26/11/06 Hulst

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
WouterDM
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: za 30 sep 2006 20:44
Rijdt met: 2 zwarte

Re: 26-11 TT Hulst

Bericht door WouterDM »

elmago schreef:die idiote koerskonijnen zouden toch beter hun verstand leren gebruiken
Koerskonijnen moeten voor 9u vertrekken, en families na 9.30u niet?
't Is voor geen van beide leuk als snelle gasten tussen tragere varianten rijden...
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

de vraag is natuurlijk wat versta je onder koerskonijnen.

voor sommigen is een gemiddelde van 18km/u supersnel gereden voor andere is 22km/u gewoon een rustig tochtje gereden. ikzelf heb op de ronde van het waasland al gemiddelden gehad van 26.4 km/u.(55km) Ben ik dan een koerskonijn ? Neen als ik daar niemand mee stoor

gevaarlijk inhalen is natuurlijk niet nodig en nergens goed voor en dan kun je beter wedstrijden meerijden (wat ik al eens doe om mij te kunnen uitleven)
Gebruikersavatar
elmago
Mountainbiker
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 23 feb 2006 01:21
Rijdt met: Liteville 301
Contacteer:

Bericht door elmago »

SOM epic ghost schreef:de vraag is natuurlijk wat versta je onder koerskonijnen.

voor sommigen is een gemiddelde van 18km/u supersnel gereden voor andere is 22km/u gewoon een rustig tochtje gereden. ikzelf heb op de ronde van het waasland al gemiddelden gehad van 26.4 km/u.(55km) Ben ik dan een koerskonijn ? Neen als ik daar niemand mee stoor

gevaarlijk inhalen is natuurlijk niet nodig en nergens goed voor en dan kun je beter wedstrijden meerijden (wat ik al eens doe om mij te kunnen uitleven)
Daar gaat het nu net over hé, natuurlijk mag iedereen zo snel rijden als hij zelf wil, maar zie dan een beetje uit waar je gaat inhalen en hou er rekening mee dat er ook onervaren echte 'toerders' meerijden die het niet zo leuk vinden om op een singletrackje of in een bocht het decor ingeraced te worden, maar als er zo een stuk of zes snelle jongens en/of meisjes langs komen is er meestal wel ene snuggere bij die zo snel mogelijk, en het maakt niet uit hoe, voorbij moet kunnen en dan moeten de anderen volgen natuurlijk, om geen gezichtsverlies te lijden of om het groepje nog te kunnen volgen, want op mekaar wachten kunnen die pipo's precies ook niet.
Als wij trageren inhalen doen we dat altijd op een veilige plaats, en als er één van ons eerst voorbij een trager groepje is en de tweede geraakt niet zo snel op een veilige manier voorbij dan houdt de eerste gewoon wat in en wacht tot nr twee ook veilig heeft ingehaald.
Gebruikersavatar
peir de worst
Mountainbiker
Berichten: 370
Lid geworden op: do 09 feb 2006 23:54
Rijdt met: orbea occam, merida big nine xtr di2, orbea oiz

Bericht door peir de worst »

Wij behoren misschien ook tot die 'koerskonijnen' maar wij hebben ALTIJD respect voor de andere bikers of wandelaars enz.
We zullen altijd wachten om voorbij te rijden als het niet kan (of bijna niet kan) en altijd vriendelijk danken als iemand (spontaan) plaats maakt om ons door te laten.
Wat een mooie rit gisteren, wat een verschil met vorige week in Zelzate, toen was het zo modderig en nu zo ongelooflijk lichtlopend.
We hadden dan ook hoog gemiddelde van 27,8.
Mon...
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: di 20 jun 2006 18:26
Rijdt met: Ghost SE7300

Bericht door Mon... »

Groot gelijk, ik vond het een mooie tocht!
Meestal als ik merk dat iemand nog echt onervaren is of bij kinderen ben ik nog eens extra voorzichtig.
Laatst gewijzigd door Mon... op ma 27 nov 2006 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WouterDM
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: za 30 sep 2006 20:44
Rijdt met: 2 zwarte

Bericht door WouterDM »

peir de worst schreef:wij hebben ALTIJD respect voor de andere bikers of wandelaars enz.
Wij ook... Alleen met die jagers heb ik het wat moeilijker. Racen we daar lekker door de bossen van Stekene, en vliegen er daar ineens kogels rond de oren...
Da's ook een sport, beweren sommigen...
Mon...
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: di 20 jun 2006 18:26
Rijdt met: Ghost SE7300

Bericht door Mon... »

Ik heb die jagers daar ook zien staan, maar als ze dan beginnen schieten, dat vind ik er toch wel een beetje over hoor!
Gebruikersavatar
swake
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: di 28 mar 2006 01:40
Rijdt met: bianchi

Bericht door swake »

ben dit weekend ook in hulst gaan rijden.
Het was een knappe tocht en idd een goeie organisatie =D> =D> =D> .
Mij zien ze daar volgend jaar zeker terug!

Heb wel één tegenslag gehad, ik ben mijn bril verloren. Moest er iemand die gevonden hebben mag het me laten weten op mn msn adres (dat vind je onder Profile) alvast bedankt. (BBB bril met gele glazen)

PS: Hoeveel inschrijvingen waren er?
Gebruikersavatar
Rode Kogel
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: ma 28 jun 2004 08:21
Rijdt met: Scott 29 pro

Bericht door Rode Kogel »

8) amai, het weer deed zijn best! dit is eerste keer voor mij dat ik tijdens de rit niet doornat ben of bevries :drunk:
ik heb de jagers ook gezien tov. donkers maar wist niet dat ze op ons schoten [-X misschien op de koerskonijnen.
amai, snelle gemiddeldes dat er gereden zijn. zelf let ik toch op bij inhalen maar je merkt het wanneer er iemand 'onrustig' is op zijn mtb. ik ben zelf ingehaald door enkele cyclo crossers en heb hun daarna terug voorbij gestoken en achter gelaten... lesje omdat ze enkele tragere 'sneden' :-D
toch leuke rit... de dijk was nu eens berijdbaar dus het jaarlijkse modderfestijn ontbrak :roll:
Mon...
Mountainbiker
Berichten: 383
Lid geworden op: di 20 jun 2006 18:26
Rijdt met: Ghost SE7300

Bericht door Mon... »

Als ik sommige hun gemiddelde lees vraag ik me soms toch af of hun tellerke wel op de juiste maat staat hoor!
Plaats reactie