18/11/06 Muur VTT - Steenhuize

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
oudenbelg
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 08 mar 2006 14:16
Rijdt met: Nen zwarten

Bericht door oudenbelg »

hoeveel deelnemers waren er vorig jaar?
Gebruikersavatar
unitas
Mountainbiker
Berichten: 573
Lid geworden op: di 05 okt 2004 12:28

muur vtt

Bericht door unitas »

vorig jaar 1300 in de gietende regen
Gebruikersavatar
oudenbelg
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 08 mar 2006 14:16
Rijdt met: Nen zwarten

Bericht door oudenbelg »

mijnen maat en ik zijn zeker van de partij, denken van te starten omstreeks 10u, vorige week Kruishoutem gedaan en hebben ons wreed geamuseerd in de modder :bounce:
Gebruikersavatar
Marcus 2
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: za 24 sep 2005 21:02
Rijdt met: Cube

Bericht door Marcus 2 »

Front komt eraan, lijkt me vrij pittig, zal ons in de nanacht zo'n 3 à 5 mm bezorgen. Vandaag veel wind en dat zal toch een drogend effect gehad hebben maar de regen kan dit allemaal teniet doen natuurlijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
unitas
Mountainbiker
Berichten: 573
Lid geworden op: di 05 okt 2004 12:28

vtt de muur

Bericht door unitas »

regen of niet?

vtm weer

Vanavond is het eerst droog en zijn er
brede opklaringen. In de loop van de
avond komt er over het zuidoosten meer
bewolking opzetten en later kan daar
wat lichte regen vallen. Elders is het
dan nog droog, maar tegen middernacht
neemt ook de bewolking vanuit het
westen toe gevolgd door regen. In de
ochtend klaart het op vanaf de kust,

maar is het nog regenachtig in het
oosten. De minima liggen rond 8 of 9
graden en de wind neemt in kracht af.

parcours is vandaag zeer goed uitgewaaid
Gebruikersavatar
forza_inja
Mountainbiker
Berichten: 762
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 21:12
Rijdt met: niner / niner / planet X

Bericht door forza_inja »

weer of geen weer, ik kom toch af.
ook al moet ik eerst een goei 90 km rijden, met den auto wel te verstaan.
Zal ginder om een uur of half negen vertrekken. Weeral vroeg uit de nest dus. Hopelijk is het de moeite
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

muur vtt steenhuize

Bericht door sofeurken »

de 50 gereden in steenhuize,21.5gem,vond alles zeer goed te doen geen enkele keer moeten afstappen ,uitgezonderd aan de trappen natuurlyk,de muur beklommen in een goeie regenbui maar daarna werd het nog echt goe weer,mooie passage in domein de gavers en de bosberg blyft toch een taaie klant,ook diene beverberg kroop in de kleren ,goede bevoorrading ,vriendelyke mensen,en zeer goed uitgepeild,;heb me geamuseerd,toch wel ene gezien me slics zeker!morgen teisteren we geel en dan verder naar de voerstreek voor n paar dagen
Laatst gewijzigd door sofeurken op za 18 nov 2006 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sportingboy
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 09 nov 2005 21:32
Rijdt met: TREK 4900

Bericht door Sportingboy »

Proficiat aan de organisatie =D> =D> =D> . Was dik in orde. Gavers inderdaad dik in orde. Bevoorrading zeker in orde, bepijling super (enkel met een man of 25 in de gevers pijltje verkeerd ingeschat, maar dat lag aan onszelf :lol: :lol: :lol: ), seingevers waren ook héél intressant,enz, enz,... Kortom vrienden uit Steenhuize: Tot volgend jaar =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

Een prachtige tocht over een lekker vet parcours (vorig jaar net iets te nat, nu perfect, wat mij betreft), zeer goede organisatie, vond de douches een verbetering, bevoorrading was ook minstens even goed als vorig jaar.

510 hms, 2.24 met avg hs van 165 (vs 173 overslag: heb dus weer 'n beetje 't koerskonijn of mss beter: koersschildpad uitgehangen)
Gebruikersavatar
MilkSjeik
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: di 30 aug 2005 21:26
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door MilkSjeik »

Zoals verwacht voor de 40 km gegaan. Alhoewel het voor mij gerust 50 hadden mogen zijn. Maar na 20km al inschatten wat je nog kan is niet zo gemakkelijk. De Muur in elk geval zonder enig probleem opgereden, collega's moesten voet aan de grond zetten door de bladeren.

Afdaling na de Muur (ik weet niet of de 45 en 50 dit ook gepasseerd zijn) was minder mijn ding. Redelijk wat modder, automatisch veel te snel en brakes waar je precies door nijpt... Enkele koerskonijnen die dan nog je bochten komen afsnijden en den deze zit niet meer op zijn gemak (doe dit dan ook niet alle dagen). Eén van die koerskonijnen maakte achter mij dan nog een serieuze smakkerd. Zagen dat zijne kop zeer deed (schoon in de tingels gemikt, zonder helm btw) maar gelukkig zonder veel erg. Zijn "kameraden" hebben ferm gelachen en ondertussen gewoon doorgevlamd.
Enfin, mijn vertrouwen was hier even ver te zoeken.

Verder 2 keer voet aan de grond moeten zetten, ergens tussen start en de Muur omdat voorligger uitwijkt op het moment dat mijn voorwiel naast zijn achterwiel zit. Daarna nochmaals op de Beverberg. Omdat we eerst nog aan het crossen waren (mekaar er proberen beetje af te rijden), zagen dat die helling maar bleef komen, moeten weerschakelen en door de modder uiteindelijk mijn ketting gewoon mijn kleinste blad oversloeg. Einde transmissie, einde beklimming ;-) Maar me zeer goed geamusseerd!


Edit: heeft er niemand een cateye computertje gevonden? Mijn collega is dat van hem kwijt geraakt op weg naar de Muur. (tijdens de bevoorrading gezien dat dit miste) Zou nog eens achter het type moete vragen...
Plaats reactie