05/11/06 10° Monseré VTT Rumbeke (Roeselare)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Elbee
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 25 okt 2006 22:20
Rijdt met: Specialized Stumpjumper Expert Carbon

Bericht door Elbee »

Ik ben heel kalm over da brugske gerede want khad gelezen dat daar vorig jaar ook manen horizontaal gelgen hadde.

Die achter mij had ook ff geluk. Zen voorwiel schoof zo'n goeie meter opzij, net nie gevalle :-)
portos
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 23 nov 2005 11:01
Rijdt met: thompson

Bericht door portos »

mooi parkoers, vrij goed berijdbaar dankzij een droge zaterdag. veel volk, overbevolkte afspuitplaats. die mtb-toertochten groeien stilaan uit hun voegen. geen last gehad van een tekort aan blonde leffe. gelukkig hadden we voor iets anders gezorgd :P
Superfan
Kerstman
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 19:05

Bericht door Superfan »

Versta nie goed waarom iedereen hier klaagt over een overbevolkte omloop, ik ben om 8.00 uur gestart en heb daar absoluut geen last van gehad, als iedereen natuurlijk op hetzelfde moment wil vertrekken dan krijg je natuurlijk op een aantal plaatsen, zoals afspuit, een beetje overbevolking.

Sta ne keer een uurke vroeger op en dan ga je geen enkel probleem hebben, dat zou trouwens een goede oplossing voor al die snelle mannen, i.p.v. iedereen van de weg te rijden, begin een half uur vroeger, dan is het parkoer voor jullie alleen. :evil:

Voor de rest goeie organisatie, en @Kurry, nice meeting you again, 't begon tijd te worden niewaar. =D> =D>
Gebruikersavatar
sliekske
Mountainbiker
Berichten: 1981
Lid geworden op: wo 19 apr 2006 16:42
Rijdt met: Scott Scale 900 RC

Bericht door sliekske »

Twas ne schone rit waarbij het max. uit de streek werd gehaald =D> =D> Ze kunnen er niet meer instoppen dan voor handen is é.
Soms wa grote stukken asfalt waardoor ik het wat op m'n heupen kreeg, mo dit was snel vergeten eens we weer het veld in gingen.
Bij thuiskomst 80 km op den teller aan 23,7 gem.

Kzou zeggen: geen KL**** aantrekken van al die overjaarse pubers (en daarbij heb ik het over gasten tussen 5 en 85!!!) die enkel commentaar kunnen geven, maar der zelf niets van bakken :evil:

En om nog even te reageren op enkele zaken:
- als er idioten zijn die liever zonder helm rijden, kan dit op zich geen probleem zijn!
Als dergelijke personen vallen is de kans op ernstige schade toch nihil

- In verband met de verschillend tussen de rijders. Der zijn er altijd die op dergelijke TT komen stoefen (omdat ze op grotere wedstrijden tegen hun tanden krijgen) en dergelijke snelheidsduivels rijden normaal ook niet den grote toer.
even aanvullen voor ik hier op m'n kap krijg, niet alle snellere rijders zijn van dit soort.
Zelf ben ik niet van de traagste, maar ik vind dit geen reden om op een singel track een tragere rijder uit te kafferen of de gracht in te rijden. Het valt me eigenlijk op hoe vaak mensen waar ik gewoon rusten achter blijf rijden, zelf vragen of ik door wil en daarbij zelfs gewillig aan de kant gaan =D> =D> =D>
Ik versta niet dat er dergelijke problemen zich kunnen voor doen onder mensen die allen de zelfde interesse hebben. En trouwens der is geen geld mee te verdienen.

@ den klojo die geen respect heeft voor het milieu
Als ik je nog eens tegen kom en weer plastic (van rond zo'n wafelke) int veld zie deponeren, zult ge het kunnen opfretten :evil: :evil: door ettertjes als gij krijgen de andere (beschaafde rijders) tegen hun oren.
:evil: KLOJO :evil:
dlask
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 13 jan 2006 13:49
Rijdt met: balance

Bericht door dlask »

Na Bekegem op zaterdag, 's zondags in Rumbeke de tweede 'nieuwe' tocht van 't seizoen gereden. Wegens andere verplichtingen (eerst ontbijtpakketten moeten gaan rondvoeren voor de plaatselijke oudervereniging), pas tegen 9 uur kunnen starten in Rumbeke. En dan weet je natuurlijk wel hoe laat het is. Bijna 9 uur dus.
Dan is m.i. toch al 80 % van de rijders vertrokken en moet je , middelmatig fietser als ik ben, meestal alleen rijden op den 'groten' toer. Na zo'n anderhalve km door de nabije woonwijk te hebben gecrosst , kwam er voor mij een meevaller van formaat : Weggehaalde pijltjes (waar je als organisator niet altijd vat op hebt) waren de reden dat zo'n 50-tal baaikers in groep doelloos rond dwaalden in de wijk, waardoor ik me kon aansluiten en aan ruim 30 km per uur (ruim boven mijn stand ook) over een alternatieve hoofdweg terug aansluiting vond op het parcours.
Ter aankomst had 'k 51 km op de teller, dus veel zullen we niet gemist hebben. Het traject was wat mij betreft best in orde, en nu het in het veld terug wat harder duwen, sturen en (proberen) bijsturen geworden is, zijn de wegstroken voor mij altijd weer welgekomen.
Een tweede bevoorrading is voor mij persoonlijk op een afstand van 50 km, 's winters, geen overbodige luxe. Min 'pulle' is echter altijd goed gevuld en die doet eigenlijk even goed dienst als tweede bevoorrading. M.a.w. mijn eerste deelname in Rumbeke is heel goed meegevallen en ben dan ook tevreden huiswaarts gekeerd.

