natuurlijk al meteen opgewarmd !
Het is en blijft een super-toertocht.
Gebruikersavatar
Fons Moors
Mountainbiker
Berichten: 1331
Lid geworden op: di 02 nov 2004 22:44
Rijdt met: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Bericht door Fons Moors »

julie schreef:ik heb het dus niet aangedurfd! Ik ben maar een rondje gaan rijden in de bossen van Sart Tilman zo kon ik tenminste zelf de paadjes kiezen en eventuele modderpoelen omzeilen (want vettig was het)! Maar ik ben wel benieuwd hoe is het geweest!
He Julie,

In begin van komende week kan je eens kijken naar de twee filmkes die ik er vandaag maakte.
Gebruikersavatar
Jolyrodger
Mountainbiker
Berichten: 1528
Lid geworden op: vr 12 aug 2005 23:51
Rijdt met: Mijn Bikes: Wilier 401XB

Bericht door Jolyrodger »

Wij zijn er ook geweest en het was echt een meevaller. Zoals eerder gezegd waren er een paar stroken waar het nog niet opgedroogd was, maar de rest was héééél goed te doen. Bovendien hebben we bijna constant in internationaal gezelschap gefietst (Nederlanders, Duitsers, Belgen en Amsterdammers), waar dat laatste ligt dat weet ik niet zeker!!! #-o :oops:
Alles ging goed tot aan de 1° bevoorrading. Alleen maar drank en een stukje appelsien. Karig niet! Tot overmaat van ramp, een 500 tal meter verder, op een tot dan toe onbenullig stukje parcours mijn versnellingsapparaat werd afgebroken aan de "pad". :evil: :evil: :evil:
Dan maar terug naar de bevoorradingspost waar net een bestelwagen de soep had aangeleverd, en er een lift inzat terug naar Gulpen. Gelukkig maar.
Het afspuiten van de fietsen is ook iets wat voor verbetering vatbaar is.
Twee hogedruktoestellen bediend door vaste 2 stafmedewerkers op een niet echt efficiente manier (doe dit eigenlijk liever zelf), waar iedereen zowat werd nat gespoten omdat er vaak in de richting van de wachtenden werd gespoten, met koude rillingen tot gevolg, ondanks het mooie weer.
Al met al een zeer mooie en sportieve tocht die zeker voor herhaling vatbaar is, en waar de afwezigen, die aan de Achelse kluis rondjes reden!!, zeker ongelijk hadden. Ik kom hééél zeker terug om mijn 70 km af te maken.

@Fons Moors,
blijkbaar heb ik je weer gemist, zodat je je tegoed van Genk Winterslag nog altijd niet heb kunnen opdrinken. :drunk: :drunk: Maar soit, ooit komt het er toch van, zeker weten. We kijken uit naar je steeds interessante filmpjes van de brede mountainbikesport. =D>
Gebruikersavatar
Fons Moors
Mountainbiker
Berichten: 1331
Lid geworden op: di 02 nov 2004 22:44
Rijdt met: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Bericht door Fons Moors »

Heel wat belgen aan de start.
Afbeelding
Plaats reactie