24/12/06 Asse. (winter TT Hopduvels)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Tom
Mountainbiker
Berichten: 332
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: Ridley Scorpion, Scott Addict Sl, Emrin cross
Contacteer:

24/12/06 Asse. (winter TT Hopduvels)

Bericht door Tom »

Zondag 24/12 worden de tracks in Asse en de wijde omgeving onveilig gemaakt !

Onze parkoursbouwers hebben zich weer laten gaan de afgelopen weken om het beste van de streek onder UW wielen te krijgen. Afstanden zijn 15-28-48 km waarbij de langste afstand misschien voor wat schifting kan zorgen :wink: .

Zoals jullie ongetwijfeld tijdens de vorige edities reeds hebben kunnen ondervinden zorgen wij ervoor dat alles tot in de puntjes wordt geregeld. Bepijling met quality-check, afspuitstand mét druk, douches met warm water, rugwasservice door lieftallige hostessen en een gezellige afterbike.

Kortom, dé ideale gelegenheid om er nog eens goed voor te gaan vooraleer de feestdagen beginnen !!

Cu on the tracks !
Gebruikersavatar
Domme
Mountainbiker
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 23 nov 2005 01:01
Rijdt met: Merida tfs Gustav
Contacteer:

Bericht door Domme »

Tom, ik pak u op uw woord wat die lieftallige hostessen betreft!
De Sasbikers zullen wel met een delegatie afzakken naar Asse.
Zie maar dat er genoeg van die hostessen aanwezig zijn! :bounce: :bounce: :bounce:
J.S.
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 19 sep 2005 20:38
Rijdt met: Trek 6500

Bericht door J.S. »

Langswaar loopt het parcours zoal?
Gebruikersavatar
Monvantoe
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: di 30 mei 2006 18:50
Rijdt met: Grijze Specialized Epic FSR Disc Brake

Bericht door Monvantoe »

De Heftepiës zullen zeker van de partij zijn (hopelijk krijg ik er nu wat meer mee dan anders, want de laatste tijd laten ze hun kopkes wat hangen als het er op aan komt op verplaatsing te rijden, gelukkig is Asse niet ver).
De Hopduvel-TT's zijn altijd dik de moeite (zomer én winter), en we verheugen ons al op het stilaan traditionele modderploeteren als afsluiter van ons MTB-jaar. :bounce: :bounce: :bounce:
Gebruikersavatar
Tom
Mountainbiker
Berichten: 332
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: Ridley Scorpion, Scott Addict Sl, Emrin cross
Contacteer:

Bericht door Tom »

@ Monvantoe, ik vrees dat we u gaan moeten teleurstellen...
Het parkoers is ietswat gewijzigd zodat we de eventuele baggerstukken vanuit onze voorgaande edities links laten liggen. Echter niet getreurd, er is gezorgd voor een waardig alternatief :wink: .
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Re: 24/12/06 Asse. (winter TT Hopduvels)

Bericht door Streets »

Tom schreef:, rugwasservice door lieftallige hostessen en een gezellige afterbike.
ik bestel er alvast al 2 van elk
2 rugwassers en 2 leffes

da belooft want ik zit betrekkelijk goe int form de laaste tijd :oops: #-o =D> [-o<

streets
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

Het parkoers is ietswat gewijzigd zodat we de eventuele baggerstukken vanuit onze voorgaande edities links laten liggen
spijtig want er is bijna niets anders
. Echter niet getreurd, er is gezorgd voor een waardig alternatief :wink: .
[/quote]

houtschors?
virtueel parkoers op rollen?
gewoon een avant bike doen? :drunk: :drunk:

Streets
Gebruikersavatar
crash biker
Mountainbiker
Berichten: 855
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 19:13
Rijdt met: Merida TFS 500

Re: 24/12/06 Asse. (winter TT Hopduvels)

Bericht door crash biker »

Streets schreef:
Tom schreef:, rugwasservice door lieftallige hostessen en een gezellige afterbike.
ik bestel er alvast al 2 van elk
2 rugwassers en 2 leffes

da belooft want ik zit betrekkelijk goe int form de laaste tijd :oops: #-o =D> [-o<

streets

Niet te hebzuchtig hè Streets, laat er van beide tenminste nog wat over voor de mannen van "Droesaat".....
Gebruikersavatar
Tom
Mountainbiker
Berichten: 332
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: Ridley Scorpion, Scott Addict Sl, Emrin cross
Contacteer:

Bericht door Tom »

Verlagje van onze vorige editie (2005) door Thierry.

26/12/2005 - Scott Tour Trips - Asse (HopDuvels)

Mensen vragen mij af en toe wel eens : Thierry, wa sleurde gij eigenlijk allemaal mee in diene camelbak ? Awel, ge zou d'er van verschieten wat er allemaal inzit : fietsbrol allerhande natuurlijk, maar ook meer interessante zaken. Zo heb ik bijvoorbeeld al drie maanden lang een uitnodiging voor de Hopduvels hunne Kerst-TT op zak. En vandaag was 't eindelijk zover : tijd om te incasseren :-)

't Is ongeveer 8u30 wanneer Phille en ikke in Asse-ter-Heide arriveren, en ondanks 't vroege uur staan er toch al heel wat wagens langs de kant van de weg geparkeerd. Vroege vogels hier langs "den andere kant" van Brussel ... In de kantine valt het gelukkig nog mee qua drukte : de centjes en de inschrijvingsbriefjes verwisselen snel van eigenaar, en na een koffieke kunnen we onder ons tweeën op pad. Kris Bertels zou normaal gezien ook nog met ons meerijden, maar die was thuis nog aan 't worstelen met binnenbandjes en pompen : nooit leuk als ge nog voor ge thuis vertrekt al lek staat ...

