"nachtrit" Diksmuide 8 december

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

hallow,

warme douches zullen we nodig hebben, net mijn modderbanden vervangen door trakteurbanden, khoop dat ik overal doorgeraak. Kom ongeveer 3 uur met mijn lichtje en dit moet ruim voldoende zijn. Alleen weet ik nog niet of een regenjasje zal meebrengen ... :roll:
Gebruikersavatar
polonium
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: di 28 nov 2006 19:03
Rijdt met: merida mission team carbon

Bericht door polonium »

Mag ik iedereen van harte bedanken voor jullie deelname. Jammer van de niet gunstige weergoden.
Ik denk dat iedereen tevreden was van onze organisatie. Volgend jaar zijn jullie allen terug welkom en hopelijk zonder 25 liter regen want twee zo'n jaren kan onze clubkas niet aan. Door het enorm slechte weer :cry: hadden we toch nog een kleine 100 deelnemers, zeer weinig, inderdaad, maar volgend jaar organiseren wij terug een avondrit en diegenen die dit jaar deelgenomen hebben kunnen beamen dat wij er alles aan doen om alles pico-bello in orde te maken en zo te streven naar minimum 400 deelnemers :wink: . Helaas hebben we dit jaar veel geld verloren :( maar volgend jaar zal het misschien omgekeerd zijn. Allen bedankt en hou deze site in de gaten voor 2007.
Vele groetjes,
Wim
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

voila si en zo ben ik ook uit mijn bedde gerold si. Na een zeer geslaagde avondrit gisteren.
De afwezigen hadden dik ongelijk, gestart om 19u50 en slechts 1 km in de lichte regen gereden en daarna een heerlijke nachttocht gereden in droge omstandigheden, weinig wind en met momenten was het zelfs allicht te warm 8) . Organisatorisch zat het perfect in elkaar, overdekte fietstalling (binnen in de zaal), dus uw fiets stond veilig en wel, mooie hal, goede WARME douches. Het parkoer zelf vond ik zeer goed, alleen na de bevoorrading zaten er 2 lange stukken asvalt in, als je die nog eens kan onderbreken met een stuk offroud dan is het perfect. Voor de bevoorrading zelfs zeer veel offroud gereden. De offroud stukken waren telkens lange stukken die op het einde toch in de kietn beten. Overal was het vlot (voor de een al meer dan de ander) te rijden, ondanks de zware regenval.
Daarna nog een après genoten met een 10-tal nobele onbekenden (het kan zijn dat er wat meer waren), maar de leute was er niet minder op, stuk voor stuk toffe mensen.
Langs het parkoer niet veel verlichting, enkel wat van die gele seinlichten. Maar zelfs dit hoefde voor mij niet, eens in het pikkedonker rijden was echt wel een extra dimensie. Soms moest je plots rechts afslaan en het enige wat je zag was een zwart duister gat. Geen lichtje te bespeuren in de eerste honderden meters. Zalig gewoon.
De bepijling was aan de magere kant, maar daar is de organisatie zich van bewust en volgend jaar komen er fluoriserende pijltjes in de plaats.

400 deelnemers voor een dergelijke tocht is zeker haalbaar en geen utopie. Gewoon veel vroeger reclame maken en veel paternosters binnen en dan zal het volk wel afkomen en het weer zal bovendien ook wel meevallen. Trouwens rond deze tijd van het jaar is het meestal ferm koud.
Al moet ik nogmaals herhalen het parkoer was overal perfect te rijden.

Dus met andere woorden iedereen dat thuis is gebleven, tja pech é mannekes want het was de moeite om af te zakken.

groeten

jocca[/list]
Gebruikersavatar
iceman321
Kerstman
Berichten: 209
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 18:05
Rijdt met: CUBE STEREO HYBRID 120 HPA SL 29

Bericht door iceman321 »

hier ook uit bedje gerold... en het stalen ros staat al klaar voor morgen. 8) nog eens goed afgespoten, drooggeblazen en overal wat smeerolie aan.

het was echt een sublieme tocht, de eerste voor mij en zeker niet de laatste. volgend jaar terug op de afspraak.
kun je geloven dat ik snachts sneller rij dan overdag? lol

toch gisteren een record gebroken door katrien20 :
een lekke band hersteld in 33 sec en 4 honderdsten... =D> of was het 5 hondersten, kweeniemeer... :^o

@ de forumtrein:

bedankt iedereen voor het fijne onthaal, de gezelligheid voor, tijdens en na. ik hoop dat we elkaar regelmatig hier of daar nog kunnen tegenkomen. :drunk: :drunk: :drunk: :roll:

@ organisatie:

bedankt en zeker tot volgend jaar. twas toppie =D> =D> =D> =D> =D>
punischer
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 23:48

Bericht door punischer »

