26/12/2006 Poppel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
moddercrosser
Mountainbiker
Berichten: 368
Lid geworden op: za 20 aug 2005 11:47
Rijdt met: CUBE e mtb Hd 500

26/12/2006 Poppel

Bericht door moddercrosser »

Iemand deze al eens gedaan? Welk parcours, veel singletracks ?
Gebruikersavatar
Dafke08
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: za 07 dec 2002 14:21
Rijdt met: Bianchi Oetzi 9800

Bericht door Dafke08 »

Ik heb deze vorig jaar gedaan en ik was er heel content van. Normaal gingen we altijd naar Poederlee, maar vorig jaar deze is geprobeerd en ik vind hem persoonlijk beter dan Poederlee. Er zijn enkele leuke singletracks en er komt weining asfalt aan te pas.
Zeker aan te raden.
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

Welke ondergrond?
Gebruikersavatar
Dafke08
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: za 07 dec 2002 14:21
Rijdt met: Bianchi Oetzi 9800

Bericht door Dafke08 »

zanderige bosgrond, wel goed te berijden, meen ik mij te herinneren.
Gebruikersavatar
goebezig
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 12 mei 2006 20:24
Rijdt met: scott

Bericht door goebezig »

wij zijn er ook met een man of 4 =D> =D>
Gebruikersavatar
moddercrosser
Mountainbiker
Berichten: 368
Lid geworden op: za 20 aug 2005 11:47
Rijdt met: CUBE e mtb Hd 500

Bericht door moddercrosser »

Wat gingen we rijden op 2de kalkoendag : Poe of Pop?

Toch maar Pel gekozen, omdat 'k geen goesting had in de bloso van Derlee. Met de verwachting veel in 't bos te rijden in Poppel naar daar getrokken. Een beetje kritisch gedacht van 't zal wel veel langs veldwegen en rechtdoor zijn, maar viel dat mee =D> .

Het vertrek was wel zo, maar dit waren slechts de eerste km's, goed als opwarming meegenomen. Eens de beentjes en de rest van 't lijfke warm begon de fun. Veel veel bochtjes, regelmatig een singletrackske, lichtjes bergske op af en toe, dik in orde dus.

3 mannen in 't GEEL steeds gevolgd, gepasseerd geworden, terug bijkomen bij bochtjes, leuk. Gepasseerd, die mannen efkes verkeerd, en terug voorbij. Zo tot a/d bevoorrading, daar iets langer gewacht op mijne maat en ze dan niemeer gezien natuurlijk.

Bevoorrading lekkere cake maar vieze AAdrink vond 'k, maar da maakt ni uit alst maar nat is.

2de helft begon ook nog goed met bergskes. Daarna nog wel stukken met bochtenwerk, maar naar 't einde toe wat meer 'drijf je gemiddelde wat meer op'-stukken.

Al bij al een geslaagde tocht en goed geamuseerd.
Gast

Bericht door Gast »

Ja was leuk, veeel bos, weinig volk. Alleen stonden de pijlen soms goed verstopt, menigeen is verkeerd gereden (ik ook 2 maal).
Bevoorading midden in het bos (FUN) was ok.
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Bericht door Point7 »

Ik ben blij dat ik op het laatste moment gekozen heb voor Poppel ipv Westmalle. Het parcours was mooi. Bijna constant offroad in de bossen en afwisselend boswegen en singletracks. De ondergrond lag er ook overal goed bij. Geen spatje water/modder.
Ik vond dat er toch redelijk wat volk was. Een deel mensen moet vandaag immers werken.

Organisatie:
+ Inschrijving goedkoop (2,5 - 3€)
+ bevoorrading OK (cake, peperkoek). Ik vond de AA drink wel goed.
+ bepijling OK (pijlen zijn niet zo heel zichtbaar, maar ik ben nergens verkeerd gereden omdat er een duidelijk spoor lag van de voorgangers en ik hoorde dat er veel pijlen weggehaald (sabotage) werden tijdens de TT)

- geen bewaakte fietsstalling. Men kon echter de fiets wel in't oog houden vanuit de kantine.
- afspuitstand maar met 2 spuiten. Nu was dit ruim voldoende omdat de fietsen niet vuil zagen, maar bij een moddertocht kom je met 2 spuiten niet toe.
Plaats reactie