01/11/2006 As

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

01/11/2006 As

Bericht door Headshot »

mooie tocht?
terril erin?
info?
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Weet er iemand welke richting het parcour opgaat en op welk punt men het dichtste richting zonhoven gaat. Kwestie van met de velo naar daar te rijden en ergens in te pikken.
pepper
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 14:48
Rijdt met: orbea

Bericht door pepper »

Scelter,

Als ge van Zonhoven komt dan denk ik dat ge het best kunt inpikken aan de start vermits het parcours zoals ieder jaar richting maasmechelen en Dilsen zal verlopen.
Het is trouwens een zeer mooi parcours en deze inrichting wordt bij mijn weten ingericht door de plaatselijke wielerclub.
De bevoorrading hoeft voor mij ook geen uitgebreid buffet te zijn ( is natuurlijk altijd graag meegenomen ): ik vind een perfekte uitpijling het belangrijkste aan een tocht.
Gebruikersavatar
Gf biker
Mountainbiker
Berichten: 2939
Lid geworden op: ma 07 jul 2003 21:46

Bericht door Gf biker »

Gebruikersavatar
xtremebiker
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: di 20 dec 2005 07:52
Rijdt met: Zannata Z45

Bericht door xtremebiker »

Met zeker trots mogen we zggen dat As een van de moeders der toertochten is . Maar door allerhande inwerkingen buitende wil van de inrichters om is er van de ooit zwaarste tocht geen schim meer over . Ooit moesten hier 34 hellingen beklommen worden ngenummerd van 34 naar beneden . Hier werd een tocht van 40 km een dagtocht van vele uren . Hier is menigmaal gevloekt en getierd op de parcoursuitzetter . Hier heb ik uren en dagen doorgebracht in de bossen om een combinatie van hellingen te krijgen waar men nu nog gebruik van maakt in alle toertochten van Neeroeteren Rekem Opgrimbie Dilsen . Samen met vele pioniervrijwilligers werd hier een tocht uitgezet waar lang over werd nagepraat . Doch van dit alles vind men weinig of niets meer terug wie hier van aan de basis ligt hoeft geen verhaal nu rijden ze al jaren over dezelfde wegen wortels blootgereden gevaar op vallen en lek rijden groter dan indertijd in de loodzware tocht . als dit 't opzet is van de natuurbelangengroepen heren jullie zitten helemaal fout ! Zo moest dit even kwijt iets wat mijn en andere mensen van de VFT As hun topevenement was is en zal nooit meer de vergane glorie terug zien !!!!
Ed raket
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: do 12 jun 2003 21:13
Rijdt met: gary fisher sugar2 & Cube Elite Team Carbon

Bericht door Ed raket »

amaai, heb de reacties van vorig jaar gelezen: er zijn heel wat criticasters gepasseerd.
Persoonlijk vind ik de organisaties van fietspromo picobello en je kan het overkoepelend orgaan niet verantwoordelijk stellen voor minpunten of tegenslag bij de plaatselijke organisaties.
Bij herhaling van tekortkomingen kan zij enkel de zondaars van de kalender bannen en nieuwe organisaties toelaten.
In elk geval is 1 bevoorrading op 40 km meer dan voldoende ( anders kan je beter op restaurant gaan). Belangrijk is wel een goede afspuitstand ( en die is er steeds), bewaakte fietsstalling, en voldoende en goed functionerende douches.
Voila se, en o ja, ik ga morgen ook proberen de mooie tocht in As te rijden.
Gebruikersavatar
biker84
Mountainbiker
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 21:15
Rijdt met: cube ltd team 06

Bericht door biker84 »

we zijn juist terug van de tt in as!heel wat volk moet ik zeggen!

we (him250 en ik zelf) hebben voor de 25 km gekozen omdat we thuis waren vertrokken en heen en terug was het dan nog 30 km + de 25 km kwamen we op 55 km en avs van 22.85 km/h!

de tocht op zich was heel mooi alleen de bevoorading trok op niet veel alles was al op buiten water en peperkoek en als de mensen opeens een berg zien stappen ze met zen allen af :evil: !

daar kon ik me zowat op ergeren,steken ze u tegen een snaai voorbij en op de berg stappen ze af! maar ja,ik ben ze allemaal boven geraakt! :roll:
was weer een goede training!! :-D

bij het begin ook nog iemand tegen gekomen van het mountainbike.be maar de naam??? :(


greetz
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

Vandaag ook van thuis uit vertrokken naar As (ongeveer 16km) om daar de 40km te gaan doen. 16km na de start mijn derailleurpad overgereden op een tak. 2de keer in 2 weken tijd. :evil: 30 min naar de bevoorrading gelopen en van daaruit met de camionet naar de start. Aan de start naar huis gebeld en nog eens 40min gewacht op mijne taxi. Ondertussen ook nog ontdekt dat ik mijne fietsbril verloren ben. (2de keer dat ik er mee reed) Nee, ik had mij wel iets anders voorgesteld van een voormiddagske mtb'n. Ik weet ik in ieder geval weer iets om in mijn zadeltaske bij te steken.

De 16km die ik heb kunnen rijden waren wel dik in orde. Alleen zoals mijne collega hierboven zegt, veel mensen die niet eens aan een klim beginnen als ze zien dat die wat stijl is. En als er aan het stuur gedraaid moest worden ging iedereen in de remmen. Voor de rest was het dus wel cava. Denk dat mijn gemiddelde ongeveer 24 was voor dat mijn wandeltocht begon.
Gebruikersavatar
moddercrosser
Mountainbiker
Berichten: 368
Lid geworden op: za 20 aug 2005 11:47
Rijdt met: CUBE e mtb Hd 500

Bericht door moddercrosser »

Terug van Verbrandingsrest. De 42km + 5km Terril gedaan. In 't begin weinig klimmetjes, maar 'k wist dat er nog velen zouden komen. De 3de x da'k dezen toer deed en dan beginnen sommige stukken wel weinig uitdagend te worden, vooral stuk naar den Terril toe met veel rechtdoor en veel asfalt. De rest van 't parkoers is wel heel schoon met veel afdalingen, alhoewel ik hier wat slingerend werk over singletracks tussen de bomen mis. Dezen Terril vind ik persoonlijk ook ni de spannendste, die van Genk is meer 'kicken' in de afdalingen ervan en technischer om boven te geraken. De bevoorrading vond ik dik OK, met Red Blast, suikerwafel, actus, peperkoek, maar 'k was dan ook vroeg vertrokken. Geen file onderweg op 't parkoers gehad .
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Ook terug thuis aanbeland. 12km heen, ginder 47km en 12 terug, dat was genoeg voor vandaag :drunk:
'k Vond het een geslaagde tocht, ideale ondergrond en het terilleke als kers op de taart =D>
Volgend jaar weer! :wink:
Plaats reactie