26/12/2006 Deinze (vroeger Astene)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Barteken
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 23 okt 2005 14:13
Rijdt met: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)

26/12/2006 Deinze (vroeger Astene)

Bericht door Barteken »

Dinsdag 26 december
9° VTT-Leietocht-Astene
een organisatie van
sportcomité Astene

info
Antoine Tanghe 0497/034 425- antoine.tanghe@skynet.be

EEN VISA SELECTIETOCHT

45-35-25 km
Kids: 15 km
I&S : Voetbalstadion SK Deinze
Stadionlaan 9800 Deinze
Vrije start: 08.30-14.00 / Kids I : 13.00-S: 13.30
Met een zeer ruime parking

Er zijn twee mountainbikes te verloten , een in de voormiddag en een in de namiddag

Goed berijdbaar vlak parcours in een bosrijke omgeving
Energiedrank bij de start
Met 2 verzorgde & uitgebreide bevoorradingen
Warme douches en afspuitplaats voor de fietsen
Vorige jaar meer dan 2000 deelnemers
Fietsen te huur bij “Het Verzet” tel. 09/380.27.20

De mooiste dreven in de Leiestreek

Door de wegenwerken in de dorpskom van Astene was het sportcomité-Astene genoodzaakt een andere startlocatie te zoeken . Deze hebben we gevonden in het voetbalstadion van SK Deinze .

Ongetwijfeld hebben parcoursbouwers Antoine Tanghe en Jacky Van Hastel verschillende jaren honderden fietstoeristen bekoord met hun schitterende omloop.Zelfs wie de Leiestreek kent wordt telkens verrast met nieuwe passages , wat nu ook het geval is .

Het Kasteeldomein Ooidonk en het pittoreske Deurle dorp met zijn oude kasseien geven de trend van deze rit aan .Lange goed berijdbare dreven , meestal omgeven door het vele groen die de deelnemers beschermen van een strakke winterse wind.

De lus in de Warande leidt door de restanten van de verkavelde bossen. Het is er echt schitterend om te moutainbiken op de zanderige heuvels. Op naar de bevoorrading , met vers fruit , versnaperingen en warme dranken .Met opgeladen batterijen ontdek je verder het mooiste van de Leiestreek .

In en langs de bossen van Nazareth beland je een in schitterende omgeving , de Patersdref en Astenedreef luidt de finale van deze rit in .

Sportcomité Astene maakt van deze Leietocht één van de mooiste wintertochten in Vlaanderen . In de kantine van SK Deinze kunnen de tevreden deelnemers rustig deze tocht evalueren bij een lekkere Ename .
Gebruikersavatar
*Steve*
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: di 05 jul 2005 17:59
Rijdt met: Cannondale Flash 29

Bericht door *Steve* »

Ben zeker present!!!

Vorig jaar ook gereden en ik vond best wel een mooie toertocht.

Greetz
Steve :wink:
Gebruikersavatar
Edge
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: za 05 nov 2005 10:44
Rijdt met: Thompson Pro team

Bericht door Edge »

Klinkt aanlokkelijk...'kga mij ne keer wagen....We zullen er zijn.
Gebruikersavatar
den mountenbiker
Mountainbiker
Berichten: 4603
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 22:44
Rijdt met: Merida matts sport 300

Bericht door den mountenbiker »

als ik niets in de weg heb kom
ik ook af #-o
lijk mij leuke tocht :lol:
Barteken
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 23 okt 2005 14:13
Rijdt met: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)

Bericht door Barteken »

OPGEPAST : De startplaats is nu in Deinze (voetbalstadion) en niet in Astene zoals vorig jaar... t'is maar dat ge niet verkeerd zijt he...
gerardke
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: za 04 nov 2006 18:29
Rijdt met: trek

Bericht door gerardke »

schitterende tocht kheb vorig jaar deze tocht gereden en hij was echt heel mooi, ook de organisatie was perfect!!
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Barteken schreef:OPGEPAST : De startplaats is nu in Deinze (voetbalstadion) en niet in Astene zoals vorig jaar... t'is maar dat ge niet verkeerd zijt he...
Nu de startplaats verandert,is het parcours dan ook gewijzigd of is dit slechts licht gewijzigd.Heb jullie TT nog nooit gereden op tweede kerstdag maar wel al veel horen over boffen.Misschien dat ik er deze ook bijneem.
Maar ik zou ne keer willen weten wat er gewijzigd is aan het parcours tov vorig jaar.
Barteken
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 23 okt 2005 14:13
Rijdt met: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)

Bericht door Barteken »

Parcours werd inderdaad gewijzigd, vanwege de nieuwe startplaats. Er wordt gestart aan het voetbalstadion, en dan via de Leie naar Kasteel van Ooydonck gereden. De aanloop bevat iets meer asfalt maar wees gerust, er zit nog genoeg offroad in. Ook de laatste km's zullen iets meer asfalt bevatten. Voor de rest, Latemse en Deurlese Dreven, Hospicebossen, Dreef langs de Autostrade, Dreef in Ooydonck, Astenedreef... allemaal nog aanwezig...
Gebruikersavatar
Federico
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 10 nov 2006 23:01
Rijdt met: SCOTT Tampico

Bericht door Federico »

Dreven en bossen, het klinkt leuk. Goeie reacties hier en daar, dus mag je er mij verwachten.
(allez, bij leven en welzijn wel te verstaan :-D )
Gebruikersavatar
moonrider
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 20:05

Bericht door moonrider »

Tzou wel ne keer goed kunnen dat ik ook van de partij ben s'morgens !
Latem - Deurle zit ik regelmatig voor het werk en had al gedacht het moet hier tof zijn om te biken ! Mooie streek !
Plaats reactie