18/11/06 Muur VTT - Steenhuize

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
mtbkris
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 18 okt 2006 07:35
Rijdt met: cannondale

maar 3 sterren?

Bericht door mtbkris »

Waarom zit die beverberg nooit in de Ronde v VL.,geen beton of zo?
En in de kalender krijgt de tocht maar 3 sterren,koppenberg was 4,is deze dan minder zwaar of klopt dit niet?
Kom zeker af,vorige weekend stilgelegen,ook al ben ik geen slijkduivel :evil: en tzal de moeite zijn vrees ik.
Vooral onze bikes zien dan zo af :cry:
Voor mezelf vind ik dat niet zo erg
mtbkris
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 18 okt 2006 07:35
Rijdt met: cannondale

Bericht door mtbkris »

MilkSjeik schreef: Op het kaartje kan ik in elk geval zien dat het rustig aan zal gaan vanaf we een spoorweg volgen (om dan aan de muur te komen). Zijn er nog venijnige stukken waar ik voor moet opletten? Of de bosberg ook op het programma staat weet ik nog niet (zal zaterdag blijken).
Welk kaartje is dat?op de site of zo?interessant..
Gebruikersavatar
unitas
Mountainbiker
Berichten: 573
Lid geworden op: di 05 okt 2004 12:28

Re: maar 3 sterren?

Bericht door unitas »

mtbkris schreef:Waarom zit die beverberg nooit in de Ronde v VL.,geen beton of zo?
En in de kalender krijgt de tocht maar 3 sterren,koppenberg was 4,is deze dan minder zwaar of klopt dit niet?
Kom zeker af,vorige weekend stilgelegen,ook al ben ik geen slijkduivel :evil: en tzal de moeite zijn vrees ik.
Vooral onze bikes zien dan zo af :cry:
Voor mezelf vind ik dat niet zo erg
ge hebt u miskeken he

op de kalender staat onze organisatie wel degelijk met vier sterren

18/11/2006 16e VTT De Coninck van de Muur
VTT: 50-45-40-25 km. - Kids: 15 km.
UNITAS - STEENHUIZE
Sporthal Amalrik, Holmanstraat, Steenhuize.
I&S: 08.30-14.00
Kids: 15 km. - I: 13.00- S: 13.30
Info : Walter Papeleu 0486/48.05.63 / walter.papeleu@skynet.be
Legende: 1 – 3 – 7 / C / ****

zie ook www.cyclobike.be - kalenders - vtt winter
mtbkris
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 18 okt 2006 07:35
Rijdt met: cannondale

Re: maar 3 sterren?

Bericht door mtbkris »

unitas schreef:
mtbkris schreef:Waarom zit die beverberg nooit in de Ronde v VL.,geen beton of zo?
En in de kalender krijgt de tocht maar 3 sterren,koppenberg was 4,is deze dan minder zwaar of klopt dit niet?
Kom zeker af,vorige weekend stilgelegen,ook al ben ik geen slijkduivel :evil: en tzal de moeite zijn vrees ik.
Vooral onze bikes zien dan zo af :cry:
Voor mezelf vind ik dat niet zo erg
ge hebt u miskeken he

op de kalender staat onze organisatie wel degelijk met vier sterren

18/11/2006 16e VTT De Coninck van de Muur
VTT: 50-45-40-25 km. - Kids: 15 km.
UNITAS - STEENHUIZE
Sporthal Amalrik, Holmanstraat, Steenhuize.
I&S: 08.30-14.00
Kids: 15 km. - I: 13.00- S: 13.30
Info : Walter Papeleu 0486/48.05.63 / walter.papeleu@skynet.be
Legende: 1 – 3 – 7 / C / ****

zie ook www.cyclobike.be - kalenders - vtt winter
Nee hoor,in het kleine boekje van de provincie maar 3.
Die zijn dan gemist,tzal wel even zwaar worden of koppenberg zeker =P~ =P~
Musti
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: do 23 jan 2003 16:49

