03/12/06 Brecht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
moddercrosser
Mountainbiker
Berichten: 368
Lid geworden op: za 20 aug 2005 11:47
Rijdt met: CUBE e mtb Hd 500

Bericht door moddercrosser »

Gister nog getwijfeld tussen Vorselaar (deze tocht kende ik en was goedgekeurd) of Brecht (nog ni gedaan) . Foute keuze gemaakt dus.
:-?

* Begin 8.5 km : saai baanwerk rechtdoor
* Eindelijk wat fun bij de 3boompies.
* Verbindingsstuk naar de volgende fun weer saai rechtdoor en zo was het geregeld tot aan de 1ste bevoorrading (die was dik OK).
* Af en toe nog wat singletracks, maar die wogen niet op tegen de oervervelende stukken met slechts pijltjes die omhoog wezen, rechtdoor dus.
* Stuk militair domein keek ik dan maar naar uit, ja noppes 1 lang stuk ernaartoe, bevoorradingske, 1 lang stuk verder om enkele km'tjes singletrack door een boske en langs een vijverke te doen. Dit stukske was de max v/h parkoers.

* Daarna : noppes, nada geen kl*ten fun meer, enkel stoempen tegen de wind op boerenwegen.

Weeral eentje voor op mijn Not to do-lijstje !!! :(
baaiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 26 nov 2005 15:24
Rijdt met: Cannondale F-500

Bericht door baaiker »

Ben het helemaal niet eens met Moddercrosser. Er zaten heerlijke stukken tussen, leuke afwisseling bos-wei en een overdadige bevoorrading. Veel singletracks in het bos en het leuke stuk langs het water in het Militair Domein.

Jammer dat het geen 65 km was (zoals op de affiche stond), maar amper 57. Het laatste deel (na de tweede bevoorrading) was inderdaad eentonig, maar een hele uitdaging tegen de wind in.

Leuke tocht, 24.5 km/u gemiddeld en nét voor de regen binnen. Chapeau mannen!
Gebruikersavatar
Aloita
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 13 mar 2006 23:21
Rijdt met: Scalpel Team 2009, Thompson Apollo, Canyon Ultimate AL 9.0,

Bericht door Aloita »

Aan de organisatoren, redelijk tochtje maar waarom is er nog amper bevoorrading voor de late vertrekkers. Als ge u tot 10u30 kunt inschrijven moet zowel de eerste als de laatste kunnen genieten van soep, snacks e.d.
Tweede week op rij, na zandhoven afgelopen week, dat er geen soepke meer te krijgen is. [-X
Als ze hun startgeld maar hebben, in Wallonie daarentegen altijd buikske vol.
Volgende week hopen op beter....
Gebruikersavatar
pointbreak
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: za 05 nov 2005 17:22
Rijdt met: Rockrider 8.2/full XT Mavic crossride Disc/ Thompson Antares race
Contacteer:

Bericht door pointbreak »

Tja een super organisatie is het niet daar in Brecht.
Wat mij het meeste zorgen maakt is of je al dan niet verzekerd bent ??
Deze organisatie wordt door geen enkele bond erkend.
En dat merk je aan de pijltjes alleen al.

Maar verder, vroeg vertrokken dus net op tijd binnen voor de regen.
Veel reclame heb ik gelezen in de plaatselijke bladen en het deed veel beloven.
De 65 km waren er amper 57 !
En de toertocht zoals altijd stoempen en beuken in de wind tussen de open velden.
Maar dat wisten we al langer.
De singletracks rond de vijver zijn dezelfde als die uit de TT van Kalmthout.
Wat ook een betere organisatie is.
Er leken mij dit jaar ook veel minder deelnemers dan vorig jaar, maar dat kan aan het weer liggen...
Volgende week Schoten...maar dat wordt ook niet veel anders.
Al bij al, blij dat ik droog gebleven ben en erbij was.
Gebruikersavatar
morphan
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 01 aug 2003 18:05
Rijdt met: Cannondale F500 -Headshok-Magura HS33-Mavic517XT

Bericht door morphan »

Ik vind dat de tocht hier nogal redelijk negatief wordt beoordeeld. :(
Is het misschien omdat het niet van de bond is??

