04/11/06 Vlamertinge - Catsberg (nieuw)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
grote plateau
Kerstman
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 okt 2005 14:44
Rijdt met: ne rooien of nen blauwen

Bericht door grote plateau »

Al een tijdje terug van den tocht,
ben vanmorgen ne keer alleen vertrokken met in het achterhoofd ne keer te rijden op het gemakske #-o en ne keer te genieten van de omgeving. :roll:
Wist dat er wat veel baan inzat in 't begin en op 't einde(werd ons medegedeeld op deze topic) =D> ,maar denk dat dat voor velen welgekomen was.De stukken off-road waren zeker de moeite,vooral de beklimmingen ,waar menig biker voet aan grond zette.Juiste bandenkeuze bracht ons al een stuk vooruit.
Na de Catsbergbeklimmingen(die ik wel klein gekregen heb :P )nog ne biker geholpen met ne lekke band(volgende keer band en pomp met bommetje meedoen hé :wink: )om dan het tempo lichtjes op te trekken.Weer veel stervende zwanen gezien na de derde bevoorrading,die waarschijnlijk blij waren met de "bane" =P~ en het lichte briesje.Al bij al vond ik het de moeite van de verplaatsing zeker waard.
Goeie afspuit =D> en douche =D> en nog ne korten après met Lichterveldenoare.

Normaal ben ik er volgend jaar terug .
keftje
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 08 okt 2006 00:08
Rijdt met: cube access

Bericht door keftje »

beste bikersvrienden,

beetje laat maar wil toch ff mijn opinie over de tocht uiten.K eb de 30 km gereden die er iets meer dan 35 waren?de wegen offroad wegen lagen er op sommige plaatsen vettig bij op sommige wel beter.ge zijt mtb-er of nie é.proficiat aan de organisatie.


PS.de warme douches waren zzzzzzzaaaaaaaaaaaaaallllllig.Nog eens bedankt é :lol:
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Bericht door Fritsie »

Deze namiddag een mooie tocht gereden. Zoals reeds eerder aangehaald
tamelijk veel baan in het begin en op het einde. Vooral die grote baan op het einde kan misschien vermeden worden in de toekomst. Het middenstuk was prachtig =D> =D> =D> . Genieten tot en met...ook al maakte de modder het soms wat moeilijker (o. a. het stukje langs het kleine beekje voor de tweede bevoorrading (70 km)). Na de tweede bevoorrading was er een smal weggetje waar nogal wat bramen over het pad hingen. Daar ik eerst dacht dat het onschuldige klimplanten waren ben ik in de eerste wel goed blijven haperen :evil: :evil: ...een kleine snoeischaar kan hier wonderen doen. Blijkbaar hadden andere bikers daar geen last van.
Alles bij elkaar een prima tocht die zeer goed georganiseerd was.
klietestamper
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: do 24 nov 2005 19:50
Rijdt met: venturelli

Bericht door klietestamper »

"Eindelijk" zou ik zeggen: "een parcours dat wat vettig was". Dat was verdorie een tijd geleden. Sommige stukken waren echt zwarte zeep!
Anderzijds is het mij voor het eerst gelukt de beklimming van de Cats te voltooien zonder af te moeten stappen. Dwz dat bij vorige beklimmmingen (vroeger) het nog vettiger en veel vettiger lag. Het viel vandaag dus nog al bij al mee. Natuurlijk val ik in herhaling door te zeggen dat de eerste en de laatste 45' over te veel asfalt liepen. De bergzone maakte echter veel goed. Ik heb genoten van de eerste klimpartij naar de Zwarte berg. Dat was MOUNTAINBIKEN met hoofdletters.
De puike organisatie zorgt er verder voor dat ik deze tourtocht voor volgend jaar met rood in mijn agenda aanstip.
Gebruikersavatar
cloclo
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 30 mei 2005 14:43
Rijdt met: Thompson sub-09 slx disc

Bericht door cloclo »

Ook de 50 gebold en veel kan ik aan de voorgaande commentaren niet meer toevoegen.Dit was een aangename kennismaking met een voor mij ongekende streek,en dit smaakt naar meer!Zeer geslaagde tt!'t was wel wennen aan de modder na die lange droogte,maar na enkele vettige stroken ging het alweer vlot,'k ben zelfs geen ene keer gevallen :bounce: ( 'k zal maar hout vasthouden zekers ) Tocht om zeker te onthouden!
Gebruikersavatar
Duvelbiker (noW)
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 17:21
Rijdt met: C'dale F600

Bedankt!

