29/12/06 Gits

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
m-biker
Mountainbiker
Berichten: 127
Lid geworden op: do 19 mei 2005 14:06
Rijdt met: Martelly met Deore LX, Magura HS33 en Mavic Crossride

Bericht door m-biker »

grave digger schreef:jammer genoeg zijn er ook van die gasten die niet mee konden op den mountaibike die nu met ne cyclocross fiets denken dat ze bart wellens zijn en zich ook zo gedragen :evil: (gelukkig zijn ze niet allemaal zo en zitten er ook sportieve gasten tussen)
euh... ik rijd de laatste weken ook rond met de cyclo-crossfiets (mtb verkocht en nieuwe is nog niet binnen) en moet zeggen : hoewel ik vroeger ook al mee ging met de meesten, gaat het nu toch beter hoor 8)

Je zou je idd Sven Nys gaan voelen (liever niet Wellens :-? ), maar zodra de nieuwe mtb er is, is de cyclo-cross terug voor winterritten op de weg!
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Bericht door rombaft »

m-biker schreef:
grave digger schreef:jammer genoeg zijn er ook van die gasten die niet mee konden op den mountaibike die nu met ne cyclocross fiets denken dat ze bart wellens zijn en zich ook zo gedragen :evil: (gelukkig zijn ze niet allemaal zo en zitten er ook sportieve gasten tussen)
euh... ik rijd de laatste weken ook rond met de cyclo-crossfiets (mtb verkocht en nieuwe is nog niet binnen) en moet zeggen : hoewel ik vroeger ook al mee ging met de meesten, gaat het nu toch beter hoor 8)

Je zou je idd Sven Nys gaan voelen (liever niet Wellens :-? ), maar zodra de nieuwe mtb er is, is de cyclo-cross terug voor winterritten op de weg!
idd, wat is er mis met een cyclocross fiets ? ik heb er gene maar alle respect voor de gasten die erop rijden, geen comfort door dikke banden en veringen, maar keihard, en geen lichte verzetjes.
Gebruikersavatar
piwie
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 28 okt 2006 20:36
Rijdt met: thompson

Bericht door piwie »

mooie ritje gistern ,met een man of zeven goed geamuseerd
veel klimmetjes,eerste deel nie zo lastig maar het tweede was tamelijk zwaar
organisatie was goed
doe zo verder
Gebruikersavatar
raketwomanFIE
Mountainbiker
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 28 dec 2005 19:11
Rijdt met: SPECIALIZED fsr xc pro disc woman
Contacteer:

Bericht door raketwomanFIE »

wij hebben de eerste bevoorrading zelfs gemist ik hoor dat er nog waren blijkbaar niet goed uitgepijld ook ne kéér misreden plots zaten we in een rij garageboxen daar was het pijltje gewoon gedraaid ik vind da wel erg stel u voor dat ze iedere sport gaan dwarsbomen....mols op het voetbalveld.....enzo, komaan dit kan toch niet meer :-?


gits 6,5/10
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Misschien hier ook toch nog even wat rechtzetten.

Een slechte TT was het zeker niet,een slecht parcours wel.

Organisatie,bepijling,afspuitplaats,douches : alles was er en dat was goed.

Maar dat parcours????
Dat kon mij dus echt niet bekoren.

Wakkere bakker Gits : Het wordt hoogtijd dat ge de organisatie eens inlicht en uw vrije uurkes met hen doorneemt om een mooier parcours uit te stippelen.Bijgevolg kan het dan een echte MTB rit worden.
Als jij er 60% kan uithalen,moeten zij dat toch ook kunnen.

Een parcours is voor mij nog altijd zoveel mogelijk off-road en geen road!!!Het kan mij niks schelen of dit nu gras,weide,land of bos is,maar road moet zoveel als mogelijk vermeden worden.Uiteraard zit er en moet er altijd wel een stukje weg inzitten.

Al bij al ben ik wel van plan om volgend jaar terug te keren op een voorwaarde : als er ergens anders een mooiere en leukere TT is dan bike ik elders,anders kom ik met plezier terug.Een organisatie moet via onder andere dit forum eens wat kritiek kunnen aanvaarden en een inspanning doen om volgend jaar daar iets beters van te maken.(Iets beters = dat parcours)De rest mag blijven.

Naar mijn gedacht op de 55 km zeker 40 km op de weg en dat moet veranderen.

P.S : Wakkere bakker : we zijn rond 11u30 op enkele honderden meters van uw winkel gepasseerd.Spijtig genoeg liep het parcours er niet voorbij,anders hadden we zeker ne keer ons kopke binnengestoken.

