04/11/06 Wechelderzande

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Bloody Savio
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 16 jan 2006 16:10
Rijdt met: Bulls Pro 8.80

04/11/06 Wechelderzande

Bericht door Bloody Savio »

Welke richting gaat deze TT uit?
Bloso Lille of andere ?
Dutch Biker Leon
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 03 jan 2005 21:31
Rijdt met: Van Nicholas
Contacteer:

Bericht door Dutch Biker Leon »

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... c&start=12

Volgens mij kun je hier al veel informatie uit halen.
diamant
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: za 29 okt 2005 19:29
Rijdt met: merida race

Bericht door diamant »

ik heb zonet de toer van morgen verkend.Op enkele kleine plasjes na ligt het ganse parcours er droog bij.Het vertrek is aan de kantine van de plaatselijke voetbalploeg.Dan gaat het richting motorcross terrein 'breugelhut', via enkele single tracks en zandwegen.Daarna krijgen we een stuk van de toertocht van vorige week in Lille,maar dan in de andere richting ,tot aan de Bierhoeve in Poederlee.Via enkele snelle stukken komen we langs het voetbalveld van FC de Kroon naar de Berkelheide in Vorselaar enzo via de fit-o-meter van Wechel terug naar het vertrek waar de bevoorading is,net als vorig jaar.Dit na ongeveer 25 km.Het tweede deel is hoofdzakelijk de rode lus( de plezantste) van de bloso toer.tot morgen allemaal!!!
Gebruikersavatar
NERMAL
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: wo 02 aug 2006 09:29
Rijdt met: GEEN RIJD MET DE FIETS

Bericht door NERMAL »

Na gisteren een verkennend tourke te hebben gedaan, vandaag afgekomen en sorry het afpijlen kan en moet beter :(
Pijlen achter een boom of na de bocht dat zijn zaken die echt niet kunnen :cry: Voor de rest een schoone tour met veel bos kortom veel plezier gehad 8)
Gebruikersavatar
NERMAL
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: wo 02 aug 2006 09:29
Rijdt met: GEEN RIJD MET DE FIETS

Bericht door NERMAL »

Klopt dat gebeurd meer en meer maar de pijlen die er gisteren hingen hingen er vandaag ook :-D Wat me wel een ietse pietske stoorte is dat ik er tegen de inrichters een opmerking over maakten dat het afpijlen beter kon, kreeg ik zo´n blik van :evil: Het parcours heeft veel goed gemaakt 8)

Cu next time....... tommorow Hoogstraten of Langdorp that´s the question :bounce:
Gebruikersavatar
baggermanneke
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 30 okt 2006 20:53
Rijdt met: mosquito

Bericht door baggermanneke »

leuke tocht maar ze hadden op die drukke baan waar je moest oversteken in het begin en in de helft seingevers mogen zetten voor de rest was het soms zoeken maar vond de tocht zeer goed :wink: morgen op naar hoogstraten
Gebruikersavatar
ARNAAT
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 29 sep 2006 20:08
Rijdt met: specialized stumpjumper

Bericht door ARNAAT »

Ik heb vandaag ook de 43km gereden en vond dat de pijlen nog wel best mee vielen.
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

ook geweest...samen met mijn oudste zoontje
gestart rond 12u30 onder een stralend herfstzonneke...gekozen voor de 25 km.
parcours: ferm voor nen 12-jarige...slingeren tussen de bomen (ipv erin :lol: ).
bepijling: op 1 plaats getwijfeld....anders viel dat best mee.
seingevers: best NIET...ieder moet zich aan het verkeersreglement houden (stel dat een idioot, fietser of auto, toch doorrijdt #-o )
bevoorrading: ok

morgen langdorp, t'leven kon schoon zijn :drunk:
mtb_t
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 03 nov 2006 23:29
Rijdt met: specialized

Bericht door mtb_t »

Mooi parcours, veel single track :-)
Bevoorrading kon beter :-?
En inderdaad: Er konden beter 1 of 2 seingevers op de drukke baan gaan staan ipv met zen 5en op de parking te gaan staan :cry:

Maar we hebben ons toch goed geamusseerd ! :-D
Gebruikersavatar
Donge
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 22:16
Rijdt met: Scott Aspen

Bericht door Donge »

Willy D schreef:
bunnybiker schreef:Het afpijlen was minder (ik ben zelf ook een paar keer verkeerd gereden) maar wat me nog meer stoorde is dat er nergens seingevers stonden. Ik heb gezien dat er een malloot met veel ambitie een sterker groepke probeerde te volgen en aan een drukke steenweg was het met allemaal oversteken zonder ook maar te kijken gewoon omdat de eerste doorreed, het is van dit soort stoten dat er serieuze ongevallen kunnen voortkomen !! uiteraard moet iedereen eerst kijken vooraleer je oversteekt maar iedereen kan het beamen dat als je zit af te zien in het wiel je niks anders ziet dan dat wiel :roll: kwil hier nu niemand afbreken of beginnen mierenneuken maar geen seingever kan voor mij echt niet , sorry folks :roll:
zever: ook would be - koerskenijnen die met hunne kop in de grond rijden en denken dat ze race van hun leven aan het rijden zijn MOETEN zich aan het verkeersreglement houden
Stel dat er ne seingever staat...die laat dat groepke door...ziet nen auto aankomen en wil de achtervolger tegenhouden...die wil natuurlijk nie en rijdt zich te pletter tegen dienen auto: wie is hier verantwoordelijk #-o :evil:
koersen doet ge ofwel op nen xc, ofwel op nen ardennenmarathon...al de rest is zever, ieder heeft zich aan de regeltjes te houden
Groot gelijk ! Ik heb ook de 43 km meegereden en nergens verkeerd gereden. Op de meeste plaatsen dubbel gepijld, soms wel vrij laat, maar je kan niet zeggen dat de pijlen er niet hingen. Veel hangt echter af van de snelheid waarmee je het parcours aflegt. Het is nog altijd een toertocht en geen wedstrijd. Dus als de afpijling iets korter bij de bochten is dan je gewoon bent, pas dan je snelheid eens wat aan, dan voorkom je veel ellende. Verder een mooi parcours met veel singeltrack.
En bevoorrading niet goed (ergens bij een ander antwoord gelezen)? Wat willen jullie zeg : soep - sportdrank - cake - banaan - appelsien. Bevoorraden mag, maar een maaltijd eet je thuis (of op restaurant).
Wat mij echter op vele vtt stoort is de slijkpoel in de kleedkamers. Dat je niet continu een kuisvrouw/man kunt zetten begrijp ik, maar zet dan aub een aftrekker in de kleedkamer, zodat wie niet graag met zijn voeten in het slijk gaat staan zelf de vloer een beetje properder/droger kan maken.
Plaats reactie