29/12/06 Gits

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gast

29/12/06 Gits

Bericht door Gast »

De mountainbiketocht te Gits is reeds aan zijn vijfde editie toe. Enkele leden van de Sadef-feestcommisie hebben opnieuw een tocht met veel afwisseling uitgestippeld:
25 km,voor beginnende mountainbikeers
36 km, voor de sportievelingen onder ons
55 km, voor de gevorderde mountainbiker,om en rond het glooiend landschap van Gits.
Langs een veldweg rijden we eerst de Gitsberg op, een pittige start die gevolgd wordt door enkele goed berijdbare veldwegen richting Hooglede.
Het hoogste punt van Hooglede bedwingen we 2 maal (de Parnassusberg is niet te onderschatten!), waarna de tocht richting De Geite en de eerste, uiterst verzorgde, bevoorrading trekt.
Om en rond De Geite liggen er enkele goed berijdbare landwegen op ons te wachten. Voor de 2°versnapering zoeken we enkele nieuwe landwegen op om en rond Staden. Via enkele kuitenbijters zul je moe (en hopelijk tevreden) de weg naar de Sadef kantine terugvinden.
Afspuitplaats alsook warme douches zijn voorzien.
Voor elke deelnemer is er achteraf een boterham voorzien,dit kun je met één of meerdere al of niet geestrijke dranken combineren.

Je hebt geen fiets? Geen probleem!
Een fiets reserveren kan op het nummer 0476/966471 of 051/703600
Gebruikersavatar
picco
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 29 mei 2005 17:28

Bericht door picco »

zeker de moeite waard om naar gits te gaan .Al enkele malen gereden ,verleden jaar bij extreme koude en sneeuwstorm,zeer afwisselend parkoer.

kodo uit kemmel
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Bericht door den wakkere bakker gits »

Spijtig genoeg zal ik op den dezen niet kunnen rijden voor mij nen slechten datum want op de eerste editie heb ik de smaak van het mtb'en te pakken gekregen, maar was toen nog op 2e kerst denk ik. :(
Denk wel dat ze er een zeer mooie rit van gemaakt zullen hebben.
Dus als je start in gits en m'n winkel voorbij vlamt denk dan eens aan den duts die daar aan z'n oventje staat te kwijlen (voor al die pasanten) =P~
Wie vorig jaar gereden heeft en een stutje gegeten heeft hopelijk der nie ziek van geweest anders was da mijn schuld. :P

Alvast bedankt aan de organisatie voor de mooie bestelling vorig jaar. :wink:
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Vorig jaar ook den tt gereden en ik moet zeggen,ik heb van heel de winter maar éne keer de kleinen toer gedaan en dat was toen.Door de glibberigheid (sneeuw,ijzel) was het toch wel gevaarlijk en ik had op de koop toe toen ook problemen met mijnen "body".Een plaske op mijne ketting deed even wonderen,maar al gauw bleef hij terug tegensputteren.De splitsing bevond zich net aan de Sadef en vandaar maar besloten om een langere apres te doen.
Vond wel dat de verhouding road/off-road vorig jaar wat tegen viel.De beste editie was volgens mij nog altijd in december 2004 toen het WK-parcours erin zat en dat was toch smullen,zulle.
Vorig jaar zat het er echter niet in,daar het twee dagen later wereldbeker cyclocross was op dat parcours.
Heb al vernomen of gelezen dat het er nu terug zou inzitten daar het WK pas een goeie maand later is.
Kan iemand mij bevestigen of dit zo is????
In ieder geval heb ik verlof en ik ben van plan om zeker weer te komen biken.(Stille zitten is toch niet goed.)

Alleen graag wat info over de verhouding road/off-road het WK-parcours ja of nee.

Kaskadeur,kan jij mij info geven?
Gebruikersavatar
sliekske
Mountainbiker
Berichten: 1981
Lid geworden op: wo 19 apr 2006 16:42
Rijdt met: Scott Scale 900 RC

Bericht door sliekske »

Deze rit vorig jaar niet gedaan, omdak nog nie met den velo reed!!
Mo daar gaan we dit jaar wa aan doen.
Kem juste ook ne dag verlof :bounce: (onder dwang :evil: )
Ik kom naar ginder met de fiets (tis mo een kwartiertje van de deure)

@ VTT Goesting om een treintje op te zetten?
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

slijkcrosserke schreef: @ VTT Goesting om een treintje op te zetten?

Bij deze is dat gebeurd :


1) Veeteeteetje
2) Slijkcrossertje
3) Veeteepeepeetje

4) ...........


Het zou moeten wel lukken dat het weer zo'n "gletsig" weer is.
Gebruikersavatar
filiberke
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: do 13 okt 2005 21:23
Rijdt met: be one team replic 2003

Bericht door filiberke »

[quote="veeteeteetje"][quote="slijkcrosserke"]
@ VTT Goesting om een treintje op te zetten?[/quote]


Bij deze is dat gebeurd :


1) Veeteeteetje
2) Slijkcrossertje
3) Veeteepeepeetje

4) .Filiberke..........


Het zou moeten wel lukken dat het weer zo'n "gletsig" weer is.[/quote]
Gebruikersavatar
filiberke
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: do 13 okt 2005 21:23
Rijdt met: be one team replic 2003

Bericht door filiberke »

den wakkere bakker gits schreef:Dus als je start in gits en m'n winkel voorbij vlamt denk dan eens aan den duts die daar aan z'n oventje staat te kwijlen (voor al die pasanten) =P~
Wie vorig jaar gereden heeft en een stutje gegeten heeft hopelijk der nie ziek van geweest anders was da mijn schuld. :P

Alvast bedankt aan de organisatie voor de mooie bestelling vorig jaar. :wink:
Laat ons maar ne keer weten waar die winkel is we kunnen dan misschien ne keert goeiendag komen zeggen of een extra bevoorading inlassen want daar zijn we helemaal niet vies van zulle :^o :^o :^o :^o
Gebruikersavatar
Herder Scubaluc
Kerstman
Berichten: 825
Lid geworden op: za 06 aug 2005 13:42
Rijdt met: Iene mee twie wiele + Cannondale Rush Carbon 2
Contacteer:

Bericht door Herder Scubaluc »

@ VTT Goesting om een treintje op te zetten?


Bij deze is dat gebeurd :


1) Veeteeteetje
2) Slijkcrossertje
3) Veeteepeepeetje
4) Filiberke..........
5) Scubaluc
Gebruikersavatar
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: do 03 aug 2006 13:06
Rijdt met: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Contacteer:

Bericht door den wakkere bakker gits »

@den forumtrein
De bakkerij noemt "de nieuwplatse" en als je van de sadef naar de markt rijd oversteekt aan den apotheek doorrijden en dan na een goeie 150 meter aan de rechterkant ge kunt nie missen is laatste huizeke juist naast park. [-o<
Die extra bevoorading dan ga kik wel nog moeten wakker zijn weet nie wanneer jullie passeren maar anders zie ik da wel zitten zulle. :wink:
Hopelijk heb ik tijd om jullie te ontmoeten want is wel hectisch aan het worden. :-?
Greetz. en amuseerd ulle
Plaats reactie