05/11/06 10° Monseré VTT Rumbeke (Roeselare)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Perdut
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 21:34
Rijdt met: Rockrider 8.1

Bericht door Perdut »

'T is maar omdat er hier enkelen reeds over begonnen zijn. Ik zou er normaal niets over zeggen. Degene die mij echt eens hinderd zal het wel voelen :evil:

Ik heb op de laatste TT's inderdaad ook opgemerkt dat enkele rijders zich behoorlijk 'agressief' gedragen tegenover andere (meestal inderdaad iets tragere rijders waaronder mezelf). Dat je snel wil gaan, heb ik geen enkel probleem mee, voor de geduldigen ga ik zelfs opzij waar mogelijk.
Degene die geen geduld hebben ( en indien je een echte MTB'er bent) dan kun je er altijd nog naast gaan rijden, een beetje hobbels en gras kan die 'snelle jongens' toch niet tegenhouden zeker ?

Eén raadgeving: als iemand mij de pas afsnijd, vind ik hem gegarandeerd (ben een redelijk goed spurterke) [-X . Wie achter mij rijdt en een beetje brult omdat het niet snel genoeg gaat #-o , maakt kennis met de 'tatsen' op m'n achterband, en kan z'n fietske van 2500 euro en meer in het 'decor' gaan opzoeken.

Voor de rest amuseer ik me wel op de TT's :lol:
Gebruikersavatar
2 fast 2 follow
Mountainbiker
Berichten: 420
Lid geworden op: di 19 okt 2004 20:42
Rijdt met: Merida

Bericht door 2 fast 2 follow »

Ik denk dat de sport een beetje uit zijn voegen aan het barsten is. Zie maar als voorbeeld onze TT in 2004 hadden we iets van rond 600 deeln. In 2005 was het een groot suc6 met ruim 1000 deeln. Deze editie 2006 waren er 1330 deelneemers, dus een verdubbeling in 2 jaar tijd.
Maar toch bedankt aan iedereen die afgekomen is =D>
Met ons klein clubje zitten we toch stillaan aan het maximum zenne.

Wat dat houten bruggetje betreft, we zijn daar eigenlijk niet bij stilgestaan dat dit voor zovelen een probleem ging opleveren.

Aan de vroege starters "De ochten stond heeft goud in de mond" is mij gedacht daarover.

Over de rappe mannen en vrouwen die willen voorsteken vind ik dat zei maar naar de singletrack of in de slechte stroken moeten rijden om voorbij te geraken, als ik kan maak ik plaats maar op sommige plaatsen is het gewoon niet mogelijk of ge licht zelf den decor in.

Greetz
Gebruikersavatar
fast & furious
Kerstman
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 09 sep 2005 18:58
Rijdt met: Fast : Specialized stumpjumper expert / Furious : Specialized Stumpjumper Woman 2006

Bericht door fast & furious »

Ik heb er gisteren tussen de 100 en 200 bikers voorbijgestoken en
NIEMAND geeft commentaar gegeven!!!! =D> =D> =D>
En als ik in nen singletrack achter nen'tragen' biker zit, dan blijf ik er liever achter dan risico's te nemen en te vallen!
Ik steek (indien mogelijk) altijd links voorbij en ga altijd(toch bijna altijd)
de biker of bikers verwittigen dat ik er aankom.
Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad(tot nu toe)!!
Ik denk dat er teveel hun frustratie's willen wegrijden de zaterdag en de zondag en
niet veel kunnen verdragen van nen anderen(peis dje da wok nie :evil: :evil: )
de Fast
Gebruikersavatar
alexi
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 10 jul 2006 22:08
Rijdt met: rockrider limited edition

Bericht door alexi »

Kleine toelichting:Van 1995 tot 2005 heb ik enkel als wielertoerist rondgereden met ongeveer 7-8000 km per jaar, de laatste jaren ben ook ik als biker in de winter begonnen aanTT's.Ook zag ik de laatste jaren bij de wielertoeristen een agresievere mentaliteit opduiken. Mede doordoor heb ik ervoor gekozen mij op mountainbiken toe te leggen.Ik vertel enkel wat ik zie en beleef de laatste weken,meestal stoort het me totaal niet maar ik vond(en blijkbaar ben ik niet de enige) dat het in rumbeke soms wat te gortig werd.
Gebruikersavatar
dickino
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 08 okt 2004 14:56
Rijdt met: Scott Scale 80 + Scott Scale 20 + Scott Scale 710

Hallo

Bericht door dickino »

Hallo,

ik had eigenlijk geen zin om in Rumbeke te rijden maar mijn "ploegmaats" hebben mij overtuigd. Awel ik ben blij dat ik deze TT gereden heb. Mooi gevarieerd parcours.
Wij waren ook vroeg vertrokken en dat was wel nodig. Heb gehoord dat er meer dan 1200 deelnemers waren !!!
Onderweg aan "superfan" haar ... lintje getrokken. Korte kennis making.
De "douche's" waren misschien wat minder maar daarom niet minder plezant ...
En de bruine Leffe's ( € 1.50 ) met de gratis boterham(men) hebben gesmaakt.
Tot volgend jaar !!!
Gebruikersavatar
filiberke
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: do 13 okt 2005 21:23
Rijdt met: be one team replic 2003

Bericht door filiberke »

Superfan schreef:
alexi schreef: Wat mij echter het meest opvalt nu is dat daar in het zomerseizoen bijna geen sprake van is.Zou dat echt door de wielertoeristen komen die zich nu pas ten volle op de TT's gooien of zie ik dat verkeerd.
awel, ik geloof dat niet, ik ken der veel (wielertoeristen) die zich echt wel gedragen tijdens een tt. 't is niet enkel op gebied van elkaar van de weg rijden dat de mentaliteit sterk veranderd is.

