31/12/06 tt retie

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Big
Mountainbiker
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 22:05
Rijdt met: Trek 8500 (2011)
Contacteer:

Bericht door Big »

Dit was (denk ik) een heel mooie tt.
Eerste 10 km waren toch zeer mooi. Sjieke single tracks, kleine heuveltjes,....

Wel super veel volk. In het begin was het echt blokrijden

Dan wat is er misgelopen:
- Roel gemist
- Na 10 km, hadden er blijkbaar een stel eikels niks beters op gevonden dan maar wat nagels ofzo rond te strooien.
Gevolg zo'n 20 bikers langs de kant met platte tube.

Geen pomp bij, daarna te horen gekregen dat het in volgende deel weer eens raak kon zijn.
Met krom zin over de weg naar de start gereden.
Ed raket
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: do 12 jun 2003 21:13
Rijdt met: gary fisher sugar2 & Cube Elite Team Carbon

Bericht door Ed raket »

Zoals verwacht: een fantastische rit daar in Retie met vooral zeer veel mooie singeltracks, met toch wel wat korte maar nijdige klimmetjes.
De grond was wel erg drassig, wat de hartslag constant naar hoge pieken voerde en de benen vermoeid doen aanvoelen.
In het laatste stuk nog nen serieuzen totter gemaakt in een bergafske waar voorwiel tegen wortel bleef steken en: los overkop..... #-o #-o .
Maar ja dat hoort er allemaal bij.
Seffens nog een lekker dineke se met champagne, scampikes,
gourmetje met veel verschillend wild... witte wijn, rode wijn, een prachtig single-malt whiskytje (lagavullin voor de kenners onder ons)
Allee ik gaan er aan beginnen se
Aan allen nog een prachtig jaareinde en een fantastisch nieuw bikejaar toegewenst....
slapende biker
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: za 27 mei 2006 12:08
Rijdt met: Scott scale 50

Bericht door slapende biker »

Vandaag de 36 km gereden
Was vandaag laat gestart ( 9.45h )

De bepijling was dik inorde .

Alleen spijtig van de spikers die ze weeral gelegd hadden ( parcour aangepast omdat er op spijkers lagen op het parcour .
Onderweg zat er ook nog een pin in de grond ( een paar km voor de bevoorrading ) , hier stonden zeker 8 personen met een lekke band .

Na de bevoorrading ging het bij mij minder goed ( 's nachts gewerkt ) en begonnen de krampen waardoor ik zelfs moest afstappen op de kleinste klimmetjes .

Was blij dat ik terug aan de finisch was

Kortom , een goede toertocht , een goede bevoorraading en nog vele andere pluspunten .

Er waren 1830 inschrijvingen heb ik horen zeggen .

Slapende biker
Laatst gewijzigd door slapende biker op zo 31 dec 2006 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
devil biker
Mountainbiker
Berichten: 2500
Lid geworden op: do 18 mei 2006 19:44
Rijdt met: cube ltd team , trek top fuel 8 2010
Contacteer:

Bericht door devil biker »

hey

sorry big had u niet gezien :( zat er tans al om 8u 5 of zoiet.
ben vertrokken om 8u30 helemaal alleen (heb ff met een grietje gereden van vzw onze hoop waar ik mee rijd maar die hun tempo licht wat te hoog).

ik vond het echt een pracht van een tt (wil wel eens weten waar we allemaal geweest zijn :-D )
heb van de spijkers geen last gehad (gelukkig maar).
de bevoorrading was echt in orde en de bepeiling ook maar wel een paar keer bijna gemist .

al bij al ben ik helemaal uitgeleefd, beentjes zijn zwaar en straks weer t nachtleven in .
een proficiat voor de organisatie en tot volgende jaar =D>

grtz
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

huh ? spijkers en pinnen op het parkoers ? wat een belachelijke eikels !!!


gelukkig niks van gemerkt onderweg, al leek het me idd. dat er net iets minder bos in zat dan andere jaren, maar dat is misschien door de omgekeerde rijrichting.

twas ook een zeer natte versie, maar toch altijd kunnen blijven doorrijden zonder al te grote problems. beentjes waren niet echt goed, twas een druk bikeweekske, maar dat spelen op de trackskes (zonder achterrem, want die was "weg") dat is en blijft toch de max.

we kunnen der weer tegen voor een jaartje...
Gebruikersavatar
nele
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 18:02
Rijdt met: cannondale f600

wiel kwijt

Bericht door nele »

Dag vrienden van mountainbike.be,

Vrienden van me reden gisteren de TT in Retie. Bij het inladen van de fietsen verwijderde één van hen het voorwiel van z'n mtb om zen bike zo in de auto te puzzelen. Hij plaatste het wiel even tegen de zijkant van de wagen, en ja hoor, thuis gekomen merkten zij dat ze het wiel in Retie hadden achtergelaten. Mijn vraag: wie heeft er een eenzaam voorwiel tegengekomen en is zo eerlijk om dit terug te bezorgen??? Je kan me mailen of hier een berichtje plaatsen.

alvast bedankt en goed bikejaar gewenst aan iedereen!

Cannele

ps: kan geen verdere specificaties geven over het wiel.
reggyboy
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: di 20 dec 2005 23:09
Rijdt met: Scott scale rc, genius LT, addict cx, tandem...

Bericht door reggyboy »

t gaat om n wiel met deore naaf, mavic xm 317 velg, en n speedmax-band (denk ik)!
het is niet mijn wiel, maar ik ben wel diegene die het wiel heeft achtergelaten! :oops: (k had t wiel nog tegen mijn auto staan als ik ging douchen, maar miste het pas als ik terug aan de auto kwam! toen was het helaas al verdwenen!)
De organisatie had ook niks binnengekregen!
dus, indien er iemand meer van weet, alvast bedankt voor de info!

@nele: alvast bedankt voor je bericht hier, k dacht er net zelf iets over te vragen, maar je was me voor! :wink:
Gebruikersavatar
patje !!!!
Mountainbiker
Berichten: 408
Lid geworden op: vr 22 apr 2005 23:25
Rijdt met: SCOTT SCALE 30

Bericht door patje !!!! »

Sorry , niet in Retie geraakt , dus k weet het niet liggen , hopelijk kom je er achter via deze weg en heb je het snel terug !!!!
Kagge
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: di 18 apr 2006 22:16
Rijdt met: Merida Team issue 26

Bericht door Kagge »

Nog even een kleine impressie van deze toertocht , ik vond het een prachtige toertocht. Was met momenten wel wat slijk maar viel mee.
Er zaten pittige hellingen in en mooie single tracks.
Proficiat voor de organisatie.

Wat ik niet snap is die klein burgelijkheid van het strooien van nagels. Waar is dat nu goed voor. Zelf gelukkig geen last van gehad maar inderdaad veel bikers zien staan langs de kant waar je niet verwacht lek te rijden.
Plaats reactie