20/01/2007 TT Moerkerke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
king_of_nothing
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:25
Rijdt met: Onone Mudbike - Scapel 29
Contacteer:

Bericht door king_of_nothing »

hadden deze tocht vorig jaar ook gereden en het moet gezegd worden dat het parcoer erop vooruit is gegaan. de volle 47 gereden, en maar 1 keer echt van de fietst moeten stappen op dan nog wel het eerste technische stuk , maar gelukkig was ik daar niet alleen :oops: . anders over rechtgebleven wat op sommige stukken toch wel acrobatenwerk voor nodig was :wink: mss tot volgend jaar :-D
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3460
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Bericht door kenny »

Zeer mooie tocht, ik ben blij dat ik opgestaan ben ervoor. Ook 1 keer moeten afstappen, want diene boom die in Damme over het pad lag was juist iets te hoog om erover te springen (mijne familienaam is jammer genoeg niet Belay #-o ) En ook ik was bij die lus de weide ingedoken in plaats van de weg ernaast. Maar die pijl was dan ook het enige minpunt van de tocht. Dus een dikke proficiat aan Geertje en zijn crew =D> =D> =D>
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Bericht door Fritsie »

Dan zult ge die van ons oook gezien hebben,want het forumtreintje heeft daar ook gemist.Tja,we mogen geen geen off-road zien of we willen er door vliegen,hé :-D :-D[/quote]

Veeteeteetje, dat je een expert bent in het maken van nieuwe off-roadstukjes bewijs je ieder jaar op je eigen tocht.
Gebruikersavatar
Frustie Dtr
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: za 22 jan 2005 22:25
Rijdt met: TREK

Bericht door Frustie Dtr »

Amaai wat een prachtig circuit ! =D>

Een zomertocht zou hier ook echt passen!! (vnl. dat eerste technisch parcours zou ik nog eens graag overdoen)
Gebruikersavatar
Don Cortisoni
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: do 30 nov 2006 16:07
Rijdt met: nen iets te tragen

Bericht door Don Cortisoni »

Zaterdag 20 januari - Moerkerke: Wost werd Gekapt

Aanwezig: Don Cortisoni (Davy Cortvriendt) - Koenego (Koen Teetaert) - Wost (Willem Van Simaeys) - Snellen Eddy (Eddy Truyaert) - Ignacev (Ignace Vandewiele) - The Flying Duckman (Koen Duyck) - Lucky (Luc Noppe)

Het jaarlijkse weerzien met den Blinker en den Stinker werd er ééntje in waaiende wind, waarbij ze tot 85 kilometer per uur uitgaven in de radio 's morgens. Onderweg bleek inderdaad dat een aantal bomen zich vooraf al neergelegd hadden bij zoveel natuurgeweld en als laatste krampachtige wraakactie zich over ons parcours gelegd hadden. Debutant Lucky had niets aan het toeval overgelaten en ter plaatse een testfiets gereserveerd, straf machien waarvan ik het merk alweer vergeten ben. Het eerste deel van de rit bleek het moeilijk om samen te blijven, vooral door de opeenvolging van technische (slalom én evenwicht) zones. Slachtoffers waren Cortisoni (overkop) en Koenego (recht in plas), die zo voortdurend op achtervolgen aangewezen waren. Het grootste slachtoffer was echter Wost: de wind was niet zijn bondgenoot en hij koos wijselijk voor de middenafstand. De achterblijvers werden wel vakkundig terug naar voor geloodst door wegkapitein Snellen Eddy.

Het parcours was technisch (bergop, bergaf, op fiets, onder fiets), zwaar (door gras/moddervlaktes) en vlak, de intussen gekende streek. Veel off-road stukjes wel die zich een 10-tal meter naast de weg bevonden. Velen kozen dan ook af en toe de weg, de Sissies. Enig minpunt van de, anders perfecte, organisatie was wel het feit dat er maar één bevoorrading was. Te weinig voor diegenen met nadorst onder ons.

