2/12/2006 Rekem Fietspromo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Johnny de Wit
Mountainbiker
Berichten: 265
Lid geworden op: di 09 sep 2003 08:41
Rijdt met: Specialized Epic Comp Disc '04
Contacteer:

Bericht door Johnny de Wit »

Louke radon schreef:Ben ook van plan om af te komen morgen maar wat kan ik zoal verwachten? Rij normaal altijd toertochen in vlaams brabant met de nodige pittige klimmetjes. Heeft iemand een gedacht van het aantal hoogtemeters? (in vlaams brabant ligt dat zo gemiddeld rond de 500hm op de 40km) Hoe zit het met de ondergrond?? Zand ?? Kwestie van de juiste bandenspanning.
Veel bospaden, wat goed bereidbare zandstroken (op de eerste klim na de 'Salamander' na (links is de beste klimstrook)) en wat asfalt op de verbindingen. Geen echte zand/noppenbanden nodig. Bandenspanning 2 bar is ok. Meer kan, maar dan hebt ge wat grip verlies bij sommige klimmen en ook op de wortels hebt ge dan minder vering/grip. Vandaag afgepijld en er zijn niet veel (bijna geen) plassen op de 40 op het moeraske voor de splitsing na. Was erg goed te rijden. Hoogtemeters?? Geen idee, maar er zitten wat pittige klimmekes bij, maar het toerke is goed te doen!

Tot morgen allemaal!!!!
Gebruikersavatar
axirally
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 13:02
Rijdt met: Scott

Rekem

Bericht door axirally »

Net terug, mooie tocht, goed georganiseerd. Parcours lag er goed droog bij. Op de pauzeplaats nog effe met Johnny gesproken, die er fotos aan maken was. Hij had weinig tijd, Marc Lotz kwam eraan, en dat moest vastgelegd worden :wink: . Ben benieuwd naar de fotos.
Tijdens de tocht waren op de gevaarlijke plaatsen overal signaleurs aanwezig, zeer goed geregeld. En waar ze die mannen allemaal vandaan halen, er stond zelfs een KNAF-offical te helpen =D>
Gebruikersavatar
speedfreak
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: za 30 jul 2005 19:20
Rijdt met: cannondale caad5 team marta sl

Bericht door speedfreak »

Een mooie TT vandaag, en vooral droog, heb mijn fiets niet afgespoten.
Ben om 12h00 vertrokken, samen met Tom Boonen trouwens, die waren daar met een stuk of 10 renners, heb Boonen en Hulsmans herkent, voor de rest nog 2 van Cofidis, 2 van Chocolade Jaq. en Lotto. Heb na de bevoorrading nog 1 van die mannen geholpen met een kettingbreuk.
Nu over de TT, 1 ste maal dat ik deze TT onder zo'n droge omstandigheden gereden heb, alle klimmetjes waren te doen zonder afstappen, de pijlen, de seingevers, de bevoorrading, het parcour, het was allemaal top. Denk dat er veel volk geweest is want de auto's stonden ver geparkeerd. Had 44km en een AVS van 24.2.
Als het morgen niet te hard regent ga ik naar Lommel.
Gebruikersavatar
w_boelen
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 22 sep 2006 18:23
Rijdt met: CUBE Acid '06 & Attempt '10

Bericht door w_boelen »

Weeral een ferme organisatie:
- Voldoende parking
- Snelle inschrijving
- Bewaakte fietsstalling
- Seingevers
- Complete bevoorrading
- Ruime spuitstand

Parcour was in het begin voor mij (amateurke :oops: ) zwaar en daarna dan weer iets te simpel (Ik deed 30km). Maar dat is absoluut geen kritiek. Ik heb me weer al goed geamuzeerd en zal er volgende keer weer bij zijn.

=D>
Magura
Mountainbiker
Berichten: 939
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 18:59
Rijdt met: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Contacteer:

Bericht door Magura »

+ 200 km heen en terug in den auto voor een simpel TT’tje. Voor ons ma en m’n schoonzus klonk het wereldschokkend, zeker omdat ze hadden gedacht dat ik op m’n petekind zou passen :-k . Niet dus… al wordt de schade later dubbel en dik teruggegeven, beloofd.

