19/11/06 Race To Victory Toertocht, Geraardsbergen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
kamikeli
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 15:08
Rijdt met: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

19/11/06 Race To Victory Toertocht, Geraardsbergen

Bericht door kamikeli »

Op zondag 19 november 2006 organiseert het Pervélo Race To Victory Team hun eerste Toertocht.
Deze Tocht is door en voor Mountainbikers gemaakt. Ze hebben dan ook geprobeerd om een zo leuk mogelijk parcour te bouwen waar iedereen plezier kan aan beleven. Dus zowel jong of oud, getraind of minder getraind voor ieder wat wils.

Race To Victory Toertocht

Deze toertocht bestaat dus uit 2 afzonderlijke parcours. Nl. de 30 en de 50 km.

30km:

De 30 km is natuurlijke de minst moeilijke afstand en is zeker haalbaar voor iedereen. Doch, je krijgt een aantal zware hellingen onder de wielen.

Er wordt vertrokken aan het stedelijk sportstadion en zo gaat het richting Schendelbeke, Idegem, Zandbergen, Grimminge, Waarbeke (Bosberg) en als laatste wordt natuurlijk de muur aangedaan om zo richting finish te gaan.

50km:

De 50 km is al voor de betere biker. Alhoewel... laat je nu ook niet afschrikken. Er komen een aantal technische passages door 't bos.

Ook bij deze afstand wordt vertrokken vanuit het sportstadion. Van daaruit gaat het richting Zarlardinge, Everbeek, Flobecq (bospassage), Overboelare, denderpad richting G'Bergen, Passage evenwijdig aan 'Zwarte Piste' om zo richting 'De Muur' te rijden. Eenmaal de muur gepasseerd doen we nog een lus richting Onkerzele om zo uiteindelijk terug de finish te bereiken.
Alle ondergronden komen dus aan bod. We hebben getracht zoveel mogelijk asfaltwegen te vermijden, wat niet altijd lukte natuurlijk. Je zit dan ook niet in de Waalse Ardennen. Wij hebben met de club deze toer al gereden en iedereen was tevreden met het resultaat.
Op de 50km zullen er ongeveer 650 hoogtemeters zijn.

De meeste stroken zijn goed bereidbaar bij slecht weer. Begin november wordt het parcour nog eens gecontroleerd door onze bikers en worden er - indien nodig - stukken aangepast.

Inschrijving

De inschrijving gebeurt in de cantine van het 'stedelijk sportstadion'. Gelegen op de Zonnebloemstraat 5 te Geraardsbergen. Vanaf de meeste kruispunten zal signalisatie aanwezig zijn.

Voor VWB/WBV -leden is de inschrijving € 2,5
Met een dagvergunning bedraagt de toertocht € 3,5

Vertrek

Men kan tussen 8u30 en 10u.30 vetrekken voor beide afstanden.

Bevoorading

De bevoorading wordt grotendeels verzorgd door 'Performance' (drank en voeding). Dus dat kan verre van slecht zijn natuurlijk.

30km: 1 bevoorading
50km: 2 bevooradingen

Bepijling

We zullen onze uiterste best doen om voldoende signalisatie aan te brengen. Dit is dan ook één van onze belangrijkste aandachtspunten. We spreken van ervaring dat dit zeker het belangrijkste punt voor een goede TT is.

Bewaakte fietsenstalling

Om fietsdiefstallen te vermijden beschikken we die dag ook over een bewaakte fietsenstalling.

Bikewash

De maand november komt dichterbij en de modder begint dan ook aan de bike te kleven. Daarom natuurlijk ook de aanwezigheid van een bikewash. Deze zal te vinden zijn op de parking van het cinemacomplex 'Focus'. Iets hoger dan de cantine waar ook de inschrijving zal plaatsvinden.

Aprés-bike

Na de tocht is er dan ook nog tijd om een praatje te slaan met collega-bikers met een drankje of eventueel een hapje. Er zal in de cantine (idem als inschrijving) ook een film geprojecteerd worden en foto's van het team bij tal van wedstrijden.