Vraag maar aan Filiberke, heeft gisteren een gastje van nog geen 14 jaar geholpen =D> , problemen met de ketting, dat ventje stond daar al bijna een kwartier vooraleer iemand de moeite deed om hem te helpen. [-X :evil:

't zal toch niet zo zijn, dat er op dat moment alleen maar wielertoeristen passeerden hé. #-o
jaja dat vind ik nu een echte maar een echte grote schande.Toen ik aan de kleiputten passeerde stond daar een jong gastje met pech en ik ben onmiddellijk gestopt om te helpen.Toen het probleem opgelost was vroeg ik hoelang hij daar al stond.Bij zijn antwoord viel ik bijna achterover,ongeveer 15min zei hij en nog niemand heeft gestopt of gevraagd of hij kon helpen dat vindt ik nu een grote maar dan wel een grote schande [-X [-X [-X [-X [-X [-X achteraf toch nog een leffe gekregen van zijn pa en de belofte dat ze komen op 26november op den toertocht van mijn club te SINT-BAAFS-VIJVE zodat mijn tochtje ook weer geslaagd was dat ik dat gastje kunnen helpen heb :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk:
Gebruikersavatar
Smout
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 06 feb 2006 23:53
Rijdt met: Trek ZX7000

Bericht door Smout »

Ik vond het ook een mooie tocht =D> ik denk dat het beste uit de streek gehaald werd. Niet overal heeft men het geluk van een bos of ergens een technisch parkoer te hebben waar men mag doorrijden.
We zijn gestart rond 8u30 en het was reeds druk maar toch hebben we vlot en zonder problemen onzen toer kunnen uitbollen =D>
Wat da wassen betreft vind ik nu ook nie zo erg, denk maar eens aan vroeger de voetballers moesten zich allemaal wassen met een bassingske in een barakske! :-D :-D Achter da we maar een beetje proper en droog op den après kunnen zitten (kwestie van geen koud te krijgen)
Met het tekort aan blonde Leffe ook geen probleem gehad want ik drink bruinen :-D (beetje egoistisch he van mij :oops: )

Kortom voor mij een geslaagde rit =D> die genoteerd staat voor volgend jaar!
Gebruikersavatar
captain crash
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 21 nov 2005 09:36
Rijdt met: stumpjumper comp 08

Bericht door captain crash »

fast & furious schreef:Ik heb er gisteren tussen de 100 en 200 bikers voorbijgestoken en
NIEMAND geeft commentaar gegeven!!!! =D> =D> =D>
En als ik in nen singletrack achter nen'tragen' biker zit, dan blijf ik er liever achter dan risico's te nemen en te vallen!
Ik steek (indien mogelijk) altijd links voorbij en ga altijd(toch bijna altijd)
de biker of bikers verwittigen dat ik er aankom.
Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad(tot nu toe)!!
Ik denk dat er teveel hun frustratie's willen wegrijden de zaterdag en de zondag en
niet veel kunnen verdragen van nen anderen(peis dje da wok nie :evil: :evil: )
de Fast
geen probleem mee als iemand voorbij wil steken, normaal heb ik daar ook geen last van. zondag had ik door omstandigheden een mindere dag zodat ik ook eens kon kennismaken met een groot aantal cowboys. zelf haal ik ook bikers in, maar je moet toch weten als je er nog snel een spurtje uitperst net voor een singletrack, waarbij je op voorhand ziet dat het nipt is -je werkelijk je fiets in het gat moet smijten - dat je daarmee een ander hindert. dergelijke manoeuvres horen thuis in competitieverband me dunkt en niet in recreatieve tochten... :wink:
Gebruikersavatar
Clochard de Luxe
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 20 okt 2006 10:17
Rijdt met: Rockrider

Bericht door Clochard de Luxe »

Eerst even opmerken dat veralgemeningen gevaarlijk zijn. Daarbij de simpele vaststelling dat er sowieso meer cowboys zijn dan vroeger. Hetzelfde percentage maar met een verdubbeling van aantal (cfr. 5% van 100 of van 200) leidt ertoe dat meer en meer mensen geconfronteerd worden met mtb-piraterij. Als we kijken naar het gewonde dagdagelijkse leven (of beter zelfs: het verkeer) merk je ook hier een dergelijke negatieve evolutie op. Spijtige zaak. Als we allemaal die wegpiraten proberen op attent te maken dat zo'n zaken niet kunnen moeten ze er toch iets van opvangen.

Alhoewel...ik zondag zelf twee keer van de sokken ben gereden door DEZELFDE :evil: terrorist en ik hem de eerste keer al duidelijk gemaakt heb dat zo'n gedrag werkelijk niet kon. Ge hebt er die het ook nooit leren hé :cry:
Plaats reactie