Tochtje hadden we nog niet gedaan. Maar de onheilspellende berichten voor morgen, en een aanlokkelijke omgeving overhaalde ons pa en ik toch om naar Rekem te tuffen.

En ’t was zeker de moeite. Uiteindelijk er een zware rit van gemaakt, omdat een bikemakker en ik er stevig de beuk hadden ingezet.

Samenvatting:

- Parcours: direct het bos in. Dan eerst wat aanloopwegen, gedeeltelijk verhard. Maar na een paar km klimmen geblazen. Mooimooi. En we werden verder nog getrakteerd op zalige weggeskes. Schakelschakel, klein blad, hop op de grote molen, knal naar beneden, ieeeeeep freinen, schakeldeschakel, en ga zo maar tientallen km verder. Mooimooi. Zeker omdat de ondergrond nauwelijks over verharde wegen ging. Ah, over de ondergrond gesproken: bijna geen plaske te bespeuren. De spetskes op de bike waren dan ook met een vergrootglas te zoeken (met bewijze van spreken). Mooimooi. En toch wel vrij zwaar. In de omgeving van “nieuwe homo” waren de klimmekes een pain in the ass. Nadien volgde een zalige singletrackafdaling. Om de vingers van af te likken (euhm, waar zaten we? 8-[ ). De omgeving ken ik niet, maar ik merkte vooral in het eerste gedeelte stukken die in de marathon van Opoeteren werden aangedaan, weliswaar in tegengestelde richting. Er werd ook een tijdje een treinspoor gevolgd. Bevoorrading kwam wat na de helft, op een kleine 30 km. Nadien was het spijtig genoeg gedaan met spelen. Nog wel mooie tracks, maar zonder hoogtemeters en niet zo mooi als voorheen. De laatste km’s waren weer over asfalt. Lang geleden dat we dat hebben gezien. Bij aankomst na 42 km afgeklokt met 27,5 km/h gemiddeld :huh:. Whow, da’s echt wel knallen. M’n bikemakker en ik waren dan ook choco, zeker na de stukken windop tegen 35 per uur. Even uitgeblazen, en alleen nog de 30 km gedaan, tegen omatempo. M’n pa vond zich later met 57 winters ook nog jong en deed nog de 20 km. Beide toeren bleken eerder gematigd te zijn, met weinig hoogtemeters.

- Afpijling: zeer goed, nooit getwijfeld. Ook splitsing goed aangegeven. Op het einde was het weer aftellen geblazen: nog 10 km, 5, 3, 1 km. Opgegeven afstanden bleken te kloppen.

- Bevoorrading: OK. Soep, sportdrank, bananen en appelsienen, mueslikoeken en soekerwaffels in voldoende hoeveelheid. Hulpdiensten ook aanwezig daar.

- De rest: afspuitstand met voldoende slangen (geen gebruik van gemaakt, aja, ’t fietske was nog proper na 73 km, medio december remember bij korte broekenweer), bewaakte fietsenstalling aanwezig, goede douches, tombola, ruime parking, … . Organisatorisch dik in orde dus.

- Besluit: loont het nu de moeite voor zo ver te rijden? Awel, de 40 km is wel de moeite waard, de rest eerder gewoon. ‘k Heb me weer goed geamuseerd, en een goed trainingske gehad (waarvoor??).

Nota: site organisatie
Gebruikersavatar
Fons Moors
Mountainbiker
Berichten: 1331
Lid geworden op: di 02 nov 2004 22:44
Rijdt met: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Bericht door Fons Moors »

Er waren meerdere "groten" aanwezig.
Voorlopig te zien in een foto webgalerie.

