26-11-2006 Sint-Baafs-Vijve

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
fast & furious
Kerstman
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 09 sep 2005 18:58
Rijdt met: Fast : Specialized stumpjumper expert / Furious : Specialized Stumpjumper Woman 2006

Bericht door fast & furious »

Traxer schreef:
motorbiker schreef:Niemand hoeft ijlings aan de kant te gaan bij een tt. Jong of oud, snel of traag, man of vrouw, ieder heeft er zijn plaats. Dit maakt onze sport zo mooi.
Wat het inhalen betreft.
De echt goeie bikers gaan je voorbij in een wip. No problemo. Ze schatten je in, kiezen hun moment, en passeren zonder de minste hinder. Soms met een vriendelijke groet als je je kant aanhoudt.
Geen enkel van hen zal bij enig oponthoudt een opmerking maken. Daarvoor zijn ze teveel sportman.
Ik kan er met bewondering naar kijken.
Ik hoop dat ik "bij momenten" er ook zo éne ben.
Bravo motorbiker. =D> =D> =D>
De regels van het biken (net als die van het skien) bepalen: de eerste heeft het recht zijn eigen snelheid te bepalen, zijn eigen traject te kiezen...
Met andere woorden: voorligend verkeer heeft voorang op ieder die daarachter komt. Inderdaad kunnen de meer ervaren bikers probleemloos het juiste moment en de juiste plaats bepalen om te passeren.
Spijtig genoeg zijn er andere [-X [-X [-X

Ik heb tot hietoe nog niemand (buiten mezelf) het decor in gefietst. :wink:
Misschien ga ik ook gewoon niet vlug genoeg... :oops:
:off:

Enfin, t' was een prachtige rit!

Wel raar, dat we van deze feiten minder last hebben in de zomer. :roll:
Amai,gij nie vlug genoeg?????? Wadde moe kik ton zegn????? #-o #-o
levensgenieter
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 16 dec 2002 19:54
Rijdt met: thompson trial

Bericht door levensgenieter »

voila na drie dagen opkuisen , eindelijk wat tijd om een reactie.

Eerst en vooral bedankt aan de 1572 deelnemers op onze toertocht. Het doet deugd dat het vele werk dat erin wordt gestoken beloond wordt met een pak deelnemers. Al beseffen we wel dat we aan het maximum zitten. Ik hoor dat iedereen tevreden was met de organisatie . Dit kon dankzij de vele medewerking van ons voltallig team, familie en vrienden.

Over het parcours is het duidelijk dat iedereen wreed content was. We hebben in laatste instantie toch nog een strook van 500 m moeten schrappen , wegens te nat, maar velen zullen er niet om treuren.
Voor de rest hebben we het maximum uit de streek gehaald, waar we toelating voor kregen.
Ik had vooraf gewaarschuwd om te doseren in het begin, en wie dat niet heeft gedaan , kreeg gegarandeerd te rekening gepresenteerd.

Nu op naar onze 10 de editie op 25 november 2007, waar nog ne keer extra onze best zullen voor doen. Misschien zorgen we wel voor enkele aangename en leuke verrassingen.

groeties
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Nog één vraagje :

Krijgen we nog het antwoord te weten waarom er één privé-strook geschrapt of weggevallen was???

Wij menen te weten en gezien te hebben welk privé-stuk jullie hebben moeten schrappen.

Reden???
Gebruikersavatar
marge
Mountainbiker
Berichten: 324
Lid geworden op: do 13 jan 2005 13:33
Rijdt met: Summerbike: Orbea Oiz Carbon 3 / Mudbike Flanders

Bericht door marge »

levensgenieter schreef: ... 1572 deelnemers ......... Al beseffen we wel dat we aan het maximum zitten.
Misschien voer voor een apart topic. Toch chic dat je dat als organisator wil toegeven. De vraag is natuurlijk, hoe kun je 'vermijden' dat er volgend jaar 1800 MTB'ers de inschrijvingstafel paseren ???
Superfan
Kerstman
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 19:05