(Wij = Veeteeteetje,Filiberke,Grote plateau,Slijkcrosserke,Lichterveldenaere en Cowboy Peter.
Veeteepeepeetje was toen al gaan vliegen)
Gebruikersavatar
Scale
Kerstman
Berichten: 603
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 18:46
Rijdt met: Scale 40 MTB - Zannata Cross Cx - Klein Beach Bike

Re: gits

Bericht door Scale »

betonboerke schreef:een van de slechtste VTT dit jaar altans voor ons
dan heb je er niet veel gereden in 2006
Gebruikersavatar
BeeVee
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: do 30 dec 2004 22:12
Rijdt met: Radon ZR-2

Bericht door BeeVee »

#-o Tjonge jonge, wat zijn we weer allemaal negatief! In alle eerlijkheid: dit was bijlange nog zo geen slechte tocht! Ge moet leren appreciëren wat ge onder de wielen geschoven krijgt en in Gits was dit nog niet zo slecht. Ik heb er al slechtere geweten.

Nadat Target ons 's ochtends reeds voor het werk had ingeschreven, konden we 's namiddags pas om 14u50 vertrekken. Laat dus, :bounce: en in het begin zelfs reeds té laat: de bepijling was al weggehaald.
Gelukkig zijn we van de streek en wisten we ongeveer waar ze reden en zo zijn we via enkele pittige klimmetjes bij de Vossenberg gekomen, en daar hebben we de bezemwagen (die de bepijling aan het weghalen was) ingehaald. Vanaf dan konden we op het gemak onze rit afhaspelen :-D .
Aan de 1ste bevoorrading konden we nog net de bodem van de pot soep krijgen en een paar speculooskes en aan de 2de bevoorrading haalden we er nog een 5-tal bikers bij. Het was duidelijk, we waren effectief de laatsten op het parcours. Het laatste stukje naar Dominiek Savio hebben we wijselijk links laten liggen gezien de duisternis al tamelijk was gevallen en geen van beiden enige vorm van verlichting bij had.
Teller gestopt op een goede 50 km.

Mooie rit wat ons betreft en goed voor de streek. Nooit getwijfeld aan de bepijling, beide bevoorradingen gevonden, ...

Tot volgend jaar! =D>
Gebruikersavatar
raketwomanFIE
Mountainbiker
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 28 dec 2005 19:11
Rijdt met: SPECIALIZED fsr xc pro disc woman
Contacteer:

Bericht door raketwomanFIE »

BeeVee schreef:#-o Tjonge jonge, wat zijn we weer allemaal negatief! In alle eerlijkheid: dit was bijlange nog zo geen slechte tocht! Ge moet leren appreciëren wat ge onder de wielen geschoven krijgt en in Gits was dit nog niet zo slecht. Ik heb er al slechtere geweten.

Nadat Target ons 's ochtends reeds voor het werk had ingeschreven, konden we 's namiddags pas om 14u50 vertrekken. Laat dus, :bounce: en in het begin zelfs reeds té laat: de bepijling was al weggehaald.
Gelukkig zijn we van de streek en wisten we ongeveer waar ze reden en zo zijn we via enkele pittige klimmetjes bij de Vossenberg gekomen, en daar hebben we de bezemwagen (die de bepijling aan het weghalen was) ingehaald. Vanaf dan konden we op het gemak onze rit afhaspelen :-D .
Aan de 1ste bevoorrading konden we nog net de bodem van de pot soep krijgen en een paar speculooskes en aan de 2de bevoorrading haalden we er nog een 5-tal bikers bij. Het was duidelijk, we waren effectief de laatsten op het parcours. Het laatste stukje naar Dominiek Savio hebben we wijselijk links laten liggen gezien de duisternis al tamelijk was gevallen en geen van beiden enige vorm van verlichting bij had.
Teller gestopt op een goede 50 km.

Mooie rit wat ons betreft en goed voor de streek. Nooit getwijfeld aan de bepijling, beide bevoorradingen gevonden, ...

Tot volgend jaar! =D>

nooit getwijfeld aan de bepijling????die was toch al weg #-o

wij misten de eerste bevoorrading en ik hoor dat er meerdere waren dus die bepijling was toch niet zo tip top
Gebruikersavatar
BeeVee
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: do 30 dec 2004 22:12
Rijdt met: Radon ZR-2

Bericht door BeeVee »

@ raketwomanFIE

In het begin was de bepijling inderdaad reeds weggehaald, maar dat komt er natuurlijk van als men pas start om 14u50! Vanaf het moment dat de bepijling er nog hing, hebben wij geen problemen ondervonden. Tant pis voor deze die wel problemen hebben gehad!

Niettegenstaande ze de eerste bevoorrading reeds aan het opdoeken waren (wat terug te verstaan is gezien we laat startten), hebben we deze eveneens zonder problemen gevonden. Des te jammer voor diegenen die hem wel hebben gemist!

Het kan natuurlijk op alle vlakken altijd beter, maar zoals reeds gemeld, ik heb er reeds slechtere gereden.
Gebruikersavatar
raketwomanFIE
Mountainbiker
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 28 dec 2005 19:11
Rijdt met: SPECIALIZED fsr xc pro disc woman
Contacteer:

Bericht door raketwomanFIE »

ik ook 'k heb ook al slechtere gereden maar sommige tochtn steken er bovenuit
Plaats reactie