25/11/06 Baasrode (Dendermonde)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
vlo'ke
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 12:13
Rijdt met: Cannondale Lefty

Bericht door vlo'ke »

vlo'ke
Ik zal zeker komen, ik denk dat het de streek van Dendermonde Lebbeke zal zijn, wie weet hoeveel km?
Gebruikersavatar
Scheldetrapper
Mountainbiker
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 08 nov 2006 14:00
Rijdt met: Giant XTC 1 +Scott Spark 20

Bericht door Scheldetrapper »

Ja DIRTY den eerste keer doet het altijd pijn hé :lol:
Er is voorzien een ruime parkeergelegenheid,er zijn verschillende promo standen,Merida ,Giant,plaatselijke fietshandelaar JP Emanuel,een groot fietsonderdelen bedrijf(waarvan wij de naam niet mogen vermelden) met 12 SUPER DE LUXE mtb's'(ge moet u wel op voorhand inschrijven op hun site).
Wij hebben ons best gedaan om het beste uit de streek te halen,(wij zitten nu eenmaal niet in de Ardennen :lol: ),het parcours blijft goed berijdbaar,als men goede benen heeft :lol:
Het parcours gaat over Baasrode-Vlassenbroek-Grembergen-Moerzeke-Dendermonde-Denderbelle-ST-Gillis-en terug naar Baasrode.
Er zijn twee afstanden ,KL 28-GR 48,op de GR zijn er twee bevoorradingen,de eerste is voorzien in de kantine van de waterskiclub Dendermonde + KL, en de tweede is in de buurt waar ooit de nieuwe gevangenis van Dendermonde zal komen ????
Bij aankomst is er een ruime Bike -Wash(10 afspuitstanden)met dank aan ??,aparte douche's (de dju toch)+geschenk van chocolatier Peeters.
En vergeet vooral niet onze verzorgde dranken ,after party :lol:
PS:Off-road 65%_road 35%= is nodig,geloof mij .
kichi
Kerstman
Berichten: 32
Lid geworden op: di 02 mei 2006 23:35
Rijdt met: RIDLEY Tiger

Bericht door kichi »

Gezien het feit dat er eens tocht vlak voor mijn deur passeert, kom ik ook af...Maar ik ken de streek hier dus tot in de puntjes en echt veel spectaculairs ga ik hier niet verwachten...Vlassenbroek kan wat bieden, maar ik denk dat men daar gebonden is aan de wetten van de Groenen..Nochtans rij ik daar geregeld rond en kun je daar een aantal prachtige single-tracks voorzien...Maar in een organisatie zal dat problematisch worden..En de verbinding van Vlassenbroek naar Moerzeke zal wel via de Scheldedijk verlopen...Als zwemmend zie ik het niemand doen...En als de hemelsluizen zo blijven openstaan, verwacht ik 1 grote ploeterboel in Belle-broek..Dus hopelijk heeft men daar een alternatief voor...Voor mij mag er modder zijn, maar het heeft geen zin om verder te gaan met de fiets op de rug...maar al bij al ben ik toch benieuwd naar eventuele nieuwe weggetjes...Succes alleszins aan de organisatoren...
Gebruikersavatar
Scheldetrapper
Mountainbiker
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 08 nov 2006 14:00
Rijdt met: Giant XTC 1 +Scott Spark 20

Bericht door Scheldetrapper »

Beste Kichi
Hebt u Zondag toevallig gekeken naar de veldrit in Gavere,met de fiets in het veld rijden,wil niet zeggen dat men constant op de fiets zit(je kan natuurlijk altijd proberen :lol: ),daar hoort lopen naast de fiets ook soms bij.
Ik heb Zondag gaan biken in Burcht(grote afstand),man dit was pas een vettig boeltje, voor de kenners,wij hebben de binnendijken in Bazel aangedaan,ik moet niet meer zeggen zeker.
De weersomstandigheden heeft men nu eenmaal niet in de hand.
Wij hopen je natuurlijk te mogen verwelkomen op 25/11,onder een stralend zonnetje,en anders moet er wat harder op de pedalen geduuwd worden . :lol: :lol:
Gebruikersavatar
quinten
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: do 22 sep 2005 18:15
Rijdt met: American Eagle Durango 770; Sram X9; Magura HS33 brakes;Mavic Crossland Tubeless disc (silver)

mooie streek

Bericht door quinten »

Yep, als de rug wat beter is zal ik zeker aanwezig zijn.
't Is bij de deur en ze passeren er bijna voor ook.

