7/1/07 tt oostmalle

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
stresskip
Mountainbiker
Berichten: 373
Lid geworden op: do 04 nov 2004 00:06
Rijdt met: naamloos knalgeel met xt zonder vering dus keihard

evaluatie TT Oostmalle

Bericht door stresskip »

Alvast iedereen bedankt voor de deelname (+/- 700 deelnemers)


Hoi Bikers(sters) Wij hadden graag van zo veel mogelijk deelnemers op -of aanmerkingen gehad van onze TT van ll. Dit mogen zowel pos. als neg. zijn . Dus ik zou zeggen spuug Uwe gal maar eens goed uit of positieve opmerkingen daar zijn we ook gevoelig voor.
Alles wordt dan samengelegd op tafel en bij onze eerstvolgende vergadering grondig bekeken. Zodoende kunnen wij in de toekomst hiermee rekening houden.

Bedankt voor de moeite en de tijd.
Fitte
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: di 14 nov 2006 22:09
Rijdt met: Trek

Bericht door Fitte »

Voor mij was dit een positieve tocht met een 1 klein min puntje,

Bewegwijzering naar vertrekplaats was in orde.
Vertrekplaats: goed (genoeg ruimte en snelle afhandeling en hierbij vooral de jonge kracht aan de tafel van de vergunningshouders :wink: .
Afpijling: goed (voor en na de bochten en bij een splitsing nog eens een vermelding van op welk parcour je bent).
Veiligheid: ook in orde (vermelding als er gevaar is en vooral de borden met de vermelding wandelaars en fietsers was ook zeer goed).
Bevoorading: goed,er was soep, drank en een koekje meer moet dat niet zijn, ook kan men er zelfs bij eventueel wat regen toch een beetje schuilen, maar was vandaag niet nodig door het mooie weertje.
Parcour, zelfs door het regenweer was het toch berijdbaar, er waren stukken bij waar het stoempen was maar toch berijdbaar, door de regen waren er natuurlijk veel plassen, maar kan je als organisatie weinig aandoen.
Het mooiste deel van het parcour was voor mij de zonen met de heuveltjes (waar dat was is moeilijk te zeggen daar ik niet van de streek ben.

Het enige min. puntje was die strook op het laatst, men moest door een bos, maar op een bepaalde strook waren daar bomen verwijderd en daar was het zig zagen tussen het hout.
Naar mijn menig zou dit lusje eruit gekunt hebben daar we toch op de zelfde plaats terug kwamen.

Conclusie: na vorig jaar en dit jaar te hebben deelgenomen staat mijn besluit vast dat ik bij leven en welzijn volgend jaar terug kom.
Bedankt voor de goeie tocht.
Pordoi
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 21:17
Rijdt met: MERIDA MATTS 500 SPORT

Bericht door Pordoi »

42 km overleefd :evil: , keihard met dat slijk en plassen. hartslagmeter geregeld in het rood, maar wel veilig en zonder stukken terug aangekomen. Was bijna zo erg als het Belgisch kampioenschap Veldrijden.
Hoop dat het deze week wat minder regent. Heb wel graag plassen, mar geen heel parcours lang. #-o
Gebruikersavatar
Donge
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 22:16
Rijdt met: Scott Aspen

Bericht door Donge »

gilbo schreef:
stresskip schreef:Hier en daar natuurlijk wat plassen maar je kan er overal naast rijden.
Jawaddedadde
De weersomstandigheden heeft men niet in de hand maar je had toch beter geschreven "hier en daar zijn er geen plassen!"
Er was inderdaad veel slijk en plassen, en je kon er op de meeste plaatsen wel naast of op 't kantje rijden, maar niet als je belang hecht aan je gemiddelde snelheid of als je tempo moet maken om je maten te volgen...

Na ongeveer 30 vtt's dit winterseizoen kan ik zeggen dat dit zeker niet het natste en vettigste parcours was dat ik tegenkwam. In de Kempen zijn we dergelijke natte parcoursen evenwel niet gewoon, ga maar eens kijken in Brabant, Haspengouw, het Waasland, dan zit je wel meer in de vettigheid...

Ik hoorde dat er ca. 750 deelnemers waren.
Gebruikersavatar
Donge
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 22:16
Rijdt met: Scott Aspen

Bericht door Donge »

Ik kan me enkel aansluiten bij Fitte.
Aanvulling : bij de bevoorrading was er soep, sportdrank, peperkoek, granny en stukken banaan.

De files bij het afspuiten waren lang hoewel er 4 spuiten waren. Blijkbaar was er geregeld een probleem met de stroom.
Wanneer het zo nat is zoals vandaag zou het ook praktisch zijn geweest om enkele gewone tuinslangen extra te leggen indien dit technisch mogelijk zou zijn. (extra hogedrukreinigers zijn niet nodig).

De in- en uitgang van de bewaakte fietsenstalling mocht iets breder (wanneer er één fietser in wilde kon er niemand meer uit omdat de twee stallingbewakers ook in de opening stonden).

Als deelnemer vind ik het een groot voordeel dat er (slechts) 700 deelnemers waren en geen 1500 zoals op grote, succesvolle tochten.
Maar dat is dan weer voor de inrichters iets nadeliger...
Plaats reactie