Bericht door Musti »

Ik vermoed dat er bedoelt wordt dat het C is en niet D zoals de koppenberg. Laat het mij zo verwoorden, als ze alle twee poederdroog liggen dan zal je op de koppenbergtocht misschien net iets meer hoogtemeters hebben waardoor het iets zwaarder is. Maar in normale herfstomstandigheden (met wat regen in de dagen ervoor en eventueel de dag zelf, met wat wind) dan is deze tocht toch even zwaar of zwaarder. Ze heeft ook behoorlijk wat hoogtemeters (muur, bosberg en de verschillende vals platten die geen 'naam' hebben maar ook in je benen bijten) en tegelijkertijd minder stukken asfalt om op te recuperen. En over die bergjes: als ik het parcours zo eens bekijk gaat het weer constant op en af. Beetje reserve houden in het begin is de boodschap. De muur is goed te doen: aangezien hij langs het park wordt beklommen, moet je niet eerst de abdijstraat op. Tip voor diegenen die het nog nooit gedaan hebben: het is een stuk klimmen tussen de huizen... Dan draai je recht het bos is en dan lijkt het opeens bijna plat, daar moet je even recuperen, want direct erna komt het laatste steile stuk van boven 20%. Altijd een beetje overhouden en kijken waar je rijdt (al is dat nu op de heraangelegde muur net iets minder noodzakelijk dan vroeger) en voor je het weet ben je boven :wink: (ik vind persoonlijk de bosberg altijd erger dan de muur, minder steil idd, maar zo rechtoe rechtaan en eigenlijk ben je al een eind aan het klimmen voor je op die kasseien komt). De beverberg, helemaal op het einde, maakt gewoon een duidelijke shifting tussen die die de tocht goed verteerd hebben en die die der hun wat op mispakt hebben, maar het is een bergje waar iedereen op zijn gemak boven kan rijden, maar je maar geen zorgen.
En het weer ziet er voor mij ideaal uit, niet te warm, niet te koud, beetje regen vooraf, hopelijk niet te veel regen op de moment zelf. Ideaal weer om te biken. Ik kijk er dan ook al naar uit om zaterdag op mijn fiets te kruipen.
Gebruikersavatar
unitas
Mountainbiker
Berichten: 573
Lid geworden op: di 05 okt 2004 12:28

Bericht door unitas »

Musti schreef:Ik vermoed dat er bedoelt wordt dat het C is en niet D zoals de koppenberg. Laat het mij zo verwoorden, als ze alle twee poederdroog liggen dan zal je op de koppenbergtocht misschien net iets meer hoogtemeters hebben waardoor het iets zwaarder is. Maar in normale herfstomstandigheden (met wat regen in de dagen ervoor en eventueel de dag zelf, met wat wind) dan is deze tocht toch even zwaar of zwaarder. Ze heeft ook behoorlijk wat hoogtemeters (muur, bosberg en de verschillende vals platten die geen 'naam' hebben maar ook in je benen bijten) en tegelijkertijd minder stukken asfalt om op te recuperen. En over die bergjes: als ik het parcours zo eens bekijk gaat het weer constant op en af. Beetje reserve houden in het begin is de boodschap. De muur is goed te doen: aangezien hij langs het park wordt beklommen, moet je niet eerst de abdijstraat op. Tip voor diegenen die het nog nooit gedaan hebben: het is een stuk klimmen tussen de huizen... Dan draai je recht het bos is en dan lijkt het opeens bijna plat, daar moet je even recuperen, want direct erna komt het laatste steile stuk van boven 20%. Altijd een beetje overhouden en kijken waar je rijdt (al is dat nu op de heraangelegde muur net iets minder noodzakelijk dan vroeger) en voor je het weet ben je boven :wink: (ik vind persoonlijk de bosberg altijd erger dan de muur, minder steil idd, maar zo rechtoe rechtaan en eigenlijk ben je al een eind aan het klimmen voor je op die kasseien komt). De beverberg, helemaal op het einde, maakt gewoon een duidelijke shifting tussen die die de tocht goed verteerd hebben en die die der hun wat op mispakt hebben, maar het is een bergje waar iedereen op zijn gemak boven kan rijden, maar je maar geen zorgen.
En het weer ziet er voor mij ideaal uit, niet te warm, niet te koud, beetje regen vooraf, hopelijk niet te veel regen op de moment zelf. Ideaal weer om te biken. Ik kijk er dan ook al naar uit om zaterdag op mijn fiets te kruipen.
je ligt er blijkbaar op gebrand