@jocca,ben jij waarzegger of weerman of zo,dat je nu al het weer voorspeld voor volgend jaar?Jij moet zeker ook eens een rit organiseren!
Gisteren ook gereden,amper 75 ingeschreven bikers,jammer voor de organisatie.
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

hopelijk is er niemand tegengehouden met de alcoholcontroles. Net in het buitenrijden van diksmuide richting Ieper stonden ze voor controle. Gelukkig waren ze allemaal bezig en mocht ik doorrijden :drunk: :drunk:
Lucky22
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: do 24 aug 2006 13:08
Rijdt met: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)

Bericht door Lucky22 »

Ben dan ook maar uit mijn bed geraakt :oops:

Het meeste is al gezegd : de organisatie heeft er echt werk van gemaakt, alles was zeer goed verzorgd (accomodatie, nog eens echt warme douches, fietstalling binnen, après enz...)

Tocht zelf was zeer leuk en gevarieerd en was zoals gezegd zeer goed te doen (rekening houdende met de zware regenval van de laatste dagen). De enkele asfaltstroken vond ik zelfs zeer welgekomen om wat te bekomen van de kuitenbuiters : man, het was soms alsof iemand aan mijn wiel trok :-& in de offroad stukken (of lag het aan mij :oops: -

Wat ik ook zeer leuk vond aan deze tocht was dat men werkelijk in het donker reed : super uitgestrekte echte zwarte gaten : geweldig gewoon, dit ben ik op geen enkele andere nachtrit nog niet tegen gekomen. De bepijling zelf was altijd goed aangebracht maar reflecteerde soms niet voldoende waardoor het soms wel goed uitkijken was. De knipperlichten op gevaarlijke punten of op afslagen waren top.

Alle afwezigen hadden ongelijk : we hebben slechts enkele minuten in het begin regen gehad en daarna constant droog op een leuk parcours : deze organisatie verdient absoluut véél meer aanwezigen. Ik zal er volgend jaar zeker terug bij zijn en hoop dat de organisatie beloond wordt voor haar inspanningen met veel meer deelnemers (en beter weer alhoewel dat geen reden is om niet af te zakken)

Zoals steeds weer veel leute gehad met de forumbende zowel tijdens de tocht als erna : zo hebben enkelen (ongewild) een boerderij gaan bezoeken :P , ik heb een quick repair Katrien20 gezien (nog nooit zo snel iemand een band zien verwisselen =D> alhoewel ik had niet graag in de plaats van de binnenband geweest :P , ik heb een salto Katrien20 gezien (nog nooit zo snel iemand terug op de fiets zien zitten na een salto :wink: ), ik heb een speedy Lin gezien (ondergetekende (en nog enkelen maar we gingen geen namen noemen hé :-$ konden haar niet volgen), zelf ook maar even van de grond geproefd 100 m voor de afspuitstand :roll: , leuke après en kennismakingen en natuurlijk zoals steeds met de bende afgesloten met lekkere frietjes of was het biekieeee bjurger volgens de frietuitbater 8) ?
Gebruikersavatar
katrien20
Mountainbiker
Berichten: 457
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 22:07
Rijdt met: hot chili

Bericht door katrien20 »

We hebben inderdaad gisteren een schitterende avond beleefd! :lol:
Ik kan me volledige aansluiten bij de lovende kommentaren!
Amai, van in het begin zat de sfeer er goed in! We werden verwelkomd door onze Polonium-Wim met chipjes etc en dat bleef zo de hele avond maar duren!
Met een goeie 14 bikers zijn we gestart voor een sublieme tocht met aansluitend een heel gezellige apres; tja om 2uur in bedje gerold en om 7uur eruit om de tt van ons superfanneke te fietsen he.

Bedankt vrienden!!! Bedankt organisatie!!!! Het was zeker in orde! =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Steenlander
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 22 jan 2005 16:25
Rijdt met: BE-ONE

Bericht door Steenlander »

Ja jongens wat een flandrien weer !!!

Wij waren de eerste 2 die gestart waren en niemand heeft ons
ingehaald , maar blijkbaar waren er toch nog ECHTE mtb'ers die
het Diksmuidse water trotseerdigden.

Dikke proficiat aan de inrichters die na aankomst zelfs bleven
pannekoeken en chipkes aanbieden en zelfs iemand van de club
(die normaal vuur ging spuwen op het einde ?)kwam een woordje klappen over de tocht.
Zeer goed met die batterij lichten langs de weg !!!

En zelfs de WC-madam was een dorpsannimatie op zich :lol:

Zeker tot volgend jaar =D> =D> =D>
rita
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: di 05 dec 2006 21:23
Rijdt met: scott

lmtb

Bericht door rita »

katrien20 schreef:Dat klinkt allemaal heel leuk! =D>
Mmmm, ik zou ook wel eens afkomen!!! Het is toch steeds iets magisch om in het donker te fietsen en zeker als de organisatie goed is!

@lucky22 : hoe laat zou je starten?

@forumbikers???? Wie komt er nog?
Plaats reactie