12/11/06 Houthalen - Helchteren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iglo
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 20 okt 2002 23:54
Rijdt met: Scott, Specialized, Scott

12/11/06 Houthalen - Helchteren

Bericht door Iglo »

Gezien we volgende week in die omgeving logeren, dachten we van deze TT "mee te nemen". Kwestie van toch eens in de streek te kunnen biken.

Via de zoekfunctie vond ik voor 2005 een "gelijknamige" TT op 5/11/05.
De meningen omtrent deze rit liepen op de topic van vorig jaar nogal uiteen.

Het zekere voor het onzeker : gaat het hier over een en dezelfde organisatie (organisator)?
Sevydu
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: di 15 jun 2004 21:09
Rijdt met: Scott Scale 60

Bericht door Sevydu »

wordt georganiseerd door VFT, over het algemeen zijn de TT's van VFT van mindere kwaliteit dan die van Fietspromo. (ik heb het dan louter over organisatie). De routes in deze regio zijn altijd leuk, als ik me niet vergis zitten hier een paar mooie singletracks in, maar schiet me niet dood als het anders blijkt te zijn.
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Specialeke schreef:Er zijn blijkbaar 2 tochten de komende zondag nl deze en de tocht in Heusden. Welke van deze tochten doet de terril aan en welke raden jullie aan?

Groeten

Geen van de 2 tochten zal een terril aandoen :( , de tocht van Heusden zal gewoon de vaste route aldaar volgen, ik zou opteren voor deze al kan ik er wegens kwetsuur niet bijzijn. Wat ik mij kan herinneren van een eerder gereden op tocht op deze locatie zal ze zeker te pruimen zijn. Al weet ik niet of het om dezelfde inrichter gaat en kan ik alzo geen garantie geven. :roll: :wink:
pepper
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 14:48
Rijdt met: orbea

Bericht door pepper »

Voor mij wordt het Heusden daar ik over het algemeen de Fietspromo kalender volg en er op deze kalender op 6 januari eveneens een TT geprogrammeerd is in Houthalen Helchteren.
Uit ervaring weet ik dat deze tocht te Heusden goed georganiseerd wordt door de plaatselijke mountainbikeclub en er achteraf een lekker pannenkoekske wordt uitgedeeld.
De tocht van deze inrichter in Helchteren heb ik in het verleden ook al eens gereden en daar was toen ook niets op aan te merken.
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Bericht door junior72 »

Het gaat hier toch over de TT in Houthalen dacht ik en niet over Heusden .
Wat betreft mindere kwaliteit van TT omdat ze op VFT kalender staat , vind ik dat dit onterecht is .
Wij , MTB Bike Brothers , zijn ook aangesloten bij de organisatie VFT omdat wij bij fietspromo anders niet op een zondag kunnen organiseren .
Dit wil niet zeggen dat we er onze klak naar smijten om geld te verdienen .
Wij proberen zoveel mogelijk onze best te doen die dag .
Kom maar eens een kijkje nemen op onze tt op 28/01/2007 .
Vorig jaar hadden wij niet voor niets 902 deelnemers .

Wij komen in elk geval naar Houthalen .
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Net terug van de tocht en het was VETTIG. :) Het parcour was goed afgepijld, en men heeft toch ook wel het maximaal mogelijke uit de streek gehaald. De bevoorrading vond ik maar schraaltjes: energiedrank en soep, dus nx vast om te eten. (we kregen wel een suikerwafel bij vertrek) De bevoorrading kwam ook vrij laat, pas na km 30.
Er was een afspuitstand voorzien, waarvan ik geen gebruik gemaakt heb (Moest nog terug naar Zonhoven met de fiets) en er was een bewaakte fietsenstalling voorzien.
Gebruikersavatar
hANDYman
Mountainbiker
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 20:31

Bericht door hANDYman »

ook net terug van houthalen. mooi parcours, lekker vettig :P, goed bewegwijzerd en leuke fietsafspuitstand. volgend jaar zeker opnieuw van de partij.
Gebruikersavatar
Joriz
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: wo 01 sep 2004 21:31
Rijdt met: Trek Fuel Ex9 / Orbea Lanza

Bericht door Joriz »

Vond deze tocht echt wel mooi, veel singletracks met af en toe een molshoop. Op sommige stukken vond ik het wel technisch worden door de natte boomwortels en de mud in de scherpe bochtjes, was wel nice :wink:
pelter bos biker
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 14:32
Rijdt met: trek 90

Bericht door pelter bos biker »

het zelfde parcour als altijd in houthalen,waar uiteraard niets mis mee is.
na twee maanden redelijk droog weer was het wel wa stoempen voor mij.
goede bepijling, bevoorading...wat te drinken is voor mij voldoende
maar groot pluspunt: op de vft geen file op de single trackts !!!
maar dat laatste moeten we niet verder vertellen.
Gebruikersavatar
Iglo
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 20 okt 2002 23:54
Rijdt met: Scott, Specialized, Scott

Bericht door Iglo »

Leuke rit ! Het begon al goed met vriendelijke lui aan de inschrijvingen en onmiddellijk een wafel toe.
Ook was de rit zeeeeer goed bepijld.

Wij zijn "aan onze kant" van het land (west vlaanderen) wel wat vettigheid gewoon, en vonden dat het in Houthalen lekker rolde ten opzichte van de TT in Vlamertinge vorige week. Het weer zat de hele dag echter niet mee en als klap op de vuurpijl werden de laatste 10 kms in een heuse stortbui gereden.
De afspuitstand was "niet eerder gezien" en heel degelijk. De organisatie had al wat slangen opgeborgen die echter bij onze aankomst prompt weer uitgehaald en aangesloten werden!!!

Voor ons was dit een eerste ervaring met Houthalen-Helchteren, maar het zal zeker de laatste niet zijn.
Plaats reactie