Film komt in begin van de week.
Afbeelding
Gebruikersavatar
moddercrosser
Mountainbiker
Berichten: 368
Lid geworden op: za 20 aug 2005 11:47
Rijdt met: CUBE e mtb Hd 500

Bericht door moddercrosser »

Normaal ging 'k morgen alleen rijden, maar wegens verveling toch naar Rekem afgezakt daar 't op 't forum hier toch aanprezen werd als een schoon parkoers. Vlotte 3Euro-inschrijving.

In 't begin al direkt verkeerde richting ingeslagen door de wandelpijlkes te volgen #-o . Teruggedraaid en de goede weg op over den asfalt om op te warmen. Langs dat stuk fietspad zag 'k links een schone berg lonken en rechts hadden ze al wat paadjes links laten liggen, dus even op 't einde van da stuk fietspad off-parkoers gegaan om die berg met trapkes te beklimmen.
Pure fun voor de volgende 5km's verzekerd met slingerende paadjes om zo terug te komen op 't zelfde fietspad, nog 'ns links den berg op om terug langs de trapkes af te dalen en de laatste 7 trapkes al jumpend te nemen :-) . Leuke intermezzo.
De rest v/h parkoers braafjes gevolgd met nog mooie stukken erin, die ik herkende v/d TT van As. 1 afdaling hierin bleek weer iets te mooi en te hard, bijgevolg : platten. Vervangen om 500 m en 1500 m verder weer 2X van 't zelfde te doen. Buitenband, velg eens goed nakijken en hop weeral een snij van 1.5cm in de Buba. A la Mc Gyver wat gefikst om toch de bevoorrading te halen, elk worteltje en steentje trachtende te ontwijken.
Hier aangekomen waren ze den boel af aan 't breken, dan maar wijselijk besloten om via het saaie fietspad straight to the finish te bollen. Op 't einde nog 40.00 km gehaald en desondanks de miserie toch goegezind naar huis gebold met een knorrende maag.
Allez, nu gaan 'k mijne stock aanspreken voor 't fietske te arrangeren en om morgen hopelijk ne volledige TT te in Vorsel of Brecht te kunnen doen. :wink:
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

buiten hetgeen wat we gewoon zijn van een zeer goede tocht
de laatste 5km nog wat sight seeing gedaan
man man man, die huizen waren daar niet gewoon #-o
Gebruikersavatar
Johnny de Wit
Mountainbiker
Berichten: 265
Lid geworden op: di 09 sep 2003 08:41
Rijdt met: Specialized Epic Comp Disc '04
Contacteer:

Re: Rekem

Bericht door Johnny de Wit »

axirally schreef:Net terug, mooie tocht, goed georganiseerd. Parcours lag er goed droog bij. Op de pauzeplaats nog effe met Johnny gesproken, die er fotos aan maken was. Hij had weinig tijd, Marc Lotz kwam eraan, en dat moest vastgelegd worden :wink: . Ben benieuwd naar de fotos.
Tijdens de tocht waren op de gevaarlijke plaatsen overal signaleurs aanwezig, zeer goed geregeld. En waar ze die mannen allemaal vandaan halen, er stond zelfs een KNAF-offical te helpen =D>
Geen tijd?? voor goede vrienden altijd tijd!! Maar ik was opgedragen om fotos te maken, maar ik ben wel terug komen praten over 'gezamelijke interesses', want een Lotz, Boonen , Meijers of eender wie, ze zijn allemaal even belangrijk!!!. DIe Knaf official... Die man wist niet eens wat KNAF is, is een oud vestje van mijn vader toen hij nog assistent wedstrijdleider in Valkenswaard was. Vestje gekregen, maar nooit gedragen. Maat, tot in de Arden Bleu he!!!!
Gebruikersavatar
Johnny de Wit
Mountainbiker
Berichten: 265
Lid geworden op: di 09 sep 2003 08:41
Rijdt met: Specialized Epic Comp Disc '04
Contacteer:

Bericht door Johnny de Wit »

Iedereen bedankt om te komen!!!! met 954 (betalende) waart ge!!! De voorzitter was happy. Volgend jaar 1200 sprak hij zat van geluk... en wat zware biertjes!!!!
Plaats reactie