Chapeau dat een organisatie op zich toch zo'n TT kan organiseren. =D> De pijltjes waren misschien wel anders, maar ik ben toch geen enkele keer verkeerd gereden. Iets wat ik niet altijd van andere tochten kan zeggen.

De bevoorrading was zeker OK. Ook al was de soep op, er waren nog bananen, chocolade stikjes, centwafels, grannys.... Vorige week in Zandhoven was er niets en kon men kiezen tussen rood-water, geel-water of doorzichtig water. Hier moest dan ook nog een 4€ voor betaald worden.

De 65km die er maar 57 waren vind ik ook wel spijtig. Maar ik was er niet kwaad om, daar het vanaf de 2de bevoorrading begon te gieten. (Tja een laat vertrekker). :drunk:

Kwa verzekering hebben we toch een briefje ingevuld zoals op iedere andere TT. Dat zal dan wel in orde zijn zeker.

Al bij al, zeker een goede tocht. =D> =D>
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Bericht door Point7 »

Ik heb ook de lange afstand gereden. Het was bijna 57km. Aan de 2de bevoorrading hoorde ik dat ze er een stuk tussenuit gehaald hebben. Reden weet ik niet (misschien geen toelating ofzo ?)

Ik vond het parcour wel meevallen. Der zaten toch enkel leuke stukken singletrack in vond ik. Het lag er ook zeer goed bij. Nergens baggeren.

Ik had wel meer verwacht van het stuk op het militair domein. Dit was vooral lange kaarrechte stukken en het stuk dat aangekondigd was met "Welcome to Hell" viel ook tegen. Het was een leuk stukje singletrack vlak naast de vijver, maar zeker geen Hell.

Naar het einde toe was het saai, maar de stevige tegenwind maakte het nog wel zeer zwaar.

Geen bewaakte fietsstalling. [-X
Wel goede bevoorrading. Bepijling redelijk. Ik ben enkele keren verkeerd gereden, maar had het snel genoeg door.
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

Is idd leuke tocht en de wind maakte het toch extra pittig vandaag. Als je gaat trainen moogt ge toch is afzien tegen moeder natuur hé :wink:

Volgende week Schoten, ook altijd plezant met het Peerdsbos en wat gekleun op de paadjes naast de autostrade.

Toch hoop ik dat het volgend jaar wel een VWB rit is en dat er net zoals in Herentals een extra tintje kan gegeven worden aan de organisatie. =D>
Gebruikersavatar
Specialleke
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: do 09 nov 2006 00:41
Rijdt met: Specialized
Contacteer:

Bericht door Specialleke »

Proficiat mannen!

De beste tour die ik in Brecht al gereden heb!
Afwisselend met een paar prachtige stukken & een uitzonderlijke bevoorrading. =D>

Ik had na de grote +/- 58 km op mijn teller, maar ik had er allang genoeg van met die wind!

Tot volgend jaar ! :-D
Gebruikersavatar
dweepy
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 10:01
Rijdt met: Ridley Shark
Contacteer:

Bericht door dweepy »

Alvast bedankt voor de leerrijke reacties & voor de talrijke deelname!

720 inschrijvingen !! en dat voor een 2de editie !

Vanaf morgen staan alle foto's online op http://www.stoempers.be !!

Nog een paar puntjes:

1/ Verzekering
Qua verzekering kan ik iedereen geruststellen. We hebben de deelnemers met daglicentie dit jaar (uitzonderlijk) via de vwb kunnen verzekeren. We doen er alles aan om volgend jaar mee op de vwb kalender te staan.

2/ Punten voor de evaluatievergadering:
Meer soep & meer aquarius
Traject opnieuw evalueren
Bewaakte fietsstalling

3/ Afstand grote toer
We hebben inderdaad beslist de grote tocht iets in te krimpen wegens deels geen toestemming & deels de erbarmelijke weersvoorspellingen.
Zal geen 2x gebeuren!
Gebruikersavatar
dweepy
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 10:01
Rijdt met: Ridley Shark
Contacteer:

Bericht door dweepy »

Kon het niet laten
Foto's staan al online !!!

www.stoempers.be
Plaats reactie