De finale begon een 10-tal kilometer van de streep. Snellen Eddy koos bij een afslag de verkeerde kant van een beek. Een brug bleek niet in zijn achterzak te zitten, weerkeren dus voor hem. Ignacev liet het niet aan zijn hart komen en legde er dan maar stevig de pees op, samen met The Flying Duckman. Snellen Eddy zou sterk terugkomen en er zou een kopgroep met ook Lucky ontstaan. Snellen Eddy rook zijn zegekans én zegekrans, toen hij bij zijn eerste versnelling de rest reeds achter zich hield. De voorsprong consoliderend, tot 1 km van de meet ... lek ... Lopend had hij geen kans tegen Ignacev en the Flying Duckman die zich winnaars van Moerkerke mogen noemen. Lucky pakte brons, met voorsprong voor Koenego (achteruitgeslagen door weer een crash) en Cortisoni (nog verder door spijsverteringsproblemen).

Après Ice Tea, Blonde Leffe, Blonde Leffe (= Bruine Leffe) en Soep met veel Ballen
Gebruikersavatar
Barbeque
Kerstman
Berichten: 957
Lid geworden op: za 16 okt 2004 18:45
Rijdt met: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
Contacteer:

Bericht door Barbeque »

Ahoi Geertje,

sorry jongen maar ik moest werken..

But i Be back.....

uy
Gebruikersavatar
keere
Mountainbiker
Berichten: 279
Lid geworden op: di 24 okt 2006 12:44
Rijdt met: 2x trek elite 9.9, madone 5.2 duca ace 09, equinox 7 ultegra/DA08 + aeolus wheels
Contacteer:

Bericht door keere »

in de namiddag ook gestart, twas idd de moeite, schoon tochtje in mn achtertuin, waarvan ik (als beginner) redelijk wa wegskes en zo zelfs nie wist zijn, enkel wa gesukkeld me mn schoenplaatje die was losgekomen, en bleef loskomen, beetje te veel te brut uitgeklikt aant stort denk ik,
maarja tis al opgelost :-)
en btw geertje aangenaam he!
grtz
Gebruikersavatar
malfieboy
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 04 okt 2004 22:44
Rijdt met: Commençal VIP Nuts

Bericht door malfieboy »

katrien20 schreef:Ook supertof dat ons Bartje, Malfieboy na een jaar van afwezigheid, er terug bij was! En nu volhouden he!!!
Hoho, ik ben geen jaar afwezig geweest é, twas van november geleden, das (slechts :oops: ) een kleine 3 maand é.

Innieweej, ik heb me zeer goed geamuseerd en heb opnieuw de smaak te pakken om er weer elke week (indien het werk me dit toelaat) in te vliegen.

Geertje, bedankt voor het mooie parcours en de prachtige organisatie!

Aan allen, tot op de volgende TT!!
Gebruikersavatar
geertje
Kerstman
Berichten: 697
Lid geworden op: zo 07 dec 2003 18:24
Rijdt met: Flanders accent

Bericht door geertje »

Barbeque schreef:Ahoi Geertje,

sorry jongen maar ik moest werken..

But i Be back.....

uy
Hoi Barbeque,
Jammer dat je er niet bij was dit jaar. 't Was een TT om het natuurgeweld te trotseren zoals je hierboven wel al gelezen hebt. Omver gewaaide bomen, veel wind, regen en wa modder maar alle mooie singel tracks langs de kanalen waren er eveneens bij, we hebben er zelfs nog wa bijgemaakt. #-o #-o
Mensen, neem jullie kalender van 2008 en noteer alvast 19 januari- 13de Damse Smokkeltocht. We maken er eventueel een Nationele Feestdag van zodat er niemand moet gaan werken. :roll:
Morgen stappen we terug in het gewone leven :cry: :cry:
Sportieve groeten

geertje :wink:
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Bericht door Fritsie »

Mensen, neem jullie kalender van 2008 en noteer alvast 19 januari- 13de Damse Smokkeltocht.

Staat reeds genoteerd! :wink:
Plaats reactie