14/01/07 Tessenderlo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bartbart
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 17:27
Rijdt met: oude scott,, ben beginner..

Bericht door bartbart »

Heb vernomen dat er douche en gratis bewaakte staanplaats is vr de fietsen bij afloop. Inkom 3 euro... grtn

Bart
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

hey

vandaag ook deze tocht gereden, de 30 km.
het was een prachtige tt met een aantal pittige klimmekes (voor mij toch pittig) en technische en gewone afdaalingen.
de bevoorradind soep, sportdrank en de suikerwafel aan de inkom gekregen vond ik wat pover, ma ja.
heb er van genoten, prachtige parkoer in een prachtige omgeving :-D
een =D> aan de organizatie.

o ja de douches, t was maar een pis straaltje dat er uit kwam, de afspuitstand was oké, waar er vroeg dus was het er nog niet druk .

grtz
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

vond de editie in november beter, niet tegenstaand dat ik mij wel heb geamuseerd, de 40km gedaan met 275hm's
Gebruikersavatar
rallymaster
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: do 10 jul 2003 20:15
Rijdt met: trek 8000 + red bull cc-werks

Bericht door rallymaster »

Vandaag met 5 singletrackracers gestart; parkoer was zeer mooi in het begin; wel niet het maximum er uit gehaald op de rode berg maar waarom dat ging ik nog later op de dag vernemen. bevoorrading was in derdaad wat pover. Z'on 5 km na de bevoorading kreeg een van ons pech, tak in ze wiel gevolg ,wiel kapot en derailleurpad afgebroken. Geen erg we zaten 2 km van de vvv-toren. En we hebben een noodnummer , tja als daar dan eens iemand op nam ,na 10 tal keren nummer van het vlaamse kruis gebeld was dit het algemene noodnummer in een centrale. Na een 10 min kregen we telefoon van iemand van het vlaams kruis die aan de inschrijving stond (de centrale had ze gekontacteerd en hun ons nr gegeven) hij zou de organisatie verwittigen. enkele minuten later werden opgehaald door iemand van de organisatie. Die vermelden ons doodleuk dat dat niet meer gedaan werd als iemand met pech niet verder kan hem komen ophalen. :evil: raar ook wist die te vertellen dat ze het niet te zwaar willen maken anders krijgen ze klachten van bikers :-? Wie gaat nu klagen als een rit te zwaar is :-?
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

rallymaster schreef: raar ook wist die te vertellen dat ze het niet te zwaar willen maken anders krijgen ze klachten van bikers :-? Wie gaat nu klagen als een rit te zwaar is :-?

Dat heb je met de tochten van VFT, deze organitatie werkt vooral samen met de wielertoeristen sector. Daarin zitten nogal wa bikers op leeftijd die in de winter ook eens het bos willen intrekken en het liever niet fisiek zwaar te verduren hebben. :wink:
Gebruikersavatar
lucky7
Freelance medewerker
Berichten: 769
Lid geworden op: wo 06 nov 2002 20:43
Rijdt met: Moozes
Contacteer:

Bericht door lucky7 »

Deze voormiddag ook een stuk van de tocht gereden,de Rode Berg was inderdaad wat pover.Bij het laatste klimmeke voor de bevoorrading een stuk ijzer in het achterwiel terecht gekomen en gedaan was de tocht,ook bij mij is het derailleurpad afgebroken. #-o Gelukkig ken ik daar de streek en ben binnendoor tot aan de bevoorrading gewandeld.Van daaruit heeft iemand van de organisatie mij meegenomen met de auto terug naar het vertrek. =D> =D> Het moddergehalte voor het deel parkoer dit ik kunnnen rijden heb was minder dan gisteren in Mol.
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Bericht door junior72 »

Gf biker schreef:
rallymaster schreef: raar ook wist die te vertellen dat ze het niet te zwaar willen maken anders krijgen ze klachten van bikers :-? Wie gaat nu klagen als een rit te zwaar is :-?

Dat heb je met de tochten van VFT, deze organitatie werkt vooral samen met de wielertoeristen sector. Daarin zitten nogal wa bikers op leeftijd die in de winter ook eens het bos willen intrekken en het liever niet fisiek zwaar te verduren hebben. :wink:
Wij zitten ook bij deze organisatie maar zijn echte mtb-club .
Wij proberen onze tt zo zwaar mogelijk te maken maar dat lukt nie altijd .
Kom maar eens naar onze tt op 28/01 :wink:

Vandaag ook geweest hier en moet zeggen dat we de mooiste stukjes in het eerste gedeelte zaten maar in het tweede gedeelte zaten ook zware en vooral zuigende stukken in .
Met het weer hadden we superchance .
Vandaag ook een strijd aangegaan met Madskatingcow en heb die op het laatste nippertje gewonnen .
Volgend jaar zien ze ons hier terug .
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Bericht door Den jjag »

Om 8.30 uur vertrokken, twas toen toch al vrij druk (zaten juist in een grote groep). Gevolg: eerste bergje te voet door de drukte. Dan maar proberen wat snelheid te maken om die groep uiteen te trekken. Volgend steil klimmetje iets minder druk, tging veel vlotter naar boven.
Voor de rest vrij mooi parkoers, niet al te veel slijk.
Na de bevoorading wat vlakker dus wat sneller. Enkele cijfers: max. 43km. , avs:22.4km. rijdijd:1.51u. op 41.4km. 190hm. steilste klim:+-18%.
Na een povere douche (wel warm), nog een lekker soepke en voldaan naar huis.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

junior72 schreef:Vandaag ook een strijd aangegaan met Madskatingcow en heb die op het laatste nippertje gewonnen.
'T was 80 meter :wink: Toch vragen we ons nogsteeds af van waar je plots zo kon opduiken vermits we je al geruime tijd achtergelaten hadden en er toch stevig tegenaan zijn blijven gaan (vraag maar aan je maat die we nog gepasseerd zijn =P~) :drunk: Op jullie TT zullen we er normaal zeker zijn :lol:

In elk geval : de rit was de moeite, staat met stip genoteerd voor volgend jaar =D>
G-love
Mountainbiker
Berichten: 1166
Lid geworden op: ma 21 mar 2005 14:39

Bericht door G-love »

deze morgen vertrokken vanuit Maldegem, na een rit van anderhalf uur
aangekomen in Tessenderlo.
De rit was voor mij een beetje een vraagteken aangezien ik in deze streek nog nooit gefietst had.
Man man man, gans de rit met den breedste smile op mijn gezicht rondgereden :-D , dit was genieten van begin (behalve de eerste 2km) tot eind. De rit was ong 42km en ik denk dat we 38km in den bos gereden hebben, hellinkskes, singles, afdalingskes,... alles wat je in den bos kunt verwachten. het slijkpercentage viel bijzonder goed mee.
De bevoorrading was misschien gene vetten, en er zat weinig of geen druk op de afspuitinstallatie, en mijnen douche was ijskoud maar da kan mij allemaal nie bommen ik heb een schitterende rit gereden
Bedankt Tessenderlo, twas DE MAX [-o< [-o< [-o<
Plaats reactie