12/11/06 Ossendrecht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
dickino
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 08 okt 2004 14:56
Rijdt met: Scott Scale 80 + Scott Scale 20 + Scott Scale 710

12/11/06 Ossendrecht

Bericht door dickino »

Hallo,

Vorig jaar daar gereden. Prachtig parcours in de bossen. Voor de West vlamingen ( zoals ik ) toch eens de moeite om zo'n rit in die mooie streek te rijden. 't is wel ver rijden met de auto maar zeker de moeite waard.

Ik heb wel gezien dat de rit nog niet op de kalender staat !!!

Zie hier nog wat info over de TT :

http://www.mountainbike-ossendrecht.nl/index.htm

Wij ( zal deze keer wat vrienden proberen te overtuigen om mee te komen ) komen zeker af. Groetjes ...
Gebruikersavatar
triple
Mountainbiker
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 20:56
Rijdt met: Trek 8500, Sid Worldcup, Full Xtr, ZTR Crest, Hope Race brakes

Bericht door triple »

Kan je misschien iets meer zeggen over het parcours?
Parcour 95% bossen en onverhard, 25, 40 en 58 km

Ik ga de langste afstand tegen een vlot tempo rijden en ga deze vastleggen met de GPSmap 60, moet alleen dat apparaat nog een beetje leren kennen #-o
Deze week eens een paar keer testen :roll:

Iemand misschien tips wat ik allemaal moet doen met GPS als ik een toer start? Ben nogal ne lompe :lol: :^o
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

HIER een verslag van vorig jaar.
Gebruikersavatar
stan 1
Mountainbiker
Berichten: 417
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 20:52
Rijdt met: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen
Contacteer:

Bericht door stan 1 »

De afwezigen hebben ongelijk, wa een tocht, alles wat je kan wensen.
De mtb club Ossendrecht heeft ons een bangelijk mooie maar zware tocht voorgeschoteld, er was niets op aan te merken,of misschien toch, de seingevers stonden nog niet allemaal op post, maar dat was alles( zeer vroeg gestart), zelfs de "grany's" waren niet over datum, als je begrijpt wat ik bedoel.
Organisators, een dikke pluim voor jullie =D> =D> =D>
maltje
Mountainbiker
Berichten: 1637
Lid geworden op: do 08 mei 2003 14:21

Bericht door maltje »

Was idd een prachtige tocht.
Maar de paljassen me hun baanmachien ergeren mij meer en meer.
Op lange rechte stukken rijden ze me bijna van de baan.Maar als het losse zand eraan kwam en ook in de bossen de molshopen omhoog,dan houden ze weer lekker in met fietsen.
Gebruikersavatar
achilles
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 04 dec 2005 22:51
Rijdt met: Bianchi

Bericht door achilles »

Ook eens naar onze noorderburen afgezakt en heb het mij ook geen minuut beklaagd. Ik dacht een tijdje geleden na de Allerheiligentocht in Stekene dat ik de perfecte tocht had meegemaakt maar deze staat op een nog hoger schavotje. Leuk lichtglooiend en behoorlijk zwaar parcours met bijna de volledige rit onverharde ondergrond (en dan bedoel ik geen keiharde grindpaden maar voortdurend malse bospaadjes, zandstroken en meer van dat lekkers), gezellige bevoorrading (granykoeken, bananen, chocomelk en sportdrank) en op de weinige gevaarlijke oversteekpunten stonden vriendelijke seingevers. (Bij mij waren ze wel al wakker!) Ondanks de regen van de voorbije dagen waren de modderplekken op één hand te tellen.
Blijkbaar begint deze tocht toch ook al een beetje onder zijn succes te lijden want op de stroken waar de verschillende afstanden samen liepen, was het bij momenten serieus treintje rijden. Niettemin: volgend jaar staan we er weer!
Gebruikersavatar
mikke 37
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: di 11 okt 2005 20:00
Rijdt met: stevens s7

Bericht door mikke 37 »

zeer mooie tocht, zijn pas om 10.30 vertrokken. Was bijna geen volk, goe kunnen vlammen. volgend jaar terug van de partij.
opeensbe
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 10 nov 2002 19:28

Bericht door opeensbe »

maltje schreef: Maar de paljassen me hun baanmachien ergeren mij meer en meer.
Op lange rechte stukken rijden ze me bijna van de baan.Maar als het losse zand eraan kwam en ook in de bossen de molshopen omhoog,dan houden ze weer lekker in met fietsen.

Schitterende tocht, net zoals vorig jaar puik georganiseerd: kortom alles wat een toertocht moet hebben. Dank U organisatie.
En... 't is dat Jij erover begint, Maltje : ik ben dan in jouw ogen misschien zo'n paljas maar het was niet makkelijk om op de 2 moeilijke zandstroken (55 km) te laveren tussen de mountainbikes die voet aan de grond moesten zetten... maar geen enkel verwijt naar die collega-sporters. ('k ben er tussendoor geraakt...)

Ik had wel de indruk dat er iets minder deelnemers waren dan vorig jaar. Weet er iemand hoeveel precies ?
stormy
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: do 31 aug 2006 21:06
Rijdt met: trek

Bericht door stormy »

gewoon weg prachtige tocht en ik begrijp maltje
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Alweer geweldig genoten van deze tocht,maar ong.op 10km van het einde verkeerd gereden (en ik was niet de enige die een pijltje van de wandelclub(!) volgde ipv de TT) Dan samen met een Nederlandse collega-biker de goede weg gezocht en gevonden.Had 62km op de teller..Bevoorrading was wat magertjes toen ik eraan kwam.Enkel banaan en sportdrank.Voor de rest ong.95% off-road en hier en daar een bult in het parcours.Geweldige rit.
Plaats reactie