MENEN - 24/12/2006

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

MENEN - 24/12/2006

Bericht door MaC'Red »

heel hoogstwaarschijnlijk zal ik de kerstavond doorbrengen in Wervik en maandag namiddag naar huis.
Nu heb ik gezien dat er in het nabije Menen ook een TT is en daarom is mijn vraag aan jullie " weet er iemand iets te zeggen over deze TT " of de streek ???


MENEN 24/12/2006
Provincie: West-Vlaanderen

Categorie: Toertocht

Afstand: 25-55 km

Startuur: 8.00-14.00

Plaats: Stedelijk Park Ter Walle, J.M. Sabbestraat

Extra: Douches, Bike-Wash

Phone: 056/51.50.99 - 0477/51.68.07

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
Federico
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 10 nov 2006 23:01
Rijdt met: SCOTT Tampico

Bericht door Federico »

Goeie vraag...

Gezien op de site dat dit blijkbaar de enige Westvlaamse VTT is op 24/12.
Ideaal om de calorietoevloed van 's avonds preventief aan te vallen . :bounce:

We zullen er wel zijn, alleen... wat mogen we aan de "grenze" verwachten ? Moeten we ons paspoort meebrengen of niet :-D ?

Het is maar dat we niet graag door de "Franse Gendarmes" zouden vastgehouden worden op de ultieme familieavond... [-X
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

deze namiddag gebeld naar de infodienst van de TT menen.
de rit is gemaakt in een 8 vorm met menen als middelpunt.
de eerste lus gaat richting wevelgem, lauwe en rekkem en de tweede lus voor de langste afstand gaat richting wervik, t'zwembad en zo naar geluwe toe en terug naar menen.
parcours is naar zijn zeggen echt biljartvlak en te berijden bij alle weersomstandigheden.
tzal een rap toerke kunnen worden algelijk, de afstand van 55 km is een 49 km zeiden ze ook.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
Federico
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 10 nov 2006 23:01
Rijdt met: SCOTT Tampico

Bericht door Federico »

Gizmo schreef:deze namiddag gebeld naar de infodienst van de TT menen.
de rit is gemaakt in een 8 vorm met menen als middelpunt.
de eerste lus gaat richting wevelgem, lauwe en rekkem en de tweede lus voor de langste afstand gaat richting wervik, t'zwembad en zo naar geluwe toe en terug naar menen.
parcours is naar zijn zeggen echt biljartvlak en te berijden bij alle weersomstandigheden.
tzal een rap toerke kunnen worden algelijk, de afstand van 55 km is een 49 km zeiden ze ook.

Gizmo 8)
Beter fietsen dan dienen dag in onze zetel te luieren [-X [-X [-X
We komen af.

Zo te horen zal ons madam die dag uitermate tevreden zijn dat we niet naar huis komen als dijkdelvers :-). Het zou den eerste keer niet zijn dat mijn kostuumpke alleen kon blijven rechtstaan...
Het is kwestie van op tijd en deftig aan de feestdis te geraken :wink:
Gebruikersavatar
Aircoboy
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: za 26 nov 2005 17:08
Rijdt met: Granville EVO D

Bericht door Aircoboy »

Vorige jaar den dezen gereden, in de regen (een beetje lijk gisteren in Moen).
Deze tt maakt gebruik van wat er in de nabije omgeving van menen te vinden is van ofroad en van hellingen.
Geen super hoogvlieger, maar toch de moeite om te rijden vind ik.
inderdaad een 8-vormige parkoers, met de bevoorrading aan de start/aankomst.
ik kan er jammergenoeg niet bij zijn, zit met de kerstdagen in Tjechie.

Veel Plezier ermee
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

prettige vakantie allez, enig idee hoeveel ravito's onderweg ???

Gizmo 8)
triple XXXL
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: do 24 aug 2006 21:05
Rijdt met: Be one

Bericht door triple XXXL »

dit wordt een ritje op eigen bodem .(rekkem)
ze zullen kunnen vliegen als ik dit hier lees ben benieuwd ken het parcourt niet :oops: :oops:
Gebruikersavatar
dark dingo
Mountainbiker
Berichten: 694
Lid geworden op: wo 19 jan 2005 17:14
Rijdt met: KTM 2022

Bericht door dark dingo »

na 2 maand in de luie zetel en voor het computerscherm naar het forum zitten gapen,wordt deze tt terug mijn eerste!!de longen zitten nog op dezelfde plaats maar hebben niet meer dezelfde inhoud als een maand of twee geleden!! :( het zal dus afzien worden!!benieuwd wat deze regio te bieden heeft :roll: misschien volgen er in mijn spoor nog enkele steenbakkers!! so long...
dingo 8)
Gebruikersavatar
*Steve*
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: di 05 jul 2005 17:59
Rijdt met: Cannondale Flash 29

Bericht door *Steve* »

dark dingo schreef:na 2 maand in de luie zetel en voor het computerscherm naar het forum zitten gapen,wordt deze tt terug mijn eerste!!de longen zitten nog op dezelfde plaats maar hebben niet meer dezelfde inhoud als een maand of twee geleden!! :( het zal dus afzien worden!!benieuwd wat deze regio te bieden heeft :roll: misschien volgen er in mijn spoor nog enkele steenbakkers!! so long...
dingo 8)
Ewel collega, ik ga meegaan.
Ik ken de streek van Menen redelijk goed. Maar ken er maar weinig offroad stukken.

Greetz
Steve :wink:
Gebruikersavatar
Aircoboy
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: za 26 nov 2005 17:08
Rijdt met: Granville EVO D

Bericht door Aircoboy »

ge moet menen niet te letterlijk nemen, 't gaat vooral naar de omliggende gemeenten (wervik- beselare- geluwe....).
ik kan geen schatting maken van het gedeelte offraod, maar gok op een 50%. 'k was vorig jaar toch goe vuil, dus....

ik weet echter niet meer hoeveel ravitos er waren.
Zeker één in de overgang van de ene lus van de acht naar de andere.
Al ik het nog goed voor heb zat ook offraod stuk langs de leie tussen menen en lauwe er tussen, en geef toe, als heet geregend heeft kan het daar knap lastig zijn.

Allez mannen, geniet ervan, ik ga dat ook doen.
't is trouwens het eerste weekend dit jaar dat ik niet op de mtb zit, dus dat wordt wennen.
Plaats reactie