onderscheid tussen c en d is inderdaad de zwaartegraad
de sterren is de kwaliteit van de organisatie

vooral na de bosberg heb je bij ons een lange zone vlakkere wegen in de dendervallei, maar onderschat het niet, zoals musti zegt echt vlak is het nooit ...
Gebruikersavatar
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Berichten: 594
Lid geworden op: do 05 okt 2006 12:56
Rijdt met: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets
Contacteer:

Bericht door Knurrebikers lady »

Tip om boven te geraken:
Zorgen dat ge op 't goeie blad ligt en uw eigen tempo rijden.

PS: Als de vrouwkes tot aan de top geraken, moet dit de mannen zekers lukken! Nie plooien, maar op ulder sjieke bijten.

Muur en bosberg zijn inderdaad nie gemakkelijk. Maar ... de koppenberg das toch een ander paar mouwen hoor!
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Bericht door blubberduck »

Musti schreef:De muur is goed te doen: aangezien hij langs het park wordt beklommen, moet je niet eerst de abdijstraat op. Tip voor diegenen die het nog nooit gedaan hebben: het is een stuk klimmen tussen de huizen... Dan draai je recht het bos is en dan lijkt het opeens bijna plat, daar moet je even recuperen, want direct erna komt het laatste steile stuk van boven 20%. Altijd een beetje overhouden en kijken waar je rijdt (al is dat nu op de heraangelegde muur net iets minder noodzakelijk dan vroeger) en voor je het weet ben je boven :wink: (ik vind persoonlijk de bosberg altijd erger dan de muur, minder steil idd, maar zo rechtoe rechtaan en eigenlijk ben je al een eind aan het klimmen voor je op die kasseien komt). De beverberg, helemaal op het einde, maakt gewoon een duidelijke shifting tussen die die de tocht goed verteerd hebben en die die der hun wat op mispakt hebben, maar het is een bergje waar iedereen op zijn gemak boven kan rijden, maar je maar geen zorgen.
En het weer ziet er voor mij ideaal uit, niet te warm, niet te koud, beetje regen vooraf, hopelijk niet te veel regen op de moment zelf. Ideaal weer om te biken. Ik kijk er dan ook al naar uit om zaterdag op mijn fiets te kruipen.
perfect verwoord zou ik zeggen, ook niet te onderschatten is de lange offroad klim tussen de muur & net voor de bosberg.

greetz 8)
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Bericht door rombaft »

Ik wil de toch eventueel ook wel rijden.

vraagje

bestaat de tocht dan eigenlijk vooral uit modderbaantjes (boerenwegels) om door te ploeteren en enkele (asvalt) klimmen ?

of zijn er ook paadjes in bosrijke omgeving, klimmetjes/afdalingen op iets anders dan asvalt ?
Musti
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: do 23 jan 2003 16:49

Bericht door Musti »

de meeste klimmen zijn offroad of kasseien (de muur/ bosberg). De wegels zijn zowel van die bredere veldwegels (in verschillende ondergronden, grind tot modder), over een paar single tracks tot voetwegels, tot aangelegde baantjes... In die regio moet je niet echt verwachten om veel in het bos te zitten, want er is daar niet echt veel bos en als er al is, mag je er meestal geen toertocht doorsturen.
Plaats reactie