17/12/2006 Dilsen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
hanzl
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 22 aug 2005 18:41
Rijdt met: giant xtc/ scott scale 30

Bericht door hanzl »

Ik heb ook de 57 km gedaan in zo'n 3 uur <incl. pauze>tocht was top ! =D> maar ik ben niet overal zonder af te stappen<vallen> boven kunnen geraken ,Maar da's dan voor de volgende keer! .Pauze was idd vrij laat, ik had die rond de 30 km verwacht ,maarja er zijn ergere dingen. Bike zat flink onder de modder, maar dat hoort ook zo, anders ging ik wel op de weg biken!
Gebruikersavatar
Ramboke
Mountainbiker
Berichten: 272
Lid geworden op: wo 27 sep 2006 17:19
Rijdt met: Ridley Tiger, Giant

Bericht door Ramboke »

Het was een perfect parcours... genoeg klimmekes en leuke afdalingen

Ik wil niks zeggen maar dat heb bos "ver" van de start lag... die 2km daar gaan we toch niet over zagen he als ge er 57 gaat rijden!! Dat was het enigste stukske weg van den hele tocht bijna.

En ja ok, single tracks of hellingskes, dat kiest ieder voor zich. Persoonlijk vind ik hellingskes toch veel leuker!! Voor mij maakt het geene bal uit of ik op een baan van 3m breed of 1m breedte rij...

Voor de rest kan ik mij alleen maar aansluiten bij de rest van de commentaren. Proficiat aan de organisatie!! =D> =D>

Mij zien ze hier volgend jaar ZEKER terug!!!
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Bericht door madskatingcow »

Inderdaad een mooie tocht. Zaten een aantal stukken in vanop de mountainbike.be dag eerder dit jaar. Het zwaarste stuk vond ik de extra lus die deel uitmaakte van de 57 km.

Niets dan lof, buiten dat de bevoorrading voor de 57 km pas op 40 km was, toch wel vrij laat waar iedereen werd verwelkomd door een sympathieke Golden Retriever :drunk: :-D
Chris@mbt2
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 29 nov 2006 17:10
Rijdt met: Trek Fuel EX6

Bericht door Chris@mbt2 »

Fijne tocht... idd goed concept, dat switchen van afstanden! Ik vond het prima, met de wat mindere single tracks.. ben nl nog maar pas bezig en een brede strook is gemakkelijker.. moet ik zo nie zitten te kijken (om aan de kant te gaan voor de "snelle" manne) ;) ... heb maar een 30tal Km gedaan (was genoeg voor mijn conditie)maar.. ik ben overal bovengeraakt!! vond ik al een prestatie!

Groetjes,
Chris
Gebruikersavatar
Serge R
Mountainbiker
Berichten: 2707
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 20:15
Rijdt met: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Bericht door Serge R »

Ik heb me goed geamuseerd en over deze TT viel niets te mekkeren.
Gebruikersavatar
Iegienie
Mountainbiker
Berichten: 1430
Lid geworden op: ma 16 jun 2003 18:59

Bericht door Iegienie »

kging een verslagske schrijven, had al teen en tander in mijn hoofd, maar tzal er niet van komen. Een aantal mensen van mijn club (mtb team langdorp) gaan op zondag met de koersfiets rijden, en die zijn zeer zwaar onderuit gegaan op een ijsplek. Eén iemand heeft een breuk van zijn heup opgelopen. verslagske staat op www.mtbteamlangdorp.be
niet echt in de stemming dus om veel heroische verhalen te schrijven.


kwil wel dit kwijt : vorige weken bij ons in het Hageland, in Pécrot (streek van Waver) en Dolhain (Eupen/Verviers) geweest gaan biken, en daar kan deze tocht uiteraard niet tegen op. Maar, ik vond het wel leuk fietsen, bergop, bergaf, in de bos.

Ik had slechte beentjes, maar kon toch lekker overal op rijden. De tweede van die heel steile klimmekes (met die wortelkes in het begin) zelfs op het middenblad (had te laat gezien dat het heeel steil werd). En ja, die bordjes "gevaarlijke afdaling" waren wel best grappig, merendeel hebben we gewoon gedaan bijna zonder aan de remmekes te komen, met de nodige snelheid (en goede banden) was daar niks aan. De hoogtemeter duidde 550hm aan, en ja, dat zouden er waarschijnlijk veel meer kunnen geweest zijn, maar zo voor in de winter vond ik dat wel genoeg.

