17/12/06 Tervuren 10de Zoniënwoudtocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kichi
Kerstman
Berichten: 32
Lid geworden op: di 02 mei 2006 23:35
Rijdt met: RIDLEY Tiger

Bericht door kichi »

Eerste keer meegefietst met de forumtrein en een meevaller van jewelste...Evenzeer genoten van het parcours...In niks te vergelijken met vorig jaar...Toen was het puur miserie...Nu enkel wat last van chainsuck op 't laatste, maar vorig jaar draaide ik hier mijn derailleur in de soep...
Minpunt was idd de afspuitstand...Waren Russischoe toestanden en dan maar fiets in auto gelegd en doucheke gepakt..Echter wel nog warm water gehad !!
Wat die seingevers betreft : waarom die afschaffen ? Vond dat meer dan pluspunt voor de organisatie...
En over de bevoorrading heb ik het meestal niet : heb de indruk dat sommigen een dessertenbuffet verwachten..OK, koekies waren wat aan de harde kant, maar dan bijt je 2 keer ipv 1 keer...
Aan de West-Vlamingen : tot in Veldegem....
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

Vandaag ook geweest in Tervuren. Thuis heel vroeg vertrokken en om 7:40u kon ik mijn 4wielenkar vlak aan de ingang van de sporthal zetten. De inschrijving was nog niet open en samen met een paar vroege fietsers moesten we wachten omdat de blauw/geel inschrijvingsbriefjes nog niet gearriveerd waren.
Enfin, het is toch in orde gekomen en al om 7:50u in het pikkedonker kunnen vertrekken. Ik was waarschijnlijk een van de 1ste vertrekkers want aan de controlestand zat er nog niemand. Heb mijn papierke dan maar terug weggestoken.

Als er nen tombola moest geweest zijn: ik heb het nummerke 15501 :lol:

Nen resumé:
* zaal en parking: OK maar in de zaal was het té koud.
* omloop: extreem vettig maar o zó prachtig om te rijden in het zoniënwoud.
* afpijling: perfect!
* seingevers: overbodig, mogen ze gerust weglaten.
* bevoorrading: minimaal maar OK. Wel stond bevoorrading 1 zeer slecht opgesteld daar in dat bietenveld.
* Afspuitstand: vorig jaar al een wachttijd van 20min! Nu ben ik er niet aan begonnen. Ik denk dat de organisatie hier het slachtoffer is van het succes van deze tocht. Wat gaat dit in 2007 worden? #-o
Fiets dan maar vol moos in de auto gestoken en zo naar huis gebold.

Conclusie:
*Dit evenement is uit zijn voegen aan het barsten, maar ja... als je het zoniënwoud als omloop kan aanbieden is het toch normaal dat hier veel volk op afkomt.
* In 2005 sneeuwblubber en modder, in 2006 enkel modder en hopen in 2007 op een kurkdroog parcours [-o<

Hier enkele modderprentjes:
http://www.pixagogo.com/9894994660
Gebruikersavatar
Kane
Mountainbiker
Berichten: 103
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:51
Rijdt met: LP xcontrol 130sl

Bericht door Kane »

schijfrem

Profiaciat met die foto's
vooral die panoramas zijn de moeite en die hoogtemetertabel ook

ik had mijn fotoaparaat mee maar ik had den tijd ni om zo'n uitgebreide reportage te maken .(ik wou ni afkoelen)

vroeg uit de veren ook nog

chapeau.
Gebruikersavatar
Toine
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 02 apr 2006 19:31
Rijdt met: Rockrider 8.1

Bericht door Toine »

Bij mij wast (zoals eerder al gezegd) een eerste kennismaking met georganiseerde ritten en was eigenlijk verrast dat er bevoorrading voorzien was. Vond het een aardig extraatje, want uiteindelijk moet je het toch allemaal voor mekaar krijgen. Enige wat ik spijtig vond waren de wachtrijen aan de spuitinstallaties, maar thuis was ik er na 5 min met de tuinslang ook vanaf

Zelf organiseer ik regelmatig events en ik weet dus hoeveel tijd erin kruipt en wat er allemaal bij komt kijken. Chapeau dus voor de organisatie, wat mij betreft wat het een fantastische dag =D>
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

