05/11/06 Sint-Niklaas

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
jempi55
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 07 okt 2005 08:27
Rijdt met: thompson pro-team

05/11/06 Sint-Niklaas

Bericht door jempi55 »

weet er iemand meer over deze TT
Gebruikersavatar
MTBert
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: za 30 sep 2006 00:41
Rijdt met: Univega HT UPCT 2011

Bericht door MTBert »

Volgens de website van de Ronde van het Waasland :



Zondag 5 november 2006

St-Niklaas: 29-54 Km

Atletiekclubhouse AC Waasland

Langerekstraat, ingang "De Ster"

8u30-10u30

info: 03/7750849




Via veldwegen naar Temse, met klim- en daalwerk door de Scheldevallei naar Steendorp (kleigroeve en steenbakkerij), kasteelpark Wissekerke, Bazelse en Kruibeekse kreken en de singeltracks in de Haasdonkse bossen, recreatie-oord de Ster als dessert

Gebruikersavatar
WouterDM
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: za 30 sep 2006 20:44
Rijdt met: 2 zwarte

Bericht door WouterDM »

Enkele jaren geleden viel deze toch een beetje tegen: langs veldwegen en veel asfalt, werd er toen naar de bossen van Waasmunster gereden, en eens aangekomen in de buurt van waasmunster, keerde ze al terug richting haasdonk.
Ik lees hier ook: steendorp, kruibeke, ...: dat vind ik persoonlijk een leuke streek om te biken.
Gebruikersavatar
elmago
Mountainbiker
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 23 feb 2006 01:21
Rijdt met: Liteville 301
Contacteer:

Bericht door elmago »

En misschien is dit wel een extra motivatie om naar Sint Niklaas te komen:
INFO 9e rit zon. 5 november te Sint-Niklaas (8u30-10u30)
(30/37 of 51 km) atletiekclubhouse AC Waasland Lange Rekstraat
Met doorrit domein “De Ster” en 10 km Haasdonkse bossen.
Hier zal de 10.000 ste deelnemer aan deze Ronde inschrijven.
Zij of hij ontvangt een mountainbikefiets !!!!!
Dit heeft Dirk Cornu zelf in het gastenboek van de website van de RvhW. geschreven.

http://www.rondevanhetwaasland.be
Gebruikersavatar
elmago
Mountainbiker
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 23 feb 2006 01:21
Rijdt met: Liteville 301
Contacteer:

Bericht door elmago »

Toch de volle afstand kunnen afmalen deze morgen. Lang geleden dat onze fietskes nog zo vuil zijn geweest. Vorig jaar vond ik deze rit ronduit saai, maar vandaag hebben we een mooi parcours gekregen van de organisatie gecombineerd met een heel goede bepijling en een uitgebreide bevoorading.
Aan het vertrek nog even bij Dirk Cornu gestaan en volgens hem was er enorm veel volk op deze rit afgekomen hetgeen ook te zien was op de paden van het Waasland.
Kortom, weer een heel leuke voormiddag gehad =D>
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Een vettig parcourske, vooral door die "spatmodder" aan de steenbakkerij en op de boerenweg tussen Steendorp en Haasdonk zat ik helemaal onder de drek.
Veel volk ook, in de bossen en langs sommige singletracks was het dan eerder mountain-stappen ipv -biken.
Wel was alles goed berijdbaar.Dat was anders in Bazel vorige woensdag.
Door een stevige westenwind werd het op de zompige stukken nog wat zwaarder, zo te voelen toch dieper in de reserves geweest dan gewoonlijk.
Btw, wie heeft er dan die fiets gewonnen?
In de krant stond er ook geen naam vermeld.
Ik denk nl dat ik de 10000ste deelnemer ben :lol:
Gebruikersavatar
MTBert
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: za 30 sep 2006 00:41
Rijdt met: Univega HT UPCT 2011

Bericht door MTBert »

Ook eens den beer gaan uitlaten in Sint-Niklaas. En zoals gezegd, 't was plezant, vooral den bergaf aan de steenbakkerij, en dan tegen een dikke 40 per uur door de vuiligheid rijden, zodat de spetters rond uw oren vliegen (en erin :P )

Voor de rest een afwisselend parcours, met een doorduwerke op de dijken van de Schelde in Bazel. En als laatste afsluiter nog eens gaan spelen in de bossen van Haasdonk, en dan zo terug naar De Ster. Had gehoopt dat ze er nog een beach race zouden insteken, maar 't was niet waar. :P

Kortom, een goede rit, goede bevoorrading, goede bepijling en me goed geamuseerd, en de bike wash was nodig deze keer, mijn bike zag er niet uit.... :lol:
Gebruikersavatar
MilkSjeik
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: di 30 aug 2005 21:26
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door MilkSjeik »

Het was de 2e keer al dit najaar dat ik de spuit nodig had om mijn fiets weer te herkennen... Het was zelf zo erg dat op het laatste in de bossen van haasdonk mijn achterderailleur dienst weigerde. Nu moet ik wel toegeven, dat de goede lijn kiezen in de modder niet echt mijn specialiteit is. Waardoor de boel goed vol hing, toen er eindelijk wat modder afgevallen was kon ik weer normaal schakelen.

Een 10-15-tal man eerder en ik had waarschijnlijk dicht in de buurt gezeten om de bike te winnen :) Maar door de drukke bedoening is er op dat moment niet veel tamtam van gemaakt.

Aan de steenbakkerij trouwens kon ik even alles dichtslagen om niet op die buldozer te vlammen die ginds rond reed. Jammer dat er ginds werd gewerkt, het was nu niet echt gevaarlijk want die mannen hielden er wel rekening mee. Maar toch, een massa fietsers over een bedrijfsterrein sturen waar wordt gewerkt?

Persoonlijk heb ik het ook niet voor de dijk van Ruppelmonde naar de overzet in Bazel. Die ligt er nu eenmaal wreed slecht bij, traag valt er bijna niet over te rijden (door de hobbels) en snel trap jezelf verloren. Niet mijn ding dus.

Bevoorrading was goed, bepijling ook zeer goed! Alleen hoopte ik ook op een beach-race aan het Ster, of toch meer een veldrit parcour achtig iets :wink:
Gebruikersavatar
provo
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: do 08 jan 2004 00:55
Rijdt met: Giant XTC SE4
Contacteer:

Bericht door provo »

MilkSjeik schreef:
Bevoorrading was goed, bepijling ook zeer goed! Alleen hoopte ik ook op een beach-race aan het Ster, of toch meer een veldrit parcour achtig iets :wink:
Op het ster hadden ze inderdaad wel wat meer mogen doen. De bevoorrading was goed maar kwam iets te vroeg vond ik.
Voor de rest was alles dik in orde.
Gebruikersavatar
elmago
Mountainbiker
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 23 feb 2006 01:21
Rijdt met: Liteville 301
Contacteer:

Bericht door elmago »

MilkSjeik schreef:Persoonlijk heb ik het ook niet voor de dijk van Ruppelmonde naar de overzet in Bazel. Die ligt er nu eenmaal wreed slecht bij, traag valt er bijna niet over te rijden (door de hobbels) en snel trap jezelf verloren. Niet mijn ding dus.
Yep MilkSjeik, ik ben ook niet echt een dijken-liefhebber, maar ik vond het gisteren dan nog dik meevallen dat de wind daar meestal in de rug zat zodat er toch nog een beetje snelheid was te maken. Ik mag er niet aan denken dat we daar dan nog eens heel dat stuk tegen de wind in hadden moeten stoempen :wink:
Plaats reactie