Wat meer single tracks zijn uiteraard altijd welkom, maar kwa modder en amusementsgehalte viel het fantastisch mee.

Leuke zondagvoormiddag gehad, en das het belangrijkste !!!
Laatst gewijzigd door Iegienie op zo 17 dec 2006 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
heritage
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: di 16 nov 2004 12:01
Rijdt met: cannondale

nabeschouwing Dilsen

Bericht door heritage »

enfin, toch veel goede reacties !
is er dan een echte (heuvelachtige tocht) dus mountainbike tocht dan begint men over singeltracs.
ik weet het om veel volk te hebben hou je het vlak en zorg je voor singeltracks. Maar er zijn nu eenmaal beperkingen ivm andere bosgebruikers en normen ivm het groen.
zijn we niet wat verwend ?
over dat de startplaats iets verder ( totaal 3,5 km enige asfalt) van de bos ligt is weer de afweging " betere voorzieningen, ruimte, parking etc "tegen verder weg parkeren.
of we de 55 km nog inrichten zullen we van de week evalueren, blijkbaar zijn er toch liefhebbers voor . dit kost ons 4 personen extra aan organisatie en moet dus uiteindelijk wel een meerwaarde hebben.

De maasvallei met terrils zou ook kunnen maar lijken toch wat te veel van het goede.

Blijkbaar is Dilsen wel in trek bij de " echte " biker ! =D>
Ghostrider 1
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: do 05 okt 2006 23:28
Rijdt met: Ghost SE 7002

Bericht door Ghostrider 1 »

Ook wij hebben genoten van jullie tocht , goede uitpijling =D> ,met veel splitsingsborden dus veel mogelijkheden =D> :-D ,goede bevoorrading en een heerlijke leffe erna. :-)

Tot volgende keer
pepper
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 14:48
Rijdt met: orbea

Bericht door pepper »

moddercrosser schreef:[Nielskie schreef:
Dan heb ik dit jaar toch al een paar andere TT's in deze streek gereden waar er veel meer fun te beleven viel.
Het is gewoon frustrerend als je bijna de hele tijd over brede gravelbanen moet rijden en je de singletracks langs alle kanten uit het bos ziet opduiken. Mij zullen ze hier volgend jaar niet meer terugzien.


'k Heb Dilsen vorig jaar gereden en hetzelfde geconcludeerd als gij en dit jaar voor Zonhoven gekozen : de max daar! Dilsen wordt als topper genoemd omdat voor velen klimmen de max is en dat kunt ge daar genoeg over brede dreven. Fun is wat anders natuurlijk. einde citaat



Op de andere TT's in deze regio zul je niet meer singeltracks vinden dan in deze TT. Als je meer Fun wilt vinden in deze streek dan moet je de 70 km van de marathon Oeterdal in augustus rijden dan heb je de mijnterrils van de maasvallei inclusief en totaliseer je 900 m hoogteverschil ( voor deze regio is dat uitzonderlijk).
Smaken verschillen natuurlijk en persoonlijk houd ik van een erg gevarieerd parcours met veel off-road en deze tocht in Dilsen beantwoord daar volkomen aan.
Trouwens , wat heb je aan kilometers singeltracks als je op die smalle paadjes file moet rijden.
Geef mij maar een gevarieerd parcours ( klimmen, dalen , wat singeltracks, bossen bij de vleet , veel off-road enz.)
Overigens proficiat aan de mannen van Dilsen voor de prima organisatie.[[/quote]
Dutch Biker Leon
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 03 jan 2005 21:31
Rijdt met: Van Nicholas
Contacteer:

Bericht door Dutch Biker Leon »

Met 5 man om 10:30 uur vertrokken. Met 4 man de langste afstand gekozen. Prima gepijld, duidelijke splitsingsborden. De ultime test als je zo laat vertrekt, is de pauze. Er was nog van alles aanwezig =D>.

Bij de start nog even Josss en Johnny de Wit begroet.

Uitstekende organisatie. We hebben ons prima vermaakt :lol:.
Plaats reactie