30/12/2006 Leupegem ( Oudenaarde )

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
triple XXXL
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: do 24 aug 2006 21:05
Rijdt met: Be one

Bericht door triple XXXL »

zeer mooie tocht .
Vele hoogtemeters ofroad afdalen en onroad bergop perfect dus.
Beetje veel wind geen regen en 11° warm .
Iets meer dan de 42km.
Meer voor deze biker moest het nie zijn :wink:
Tot volgend jaar Leupegem.
Gebruikersavatar
unitas
Mountainbiker
Berichten: 573
Lid geworden op: di 05 okt 2004 12:28

tt leupegem

Bericht door unitas »

terug van mijn namiddagtoerke in Leupegem

proficiat aan de Vlaamse Ardennen, ge hebt weer uw best gedaan om er een echte mountainbiketocht van te maken,

regen, wind, modder, straffen toebak....
mijn verslagske ben ik al aan t posten op onze site
Gebruikersavatar
kadeetje
Mountainbiker
Berichten: 479
Lid geworden op: di 21 nov 2006 22:14
Rijdt met: cube

Bericht door kadeetje »

patje coopman bedankt voor de namiddag ,twas =D> =D> afwisseling zat erin perfect man, mooie stukkken lossen je kon het nog zwaarder maken maar je denkt aan ieder van ons , douches waren ok , afspuiting minder maarja, ik weet ook wa het is een tt inrichten , ze klagen altijd he , de ename was perfect hihiihhii , geef je vrouwke een dikke zoen he ,en steurke ook hahahahaahahahahhhaaaaaaaa twas dik in orde tot volgend jaar,. maarja da weet je he maatje .twas perfect =D> =D> gr kadeetje aan allen een goed jaar en een dikke zoen
Laatst gewijzigd door kadeetje op zo 31 dec 2006 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.
zwiebertje
Mountainbiker
Berichten: 898
Lid geworden op: za 21 jan 2006 18:05
Rijdt met: Ne rappen no name,'t is de man die telt

Bericht door zwiebertje »

Deze late namiddag(tegen 2 uur aan) dan toch aangezet op aanraden van "ons"Katrien 20,die deze de voorkeur gaf op de tt van Brugge!
Hoewel er toch ook veel positieve reacties staan over deze tt!
Had een beetje schrik voor de grote hoeveelheid road,maar't viel uiteindelijk dan nog best mee!
Weer was best te pruimen in de namiddag,geen regen meer,het parcours al half opgedroogd,veel bergaf en bijna overal meewind :^o ,al moest ge soms eens omgekeerd op uwen velo zitten! :lol:
Fietske zo in de koffer(weinig of niet vuil :^o )bij gebrek aan voldoende power op de spuitslangen!
Op aanraden van een forumbiker maar gekozen voor(tractor) banden met veel grip en eigenlijk nergens in de problemen gekomen alzo.
De nodige hoogtemeters kompenseerden het gebrek aan voldoende off-road km's volledig en de road km's waren dan ook nog dikwijls bergop en/of voorzien van kasseistenen!
De stukken meewind en bergaf waren alweer veel te rap voorbij en de andere stukken leken soms eindeloos lang!
Al bij al een mooie afsluiter van het jaar 2006 in deze flandrientocht!
Goede bevoorading en de douches waren ook voldoende!
Laatste 5 km samen afgelegd met een vader en zijn 13-jarige zoon;die vlotjes de kop trok tegen 25 km/uur! =D>
Amaai,waar gaat dat naartoe,worden we dan zo oud of reed ik hier met de nieuwe Meirghaege inspé mee?
Ongeveer 2u07' onderweg(incl.bev.),dus nog een redelijk gem. voor het jaar af te sluiten!
Aan allen een gezond,sportief,plezant en veilig 2007 mtb-jaar gewenst! :wink: 8) :drunk: :bounce:
Gebruikersavatar
katrien20
Mountainbiker
Berichten: 457
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 22:07
Rijdt met: hot chili

Bericht door katrien20 »

Gisteren in een hele toffe groep ook genoten van een heerlijke flandrientochtje! Een ideale afsluiter voor een geslaagd 2006!
Bedankt aan de organisatie voor de prima rit : bepijling perfect!!!, mooie offroadstukjes, genoeg klimmetjes (voor mij toch!), lekkere warm douches, een warme zaaltje achterna... =D> =D> =D>

Toch een werkpuntje : de afspuitstand kon stukken beter!

