17/12/06 Zonhoven

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
polepo
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: di 27 dec 2005 21:15
Rijdt met: moozes chaser

17/12/06 Zonhoven

Bericht door polepo »

Weet er iemand iets over deze tocht?
pctunner01
Mountainbiker
Berichten: 885
Lid geworden op: di 31 jan 2006 20:31
Rijdt met: trek top fuel 7,met blauwe dingen op he
Contacteer:

Bericht door pctunner01 »

ik heb der iet van in het boekje gelzen zal dernormaal wel zijn hoor
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Grote delen van het parcour zullen door hetzelfde gebied lopen als de TT van Genk-Winterslag op 26/11, dus je zal een hoog singletrack en offroad gehalte mogen verwachten.
(http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... winterslag)

Of de terril er zal inzitten weet ik niet, maar ik denk dat die kans wel bestaat.

Als je meer wilt weten is er altijd dit telefoonnummer: 011/82.54.45
Gebruikersavatar
S-dude
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 03 dec 2006 17:55
Rijdt met: specialized stumpjumper disc

Bericht door S-dude »

TT van genk was alleszins de moeite, effe bijten met die terrill op te rijden, maar de voldoening kwam met de afdaling. Laten we hopen dat die ook in het parcour van zonhoven zit :-D
Gebruikersavatar
Jolyrodger
Mountainbiker
Berichten: 1528
Lid geworden op: vr 12 aug 2005 23:51
Rijdt met: Mijn Bikes: Wilier 401XB

Bericht door Jolyrodger »

S-dude schreef:TT van genk was alleszins de moeite, effe bijten met die terrill op te rijden, maar de voldoening kwam met de afdaling. Laten we hopen dat die ook in het parcour van zonhoven zit :-D
De terril zat er vorig jaar niet in, en zal er volgens mijn info nu ook niet inzitten. De eerstvolgende keer zal zijn op 21 jan., met vertrek aan het Bloso sportcomplex aan de kattevennen in Genk.
Gebruikersavatar
specs
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: do 10 nov 2005 20:09
Rijdt met: Specialized FSR

Bericht door specs »

Zoals altijd in Zonhoven, zal ook deze TT zeker de moeite zijn. Het offroad-gehalte is er altijd vrij hoog en normaal gezien zullen er ook veel singletracks te berijden zijn. Vooral het gedeelte achter het voetbalveld van de Teut (als het in het parcour zit), constant draaien en keren..... heerlijk gewoon! Ik blijf het er wel nog steeds moeilijk mee hebben dat ze alle bomen aan de hondeschool gerooid hebben. Maar ja, bij tijd en stond zal de hei er weer bloeien en dan zal het weer genieten zijn. Alle bikers die niet van de streek zijn zou ik zeker aanraden deze TT te rijden. Normaal gezien kan de ondergrond ook behoorlijk wat water verwerken, dus als men bij het uitzetten van het parcour een uitkijkt hoeft het niet een modderbedoening te worden. Een beetje modder mag er natuurlijk wel zijn hè.
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Het heidegebied kan idd véél water hebben, maar zodra men de bossen tegen de toeristische weg intrekt kan er veeel slijk liggen. Ik ga morgen of overmorgen daar biken, dus ik zal iets laten weten :wink:
DriesH
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: zo 02 jan 2005 20:20
Rijdt met: Cannondale, Granville

Bericht door DriesH »

De terril zat er vorig jaar niet in, en zal er volgens mijn info nu ook niet inzitten. De eerstvolgende keer zal zijn op 21 jan., met vertrek aan het Bloso sportcomplex aan de kattevennen in Genk.
Verkeerde info hoor [-X

De eerst volgende rit die de mijnterril van Winterslag aandoet vind plaats op zondag 31-12-2006!! Jawel, de allerlaatste dag van het jaar.
Allen aan de start van de toertocht in Helchteren, een echte aanrader.

Zondag in Zonhoven is altijd een prachtige tocht, jammer genoeg kan ik er niet bijzijn. Amuseer jullie!
Gebruikersavatar
nero
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: do 13 jul 2006 22:03
Rijdt met: Een Niner Air 9 Rdo carbon

Bericht door nero »

:lol: da klopt Dries 2Mega SAECO, de toertocht die op zondag 21 januari 2007 in kattevenia vertrekt is ook INCLUSIEF de terril.
Laten we dan maar zeggen dat het de eerste tocht over de terril van het nieuwe jaar is.
In de loop van komende weken zal ik er een topic over openen.
Groetjes en hopelijk mag ik je daar en iedereen verwelkomen.
Gebruikersavatar
Jan B.
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 20:40
Rijdt met: Merida Matts Lite, XT + Deore
Contacteer:

Bericht door Jan B. »

Deze tocht zal vermoedelijk voor een groot stuk over de heide van zonhoven gaan (ex-militair domein).

Heb deze in het verleden verschillende malen gereden.

Zondag ben ik weer van de partij, hou mijn persoonlijke website in de gaten voor meer voor, en het verslag achteraf! (zie sig)
Plaats reactie