01/11/2006 As

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Bericht door Headshot »

mooie tocht, ook de 42 + 5 gereden, 1 berg maar half opgeraakt, die lange in het mulle zand, in het dikke zand beland en toen kon ik niet meer verder.

AVS 20.8 met 2 ijsklompen van voeten, tis de tijd van het jaar niet meer om met zomerschoenen te rijden :lol:

bevoorrading alleen water en e koekske gehad, denk dat de rest op was (en dit na zoveel comentaar in het topic van vorig jaar) maar we gaan er ook niet om uitgebreid te ontbijten e
Gebruikersavatar
nero
Mountainbiker
Berichten: 416
Lid geworden op: do 13 jul 2006 22:03
Rijdt met: Een Niner Air 9 Rdo carbon

Bericht door nero »

Ook van de partij geweest vandaag. 42 km gedaan zonder de terril, de fut was eruit. Ik heb de laatste tijd het fietsen wat verwaarloosd. Ik vond het vandaag zeer ok, ben om 08.30 uur vertrokken, was wel veel volk maar heb er weinig hinder of last van gehad. De bevoorrading was DIK in orde als ik er na 20 km arriveerde. Wel een rare plaats. Er was inderdaad Red Blast aqaurius , koekjes ,actus en lekker tomatensoep. Ik heb het enkel met een soepje en Red blast gehouden want ik moet dringend wa kilookes verliezen. Na de bevoorrading recht naar beneden en dan vals plat omhoog. Ik dacht dat mijn remmen volledig dichtstonden bij deze singletrack. Maar daarna ging het terug beter met soms serieuze rechte stukken om te vlammen. Overal naar boven geraakt op een beklimminkje na waar ne PIPO mij inhaalt in de bergaf en dan als hij moet stoempen gewoon afstapt. Ik ben helemaal gene Roel Paulissen, maar ik stel mij toch soms vragen met bikers die ne berg voor hun zien opduiken. Ze proberen nog niet eens, eens extra aanzetten staat niet in hunne woordenboek. Nu ben ik toch aan het afwijken, terug naar de tocht:Om het voor mij samen te vatten: Ik heb mij zeer goed geamuseerd op deze tocht.
vonk
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 18 jul 2005 18:11
Rijdt met: AE Traverse 560

Bericht door vonk »

Was weer mooi tochtje vandaag. En zoals al aangehaald is, het was op verschillende plaatsen vrij druk. Maar een keer na de tussenpost heb ik van die drukte niet veel meer gemerkt op het stuk van de 40km.
En ok, bij sommige klimmetjes was er wat veel volk, maar daardoor laat ik mijn pret niet bederven, desnoods even wachten tot de weg iets vrijer is en dan op't gemak naar boven.
Tussenpost mocht van mij iets 'ruimer', was een beetje krap met al dat volk, maar dat is dan ook mijn enigste, kleine, opmerking.
Heb weer goed afgezien & mij goed geamuseerd, en daar kom ik tenslotte voor.
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

prachtig tochtje! =D> niet afgestapt, alleen aan da heuvelke met da treinspoor vanboven. idd veel mensen die de moeite niet deden om een berg op of AF te rijden. de o zo "gevaarlijke" afdalingen waren er gewoon niet. en zeer goed te doen met vaste vork ! voor mij was het chapeau.
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

Voor mij was dit zeker een mooi tochtje ook al voelden de benen als lood aan vandaag :(
Ben stipt om 8uur vertrokken en onderweg nooit een opstopping gehad!
Veel in´t bos, niet veel technische stukken en de bordjes met "pas op gevaarlijke afdaling" waren volgens mij echt niet nodig. Bevoorrading was goed: lekkere tomatensoep met een peperkoek, meer moet dat niet zijn. Er was daar wel iemand die een suikerwafel in zijn achterzak wou steken terwijl hij al een wafel in zijn mond hand maar iemand aan de bevoorrading gaf hem hierop een antwoordt en braaf legde hij alles terug in de doos [-X
De bepijling was heel miniem maar OK maar de pijlkes zijn qua zichtbaarheid toch aan verbetering toe hoor!
Op het einde was het beste er af voor mij en ik heb deze keer wijselijk de beslissing genomen om de de terril rechts te laten liggen. Al bij al een mooie tocht en content dat ik geweest ben.
Gebruikersavatar
Batman
Mountainbiker
Berichten: 70
Lid geworden op: vr 04 feb 2005 22:54
Rijdt met: Rocky mountain vertex 950 rsl

Bericht door Batman »

Ja ik was ook in As,voor de 1ste keer trouwens,alles was in orde daar ,lekker weer en een zeer toffe omloop ,den terril was wel minder maar toen was bij mij het beste er ook al af :oops: .proficiat aan de organisatie en tot volgend jaar =D>
Gebruikersavatar
Nielskie
Mountainbiker
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 26 sep 2003 20:36
Rijdt met: Fusion Floyd Marathon SL, Thompson Zeus
Contacteer:

Bericht door Nielskie »

Schoon toerke daar in As, maar het mag altijd nog een stukje zwaarder (toch zeker als de mogelijkheden er zijn). Het extra lusje op de terril was wel maar een oersaai stuk.
Ed raket
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: do 12 jun 2003 21:13
Rijdt met: gary fisher sugar2 & Cube Elite Team Carbon

Bericht door Ed raket »

Inderdaad mooi tocht.
Om 9h vertrokken met Guy-rapper-kan-ie-nie, dus na de massa toeloop.
Niet al te veel file tegengekomen, nadeel is wel dat er bij de bevoorrading enkel nog plat water en een soepke te verkrijgen was.
Eerste deel was superzwaar met leuke hellingen, slechts bij eentje voet aan de grond moeten zetten (aan de spooroverweg).
Tweede deel ook nog zwaar genoeg met de vele lange hellingen, wel met minder stijgingspercentage.
Spijtig: geen abdijbier in kantine.
Nog een opmerking: het water in de douchkes had een erg laag debiet en had ook een erg onaangenaam geurtje......
Ik kom in elk geval terug volgend jaar, alleen al voor het tof parcours.
Gebruikersavatar
K2-er
Test team
Berichten: 3630
Lid geworden op: vr 04 jul 2003 11:35
Rijdt met: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Contacteer:

Bericht door K2-er »

Nielskie schreef:Schoon toerke daar in As, maar het mag altijd nog een stukje zwaarder (toch zeker als de mogelijkheden er zijn). Het extra lusje op de terril was wel maar een oersaai stuk.
en ook een straf windje daar op die terril.
Vond het best wel een mooie tocht vandaag en de bevoorrading was ook zeker niet slecht
Gebruikersavatar
Joriz
Mountainbiker
Berichten: 600
Lid geworden op: wo 01 sep 2004 21:31
Rijdt met: Trek Fuel Ex9 / Orbea Lanza

Bericht door Joriz »

Mooi tochtje weer in As, dit maal vroeg vertrokken wat wel te merken was aan de drukte maar al bij al viel het nog goed mee vond ik, de bevoorrading was nog niet geplundert :-) Overal bovengekomen behalve bij dat treinspoor :-) En het grappigste vanalles het zijn altijd dezelfde die u voorbijsteken als het dan omhoog gaat komt ge ze tevoet tegen :lol:
Plaats reactie