Aan allen : een spetterend eindejaarsfeest en mijn beste wensen voor een vreugdevol 2007!
Gebruikersavatar
barty
Mountainbiker
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 21 aug 2006 20:26
Rijdt met: Niner RDO, custom

Bericht door barty »

katrien20 schreef:Gisteren in een hele toffe groep ook genoten van een heerlijke flandrientochtje! Een ideale afsluiter voor een geslaagd 2006!
Bedankt aan de organisatie voor de prima rit : bepijling perfect!!!, mooie offroadstukjes, genoeg klimmetjes (voor mij toch!), lekkere warm douches, een warme zaaltje achterna... =D> =D> =D>

Toch een werkpuntje : de afspuitstand kon stukken beter!

Tja, dat van die hele toffe groep kan ik me best voorstellen!
En inderdaad het was best een pittig tochtje na een avond voordien die overliep van drank.
Den après verliep ook in een goed sfeertje, dus dit was een mooie afsluiter van een mooi jaar!
Op naar 2007 vol goed beloftes
Groetjes Barty

Aan allen : een spetterend eindejaarsfeest en mijn beste wensen voor een vreugdevol 2007!
Gebruikersavatar
moonrider
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 20:05

Bericht door moonrider »

Deze tocht ook afgebold samen met collega steenbakkers Rock Rider , Yourik en Gelmir . Andy was niet te bespeuren .
Ondanks mijn verkoudheid had ik toch redelijk goede benen want het was terug ne keer een parcourke met de nodige hoogtemeters :bounce: .
Na een km of 12 heeft Rock Rider en Yourik beiden met pech ons groepje verlaten waarvan Lichterveldenoare ondertussen juist deelnam . Ik had dan net mijn spectaculaire valpartij in die zware modderafdaling achter de rug waar ik toch zwaar op de knie gegaan ben . Efkes getwijfeld om mee te gaan met Yourik en Rock Rider maar toch besloten om door te gaan , en heb er geen spijt van gekregen ! Amai wat een hellingen dat we voorgeschoteld kregen , wel spijtig van die hatelijke hevige wind ! Aan de laatste splitsing ( juist aan die zware kasseihelling , kweenie hoe dat diene molhoop noemt #-o ) nog efkes afgevraagd 30/42 door de pijnlijke knie maar dan toch ervoor blijven gaan en de 42 genomen met volle overtuiging van Gelmir . Enkel op de afdalingen niet meer voluit durven gaan .
Toch een gemiddelde van 19,02 gehaald .

Enkel de afspuitstand vond ik maar heel pover , ben daar niet gaan aanschuiven voor die gieterstraalkes . Wel een lekker warme douche gehad !

Leupegem , tot volgend jaar !
Gebruikersavatar
sleery
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: wo 22 jan 2003 20:04
Rijdt met: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Bericht door sleery »

Ik vond het best te pruimen: het was een flandrien tocht, met hoog fungehalte. Er was inderdaad wel veel road, maar gezien de aard van het parcours zullen velen dit wel niet zo erg gevonden hebben. Enige minpunt was voor mij de afspuitinstallaite. Misschien nog een grappige anekdote aan de inschrijvingstafel: toen ik er stond stond Nico Eeckhout ook aan te schuiven en men vroeg hem: "ela, ela edde gij wel een vergunning" #-o
waarop onze nationale kampioen antwoordde: "ik heb er godverd al 20 jaar een". (waarop er wsch iemand van de organisatie rechstchoot om zich te excuseren denk ik :-D :-D )

@ biery: laat nooit je fiets onbewaakt achter (ook al is het maar 30 seconden) wandel desnoods twee kilometer om je in te schrijven van je wagen naar de inschrijving.
Gebruikersavatar
.::Andy::.
Mountainbiker
Berichten: 819
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 20:23
Rijdt met: Custom Cube Reaction 2007
Contacteer:

Bericht door .::Andy::. »

ik ben later gestart. Leuke rit zeker eentje voor herhaling! =D>
CycloneJoris
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: do 29 sep 2005 20:02
Rijdt met: Thompson Challenge

Bericht door CycloneJoris »

Weet er toevallig iemand of we de foto's die getrokken zijn aan de Steenbeekdries ook online ergens kunnen terugvinden? Ik ben achteraf vergeten om m'n foto te gaan halen...
Plaats reactie