Bon, Phille en ikke dus op pad, eerst een paar honderd meter lostrappen op asfalt en dan meteen een lekker glad veldwegske op : oei, 't ligt hier precies ewa vochtiger dan in Overmere eergisteren ... Blijkbaar heeft het hier dezenacht nog geregend, en 't duurt dan ook ni lang of ik slip-and-slide gelijk ne volleerde Fred Astaire van links naar rechts, recht het bietenveld in : dokker dokker ploeg wroet stoemp stoemp stoemp, en efkes later bereik ik ni alleen mijn kookpunt (moteurke direct serieus in 't rood), maar ook een lekker berijdbaar paadje. Jawatte, als opwarming kan dees tellen :-) ... Maar blijkbaar ligt alleen dit eerste wegelke d'er nogal glad bij, want bijna alle andere paadjes spetteren welliswaar een beetje, maar zijn voor de rest prima berijdbaar. Het winterzonneke is ook van de partij, dus we hebben ongeveer alles wat je nodig hebt voor een goeie winter-TT.

De veldwegels en singletracks worden afgewisseld met een stukske asfalt of beton, en hier en daar passeren we een paar boskes. Ik maak gebruik van de verharde wegen om mijn beentjes ewa rust te gunnen, want op de andere stroken is 't werkendag geblazen : op de plasticine-tracks is 't zowiezo duwen geblazen, en als er dan af en toe ne keer een stukske weide-track (gras op zuigende grond) onder de wielen passeert is 't echt beuzze geven om vooruit te geraken. Maar : liever werkendag in 't veld, dan werkendag op den bureau :-) ... Ne keer of drie moet ik een voetje zetten wanneer m'n achterwiel efkes een ander spoor kiest dan voorzien, of wanneer ik plots tot boven m'n enkels in de prut sta omdat ik het smalle trackske links van de modderput niet gezien had. Maar voorts geraak ik zonder kleerscheuren tot aan de break. Soep, 2 soorten sportdrank, cake, banaan, en 2 of 3 soorten koekskes : amaai, da's hier precies een kerstbuffet.

Wanneer we aan de break vertrekken, zijn we plots met drie want den Bertels heeft ons ingehaald. Volgens Phille hebben we nu 't zwaarste gehad, en hij heeft gelijk : via lichtglooiende veldwegen rijden we terug richting Asse-ter-Heide. Tussendoor schud ik nog een paar keer stevig met m'n gat wanneer m'n achterwiel op een paar gladde trackskes weer maar eens andere lijnen kiest dan voorzien, maar dit kan de pret niet bederven : de beentjes zijn ondertussen namelijk wakker geschoten, en de kilometerkes glijden redelijk vlot voorbij. Nog efkes ewa kronkelen doorheen een paar bospercelen, efkes slibberen op een singletrack en ewa lachen met ne pipo die ons op den asfalt voorbij knalt en 50m verder letterlijk stilstaat en afstapt voor een modderplaske in een afdaling : joeng joeng joeng toch :-)

Uiteindelijk hebben we net geen 45km en 405 hm's achter de kiezen wanneer we de voetjes onder tafel steken in de kantine. Phille gaat op zoek naar onze gratis pannenkoeken (njammie) terwijl ik kennismaak met Tom I. van de Hopduvels : hij had me een gratis leffe beloofd bij aankomst, en en passant krijgt de Phille d'er ook ene "van de verniet" voor zijn werk achter de marathon-at-zoenk-schermen. Wanneer den Bertels fris gewassen bijschuift is 't tijd voor een tweede toerneeke, en een derde ... En 't scheelde 'm ni veel of ik zat daar nu nog, want de Zwette Maanen uit Aalst hadden me herkend en zij kwamen ook nog efkes een klapke doen (N.I., Fieldbiker, Jerommeken en nog twee anderen).

Conclusie : de Hopduvels weten hoe ze een TT'ke moeten organiseren. 't Begon bij de parking-wachters die hun job zeer goed deden, en vervolgens een vlotte inschrijving, goede bepijling, ruime bevoorrading, prima bikewash, gratis pannenkoek na afloop, en niet te vergeten een leuk en afwisselend parcours dat er vandaag bijlag zoals 't bij een winter-TT moet zijn : af en toe ne keer stoempen, en ewa gedrets en gespetter links en rechts, met tussendoor de nodige danskes en evenwichtsoefeningskes op de gladde paadjes en singletracks. 'k Vond het wreed plezant vandaag, en als die mannen hunne zomer-TT op een goede datum valt, kom ik hier waarschijnlijk nog ne keer een kijkje nemen.

Thierry
madrista666
Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 13:33
Rijdt met: On One 45650B, YT Tues 2.0, Liteville 301

Bericht door madrista666 »

Is de winter TT een gans anders parcous als de zomer TT?
Plaats reactie