Rik C.
Gebruikersavatar
the voltman
Kerstman
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 03 okt 2005 12:09
Rijdt met: specialized stumpjumper

Bericht door the voltman »

Tja zoals eerder gezegd door iemand anders op deze topic het verschil tussen de rijders, gisteren had ik goede benen (is soms anders ook ze), en het ging tamelijk snel, ik heb de grote tocht gedaan en overstak enkel waar ik andere bikers niet in gevaar bracht, indien ik niet kan inhalen op een singletrack ofzo blijf ik gewoon achter de andere rijden zonder deze op te jagen ofzo, ik zal ook nooit roepen dat ze langs de kant moeten en indien ze dat uit zichzelf doen zeg ik bedankt, maarja op alle tochten zijn er cowboys die de mensen bijna van hen sokken rijden spijtig, het is geen wedstrijd hé.

greetings the voltman
Gebruikersavatar
De Pete
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: za 20 aug 2005 20:14
Rijdt met: ridley crossbow - cross

verzekering

Bericht door De Pete »

Beste collega's;

weten jullie op hoeveel tochten jullie verzekerd zijn als je geen lid bent van een federatie????

Ik denk dat jullie toch serieus bedrogen zullen uitkomen!!

Jullie starten bijna altijd op 'eigen verantwoordlijkheid' !!!!

En is jullie federatie echt zo goed als ze wel zegt als je iets tegenkomt??
De kleine lettertjes al eens gelezen? Niets over een helmpje gevonden in die bijna onleesbare lettertjes??

Ikzelf ben lid van de triatlonfederatie en ik heb een zeer goede verzekering, daar ben ik wel zeker van. Wij zijn ten aller tijde verzekerd op training, zowel fiets, loop als zwemtraining, maar.... Bijvoorbeeld is een helm wel verplicht op fietstraining en dat staat er ook duidelijk in!

Ik zou mij toch maar eens verdiepen in die materie en de volledige polis opvragen, je zou wel eens voor verrassingen komen te staan als je het leest!

ps. inderdaad goeie tocht!

de wtdt - ers
Gebruikersavatar
alexi
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 10 jul 2006 22:08
Rijdt met: rockrider limited edition

Bericht door alexi »

gisteren ook een overigens goed georgeaniseerde TT in rumbeke gereden,en inderdaad blijkbaar zoals velen nen hoop cowboys tegengekomen.Nu ben ik geen hele tragen(gem.22.9 gisteren) maar ik ben daar een paar keer met nen anderen tegen dek gegaan alleen al omdat ze willen oversteken (en redelijk agresief ook)waar het echt niet kan,en dan maar uitleggen dat het niet de bedoeling was.
Wat mij echter het meest opvalt nu is dat daar in het zomerseizoen bijna geen sprake van is.Zou dat echt door de wielertoeristen komen die zich nu pas ten volle op de TT's gooien of zie ik dat verkeerd.
Superfan
Kerstman
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 19:05

Bericht door Superfan »

alexi schreef: Wat mij echter het meest opvalt nu is dat daar in het zomerseizoen bijna geen sprake van is.Zou dat echt door de wielertoeristen komen die zich nu pas ten volle op de TT's gooien of zie ik dat verkeerd.
awel, ik geloof dat niet, ik ken der veel (wielertoeristen) die zich echt wel gedragen tijdens een tt. 't is niet enkel op gebied van elkaar van de weg rijden dat de mentaliteit sterk veranderd is.

Vraag maar aan Filiberke, heeft gisteren een gastje van nog geen 14 jaar geholpen =D> , problemen met de ketting, dat ventje stond daar al bijna een kwartier vooraleer iemand de moeite deed om hem te helpen. [-X :evil:

't zal toch niet zo zijn, dat er op dat moment alleen maar wielertoeristen passeerden hé. #-o
Gebruikersavatar
Riding Butcher
Mountainbiker
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 04 sep 2006 20:15
Rijdt met: Ridley Tiger full LX

Bericht door Riding Butcher »

Idd, als ge om 8 u startte, had ge geen last van ophoping, zelf ben ik ni van de rapste, maar als er ene van zijnen tak zou maken tegen mij op ne single track dat het ni rap genoeg gaat, gaan alle remmen dicht, zeker weten,nu jaq soit
schone tocht maar 1 probleemke, ik heb mij een beetje opgeblazen in het begin zodat ik piepedood zat tegen de bevoorrading, ken uzelf zeggen ze dan, da is een beetje zoals een stier en een rode lap.
Na de bevoorrading ff gas terug genomen om dan zo goed en zo wel mogelijk naar de finish te rijden. We hadden toch een gemiddelde van 19.7 wa ni slecht is voor mij toch
Ik kom net voor de kleiputten en pfffff voorband naar de knoppen maar ben dan toch zo blijven rijden
Plaats reactie