Als de hemelsluizen gans de week openstaan mag je gaan rijden waar je wil, modder vind je dan overal. Op de weg fietsen is een alternatief :wink:

Wat heel leuk zou zijn is een technisch parcour uitstippelen. Dat kan op een kleine oppervlakte. Want het is hier zo plat als een biljart hé en dan is zo'n draai en keerparcours een leuk intermezzo. Wat ik onlangs voor de wielen kreeg in St.Amands was ook tof en op enkele plaatsen op de dijk mogelijk toepasbaar. Dijk op en dijk af via de talluds!! =D>
Korte krachtige klimmetjes. :lol: :wink:

Hoe meer ik eraan denk hoe meer goesting ik al krijg om te komen.
Nu de rug nog goesting om rap weer de oude te worden. Om moet het "jonge" worden :-?

gr.
quinten
Gebruikersavatar
Rocky Rider
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: di 19 sep 2006 13:32
Rijdt met: Rockrider 8.1 (R.I.P), Ridley X-bow

Dendermonde

Bericht door Rocky Rider »

Hey,

Ik zou deze TT willen rijden omwille van achteraf familiefeest bij schoonzus in Dendermonde.

Maar zelf ben ik helemaal niet bekend aan die kanten.

Iemand die wat meer info kan geven over terrein, organisatie enz.?
Gebruikersavatar
quinten
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: do 22 sep 2005 18:15
Rijdt met: American Eagle Durango 770; Sram X9; Magura HS33 brakes;Mavic Crossland Tubeless disc (silver)

vlak en vlak aan Schelde

Bericht door quinten »

Er is voorzien een ruime parkeergelegenheid,er zijn verschillende promo standen,Merida ,Giant,plaatselijke fietshandelaar JP Emanuel,een groot fietsonderdelen bedrijf(waarvan wij de naam niet mogen vermelden) met 12 SUPER DE LUXE mtb's'(ge moet u wel op voorhand inschrijven op hun site).
Wij hebben ons best gedaan om het beste uit de streek te halen,(wij zitten nu eenmaal niet in de Ardennen :lol: ),het parcours blijft goed berijdbaar,als men goede benen heeft :lol:
Het parcours gaat over Baasrode-Vlassenbroek-Grembergen-Moerzeke-Dendermonde-Denderbelle-ST-Gillis-en terug naar Baasrode.
Er zijn twee afstanden ,KL 28-GR 48,op de GR zijn er twee bevoorradingen,de eerste is voorzien in de kantine van de waterskiclub Dendermonde + KL, en de tweede is in de buurt waar ooit de nieuwe gevangenis van Dendermonde zal komen ????
Bij aankomst is er een ruime Bike -Wash(10 afspuitstanden)met dank aan ??,aparte douche's (de dju toch)+geschenk van chocolatier Peeters.
En vergeet vooral niet onze verzorgde dranken ,after party :lol:
PS:Off-road 65%_road 35%= is nodig,geloof mij ..

Baasrode ligt aan de boorden van de Schelde.
Ze rijden naar Vlassenbroek, Denderbelle enz...
Veel natuurgebieden. Bij regenweer zal het een vettig boeltje worden. Het is overal een zachte ondergrond, typisch voor aan het water gelegen gronden.
Ik heb al meerdere ritten in deze streek gereden.
Het enige wat de rit zwaar zou kunnen maken is veelvuldig regenweer.

gr
quinten
Gebruikersavatar
Scheldetrapper
Mountainbiker
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 08 nov 2006 14:00
Rijdt met: Giant XTC 1 +Scott Spark 20

Bericht door Scheldetrapper »

Inderdaad quiten in onze streek zijn er kilometers dijken ,maar dijken op en af rijden in deze weersomstandigheden,hmmm !!!
Bij onze vele nachtelijke vergaderingen ,hebben wij met ons beetje verstand dat wij nog hadden, :lol: beslist ,om op onze"eerste organisatie" een goede mix te maken van off-road en road = wel nodig om even op adem te komen en de banden te ontdoen van de mud. :-D
Wij hebben ook beslist om in deze omstandigheden,een tricky afdalingsken te schrappen uit het parcours(anders kunnen de mensen van het Rode Kruis, best daar hun tenten opslaan :lol: ),wij hebben wel een leuk alternatief gevonden.
Laat jullie vooral niet afschrikken door dat beetje modder,er zitten ook wat kilometers verharde off-road stukken tussen,en met de juiste bandenkeuze en bandenspanning(heel bijzonder) gaat dit best wel lukken.
Het is ook het moment om jullie stuurvaardigheid een beetje bij te schaven :lol:
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Bericht door dirty »

ze hebben ook een goede afspuitinstallatie voorhanden :lol:

alé eddy zet den donkere maar klaar he ,maar zelf ni teveel drinken he :lol:
Gebruikersavatar
quinten
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: do 22 sep 2005 18:15
Rijdt met: American Eagle Durango 770; Sram X9; Magura HS33 brakes;Mavic Crossland Tubeless disc (silver)

drup drup

Bericht door quinten »

Ik volg je volledig Eddy, maar toen ik zondag postte wist ik nog niet dat de 5 dagen die erop volgden het water met bakken uit de hemel ging vallen hé.

Jammer, maar ik ga mij zeker niet laten afschrikken van de mud.

Maar als het op moment van vertrek de hemelsluizen openstaan ga ik toch ff nadenken hoor. Sorry, maar 3 a 4 uur (vertrek van huis, rit en terug) in de kletsende regen is goed om de rest van het jaar met pneumokokken te zitten. [-X :cry: Of een dikke valling :wink:

gr.
quinten
Plaats reactie