Vandaag eens een keer in tervuren gaan rijden voor de eerste keer. Onderweg met de auto dacht ik al, daar gaan veel valpartijen zijn, want de weg was spekgled op sommige plaatsen, maar op het parcour viel het allemaal wel mee. Jammer van de parking, we waren nogal laat aangekomen dus was het ff een plaatsje zoeken.
Parcour in het zonienwoud was echt ideaal voor deze tijd van het jaar, mooie brede wegen, en af en toe eens een modderige strook om door te ploeteren, maar niet overdreven. Bevoorrading was ook goed in orde, normaal drink ik geen oxo, maar deze keer ging het er goed in. voor aquarius was het een beetje te koud voor mij.

Jammer dat deze dag slecht afgelopen is, 2 spaken van mijn achterwiel over (geen idee waar ik dat voorgehad heb, ze zijn net aan de naaf afgebroken. En dan ergste van al, scheur in kader, op de plaats waar de bouten van de drinkbushouder staan. Lijken maar kleine scheurtjes, maar de stijfheid van het kader is weg, en op een afdaling voel/hoor je het opstuiken. Weet er soms iemand hoeveel jaar garantie je op een aluminium scott scale kader krijgt? Momenteel is de bike ongeveer 2 jaar en een maand.
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Bericht door rombaft »

Van Cot schreef:Vandaag eens een keer in tervuren gaan rijden voor de eerste keer. Onderweg met de auto dacht ik al, daar gaan veel valpartijen zijn, want de weg was spekgled op sommige plaatsen, maar op het parcour viel het allemaal wel mee. Jammer van de parking, we waren nogal laat aangekomen dus was het ff een plaatsje zoeken.
Parcour in het zonienwoud was echt ideaal voor deze tijd van het jaar, mooie brede wegen, en af en toe eens een modderige strook om door te ploeteren, maar niet overdreven. Bevoorrading was ook goed in orde, normaal drink ik geen oxo, maar deze keer ging het er goed in. voor aquarius was het een beetje te koud voor mij.

Jammer dat deze dag slecht afgelopen is, 2 spaken van mijn achterwiel over (geen idee waar ik dat voorgehad heb, ze zijn net aan de naaf afgebroken. En dan ergste van al, scheur in kader, op de plaats waar de bouten van de drinkbushouder staan. Lijken maar kleine scheurtjes, maar de stijfheid van het kader is weg, en op een afdaling voel/hoor je het opstuiken. Weet er soms iemand hoeveel jaar garantie je op een aluminium scott scale kader krijgt? Momenteel is de bike ongeveer 2 jaar en een maand.
heel tristig dat een 2 jaar oude kader scheurt [-X , 'k zou toch eens horen bij de fietsenmaker waar je die gekocht hebt, misschien valt er nog iets uit de brand te slepen .

ivm spaken breken, troost u, ik heb er voerlaatst ook twee gebroken
Gebruikersavatar
XCharlie
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 27 sep 2006 23:04
Rijdt met: Cannondale F1000

Bericht door XCharlie »

Het was een mooie TT.
Afwisselende passages ... mooie locatie. Volgend jaar weer. :-)
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Bericht door Motorbiker »