Bericht door Superfan »

marge schreef:
levensgenieter schreef: ... 1572 deelnemers ......... Al beseffen we wel dat we aan het maximum zitten.
Misschien voer voor een apart topic. Toch chic dat je dat als organisator wil toegeven. De vraag is natuurlijk, hoe kun je 'vermijden' dat er volgend jaar 1800 MTB'ers de inschrijvingstafel paseren ???
ge kunt dat simpelweg niet, ge kunt u deuren nie sluiten hoor als er 1500 binnen zijn.
toerist
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 15 jul 2002 02:00
Rijdt met: Giant

Bericht door toerist »

Mtb team sint baafs vijve deed het met veel plezier om iedereen een prettige rit te bezorgen.

Tijdens het afpijlen heb ik toch wel enkele binnenbanden langs de weg gevonden, dus nogmaals een oproep, neem die terug mee ipv te laten liggen, hopelijk heb ik ze allemaal gevonden, vooral in de prive stukken.

En wat die papierkes betreft bij de start, geen probleem, die zijn allemaal opgekuist, dat wisten wij en hadden dit ingecalculeerd.

Bedankt en tot volgend jaar of op een andere tocht in de nabije toekomst.

Den toerist
levensgenieter
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 16 dec 2002 19:54
Rijdt met: thompson trial

Bericht door levensgenieter »

veeteeteetje schreef:Nog één vraagje :

Krijgen we nog het antwoord te weten waarom er één privé-strook geschrapt of weggevallen was???

Wij menen te weten en gezien te hebben welk privé-stuk jullie hebben moeten schrappen.

Reden???
Om verschillende reden kregen we dit jaar een njet van de eigenaars.

1. De bossen werden teveel betreden zonder dat er toestemming werd gevraagd.
2. Sommige organisatie's ( niet enkel van toertochten) liet afval achter in de bossen ( opruimen van pijlen en lintjes), zonder deze nadien allemaal te verwijderen.
Ik wil hier geen steen werpen;, maar in de andere privé-bossen hangen er nog steeds van die gele fluo-lintjes van een toertocht in oktober. Ze zullen dan verwonderd zijn , dat we ook in die bossen niet meer zullen mogen. Wij, die ons al die jaren aan de afspraken houden , zijn dan het slachtoffer ervan. Ook de splitsing - en gevaarborden van die organisatie hangen nog steeds langs de weg.

3.De spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen was een artikel in de krant van een toertocht ( halfweg oktober) , waarin werd geschreven , ik citeer : " Bij 2 jachtheren konden we afdwingen om onze tocht door hun bossen te laten verlopen.
Dat " afdwingen" is bij de eigenaars in het verkeerde keelgat geschoten.
Wie is er dan het slachtoffer ervan. De mountainbikeclubs, die er alles aan doen om onze sport in een zo positief mogelijk daglicht te stellen , maar ook de deelnemers aan deze tochten , die deze privé-bos(sen) niet meer mogen doorkruisen.
levensgenieter
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 16 dec 2002 19:54
Rijdt met: thompson trial

Bericht door levensgenieter »

marge schreef:
levensgenieter schreef: ... 1572 deelnemers ......... Al beseffen we wel dat we aan het maximum zitten.
Misschien voer voor een apart topic. Toch chic dat je dat als organisator wil toegeven. De vraag is natuurlijk, hoe kun je 'vermijden' dat er volgend jaar 1800 MTB'ers de inschrijvingstafel paseren ???
Organisatorisch zouden we er nog wel een paar honderd meer aankunnen , maar de aard van onze tocht niet. Er zitten veel single-tracks in en nog meer deelnemers zouden daar nog meer opstoppingen veroorzaken en dat zou de fun aanzienlijk verminderen.

De oplossing zal zijn om de single-tracks zo laat mogelijk in ons parcours op te nemen , wanneer het deelnemersveld al meer verspreid is.
Er is dus werk aan de winkel tegen de volgende edite.
Plaats reactie