Huur mountainbike

Indien er collega's zijn die even willen proeven van de sfeer tijdens een toertocht maar geen bike hebben. Geen probleem...
Via Pervélo (de winkel) kan er steeds een mountainbike gehuurd worden. Voor verdere informatie inzake huurprijs verwijs ik naar Rudy Rollenberg (zaakvoerder pervélo). Via de site kan je zijn contactgegevens terug vinden.


Hopelijk mogen wij jullie verwachten tijdens onze eerste organisatie.

Alvast bedankt,
Pervélo team

[img]http://www.pervelo.be/images/affiche_toertocht[1].jpg[/img]
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

ziet er een aantrekkelijk toerke uit en zeker die 650 hm's springen in het oog maar is het geen nadeel dat er de week nadien in datzelfde sportcomplex ook een rit in en rond G'bergen is ??

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
kamikeli
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 15:08
Rijdt met: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

Bericht door kamikeli »

Gizmo schreef:ziet er een aantrekkelijk toerke uit en zeker die 650 hm's springen in het oog maar is het geen nadeel dat er de week nadien in datzelfde sportcomplex ook een rit in en rond G'bergen is ??

Gizmo 8)
'k Vermoed dat die organisatie eerder richting Idegem gaat en zo de Bosberg en de Muur als extra meenemen.

Wijlen trachten eerder de kanten van Flobecq op te gaan met de 50km. Dus ik vermoed dat dit 2 verschillende TT's zullen zijn.
Die data is natuurlijk ook al een hele tijd vastgelegd en toen wisten we natuurlijk niet dat de week nadien terug een TT in G'Bergen zou plaatsvinden.

In en rond Zottegem-Brakel zijn er ook geregeld TT's, dus die zullen wel hetzelfde probleem ondervinden.

Greetz
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

En dan vergeet je deze nog. Daags voordien op 18nov is er de tocht van Steenhuize. En op hun site staat te lezen dat die de muur, bosberg en beverberg aandoen.
Gebruikersavatar
more
Mountainbiker
Berichten: 359
Lid geworden op: za 22 okt 2005 12:43
Rijdt met: Minerva-XT-Reba Race-HS33-Mavic Crossland-Schwalbe Nobby Nic

Bericht door more »

de kans is groot dat ik (en waarschijnlijk nog een aantal wolfkens) mij daar kom uitleven :-)
kzal mijn overbuur Katrien en hare vriend Davy een plezierke doen :wink:
Raffie
Mountainbiker
Berichten: 319
Lid geworden op: di 12 okt 2004 20:43
Rijdt met: Een frame op wielen

Bericht door Raffie »

more schreef:de kans is groot dat ik (en waarschijnlijk nog een aantal wolfkens) mij daar kom uitleven :-)
kzal mijn overbuur Katrien en hare vriend Davy een plezierke doen :wink:
mijn gedacht ... meet me in G'Bergen. Alleen mijn madam kan er nog anders over beslissen door eerder te gaan bevallen :roll:
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

same old friends maar wij gaan naar goei gewoonte de taalgrens over en deze keer naar Enghien, bekijk het als een routineklus en zakelijke verplichtingen ( heb er 4 jaar gewerkt en we hebben ons dat zelf verplicht ).

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
.::Andy::.
Mountainbiker
Berichten: 819
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 20:23
Rijdt met: Custom Cube Reaction 2007
Contacteer:

Bericht door .::Andy::. »

ahh toemme e, 't is juist de 15de Gadoezienne van Enghien... 't zal voor volgend jaar zijn sorry
boommax
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: do 26 okt 2006 21:27
Rijdt met: nen trakteur

Bericht door boommax »

ik kom dienen toer zeker rijden , "de muur" "bosberg" ... dat word je toch niet moe :-D
boommax
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: do 26 okt 2006 21:27
Rijdt met: nen trakteur

Bericht door boommax »

Raffie schreef:
more schreef:de kans is groot dat ik (en waarschijnlijk nog een aantal wolfkens) mij daar kom uitleven :-)
kzal mijn overbuur Katrien en hare vriend Davy een plezierke doen :wink:
mijn gedacht ... meet me in G'Bergen. Alleen mijn madam kan er nog anders over beslissen door eerder te gaan bevallen :roll:
dan gaan we binnenkort getrakteerd worden [-o< :drunk:
Plaats reactie