Zeker 8 dagen uitgekeken naar deze tocht. Het ZoniënWOUD !!!. Dat is geen boske hé. Knal je hier tegen een boom dan kan je tenminste kiezen tussen links, rechts of in’t midden.
Woensdag zegden 2 compradres toe en zag ik een gezellige heen en terug in het verschiet.
Dezelfde avond koos ik voor mijn oude 8.1 in plaats van mijn nieuwe fully. Een hardtail lijkt me op winterse modderondergrond voldoende comfortabel, en vooral veel makkelijker te poetsen. Enkel nog even het vrijwiel en de naven, demonteren, reinigen en invetten. Een tip hierbij. Doe dit gerust in de living, gezellig bij vrouw & kinderen, maar zet eerst uw kat buiten. De mm grote lagertjes ( 2 x 10 ) blijken de eerste natte droom van elk kattejong en ik overdrijf niet als ik zeg dat ik twee uur gezocht heb. Tot groot jolijt van mijn vrouw. Dat werd heel wat minder toen de kat begon te vliegen.
Toen gisteren mijn medebikers afbelden was het ferm balen. Zeker één minuut.
Om 7 uur thuis vertrokken en ik heb het me geen moment beklaagd. Een prachtige tocht, continue door de bossen, zonder een moment het dreefje in, dreefje uit gevoel. Toen de zon er in de laatste kilometers door kwam was het wondermooi. Als West-Vlaming moet je het Zoniënwoud gereden hebben.
Anderzijds, adrenaline kwam er niet aan te pas. Zweet des te meer met de constante aan hoogtemeters. De enige niet ingeloste verwachting was die van multicultureel Brussel. Want blanker kon het deelnemersveld niet zijn. Tenzij bij de aankomst. Daar had iedereen een ferme font-de-teint.
Omgekeerd denk ik, komen de mannen van het hoofdstedelijk gewest, na een tocht van bij ons (Oostrozebeke, Ingelmunster, St. Baafs vijve, …) met hun gereputeerde exquise technische stukjes, aangelegde parcours en knallende single-tracks – zonder hoogtemeters, maar met een bloeddoorlopen kringspier thuis.
Aan allen en iedereen van de organisatie in Tervuren: Van harte bedankt.
Lucky22
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 24 aug 2006 13:08
Rijdt met: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Bericht door Lucky22 »

Het meeste is hier al gezegd geweest.
Knappe tocht en puik werk van de organisatie.

We hebben ook 40 min. staan wachten aan de afspuitstand en hebben waarschijnlijk hierdoor den après gemist met de forumbende (uitstel maar geen afstel hé mannen :wink: ). Ik denk dat de organisatie hier inderdaad volledig de duppe is van het succes want ik heb toch 7 hogedrukreinigers geteld en toch was het nog meestal langer dan 30 min. wachttijd : de vraag is natuurlijk hoeveel je er uiteindelijk moet zetten om zo'n massa aan te kunnen, als er hoe dan ook al de infrastructuur aanwezig is.

Voor het weer en de tijd van het jaar was het eigenlijk een ideaal parkoer. Persoonlijk miste ik ook wel wat singletracks maar ik denk dan ook dat ik vele jaren geleden (lees meer dan 10) nog verwend ben geweest dat je op veel meer plaatsen mocht MTBen : ook hier zal het voor de organisatie niet makkelijk zijn en denk ik dat ze het meeste eruit gehaald hebben (wat wettelijk mocht). Tevens lijkt het me ook helemaal niet evident om een goedkeuring voor deze tocht te krijgen (zeker niet met zoveel volk) want uiteindelijk wordt het Zoniënwoud voornamelijk "gegijzeld" door wandelaars en paardrijders : ik denk wel dat hier nogal wat lobbying is aan voorafgegaan.

Misschien een tip voor de bevoorrading : indien mogelijk best op een iets beter gelegen plaats (afstand was prima) en hier het maar bij 1 bevoorrading houden maar dan wel groter.

chapeau voor de inrichters.
Gebruikersavatar
pompier
Mountainbiker
Berichten: 364
Lid geworden op: di 02 dec 2003 22:13
Rijdt met: scott rc30

Bericht door pompier »

Ook ik was er als West Vlaming bij.Samen met nog andere forum mensen gestart waaronder voor mij althans een paar nieuwe gezichten.Ik moet nog iemand were trakteren en denk dat dit Lucky22 is.Klopt dat?'t zal nog wel een keer passen!
Aangenaam tochtje gereden in een aangename omgeving maar ik ben toch met een onbevredigt gevoel naar huis gereden.Had enkele technische afdalingskes verwacht daar ik mij had laten wijsmaken dat het er constant berg op en af was.En dat was het ook maar mijn fantasie bleek te ver zijn gegaan.
Organisatie was perfect en daarbij vermeld ik de vele seingevers die in deze koude postvatten langs de oversteekplaatsen.
Bedankt Tervuren.
Tot de volgende !
Plaats reactie