Bericht door Duvelbiker (noW) »

Een goeiemorgen.
Eerst en vooral sorry dat ik niet eerder info kon geven over de vettigheid en staat van het parcours, maar ook een computer heeft soms rare kuren
Het is altijd jammer wanneer pijlen verdwijnen en nog jammerder wanneer je organisatie er niet eerst op komt. Dat wordt dus meer shiften rijden volgend jaar!
Alleszins bedankt allemaal om te komen, met 675 deelnemers was het zeker geslaagd!
En het probleem van de onverharde aanloop en terugkeer van de bergzone... blijft een probleem denk ik. Er zijn weinig alternatieven als we naar de Catsberg willen trekken in 70 km, maar we hebben nog een heel jaar om te zoeken!
Tot Wervik!
Gebruikersavatar
Revontulet
Kerstman
Berichten: 36
Lid geworden op: za 16 sep 2006 16:01
Rijdt met: rockrider 9.1

Bericht door Revontulet »

Gisteren ook gestart. Eerste keer in de streek is heel goed meegevallen. Voor het eerst dit seizoen lekker vettige stroken. :bounce: Enkele heel mooie passages met als top off the bill de catsberg. Kben een paar keer piepedood gegaan maar toch zonder afstappen boven geraakt. :bounce:
Lekkere technische afdalingen.
Gelukkig was er op het einde redelijk wat road.
Goeie organisatie, lekkere bevoorrading.
Bedankt aan de vrijwilligers aan de bevoorrading en elders.
Gebruikersavatar
Dertien
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 18 dec 2005 18:45
Rijdt met: cube reaction pro

Bericht door Dertien »

Fritsie schreef:Heeft er iemand een idee hoeveel hoogtemeters moesten overwonnen worden op de rit van 70 km?
ik had er 680 op mijn teller staan.
Zoals er al eerder geschreven is, moet je er wat voor over hebben om 'de bergen' te kunnen trotseren-het asfalt op de heenweg kan alleen maar je verlangen aanscherpen en de stroken op de terugweg zullen voor velen een welkome adempauze geweest zijn. [-o<
Ik vond de bepijling erg goed - jammer idd van die ene mankerende in aanloop naar de Zwarte Berg, maar daar kan de organisatie niets aan doen- en ook de bevoorradingen waren degelijk. Het meest genoten van de omzwervingen op de Catsberg, achter de splitsing met de 50 km! Op het modderige bospaadje langs het beekje vlak voor de tweede bevoorrading moest ik nog een motard helpen die het in zijn hoofd gehaald had om ook het paadje eens uit te proberen... :roll: hij zat direct twee meter lager en kon er niet meer uit. Gelukkig kwamen enkele plaatselijke kerels hem/ons een duwtje geven... Benieuwd of hij de tocht volledig heeft 'uitgebromd'.
Het was trouwens een aangename verrassing de 500ste biker te zijn die de derde bevoorrading aandeed-een speciaal voor dat doel gekoesterde en bewaarde banaan versterkte me nog in mijn overtuiging dat ik er volgend jaar weer bij zou zijn!
Trouwens, de prachtige herfstzon die ons de hele namiddag begeleidde gaf aan deze tocht nog iets extra's.
Een mens zou op die manier tot zijn honderdste willen fietsen...
Dankjewel en proficiat aan de organisatie! =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
hydrus
Mountainbiker
Berichten: 817
Lid geworden op: wo 02 mar 2005 19:35
Rijdt met: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Contacteer:

Bericht door hydrus »

EL_NOPPES schreef:zou er iemand foto weten staan op het internet van die technische afdaling van de catsberg , op het parcours van de 50?
Als je mij een beschrijving heeft welke afdaling (er zijn er zoveel) ga ik deze week (ten laatste volgend weekend) wat foto's maken, tenzij hij al in m'n archiefje zit natuurlijk :P

Was het aan de kant van de antenne, van het klooster, was het vanaf de top, of was het aan de voet,... ? (ik ken namelijk heel wat technische afdaling op de cats :p

Oja, welk soort bos/begroeing was het, waren er jumps, ondergrond? (stenen, modder?)
johanc
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 12 nov 2003 20:44
Rijdt met: bulls 9005 'race light'

Bericht door johanc »

Volgens mij wordt de afdaling vanaf de antenne naar de bocht in de Chemin du Peenacker bedoeld. Je moet bovenaan tussen die 2 witte betonnen blokken de afdaling aanvatten. We moesten deze keer het normale pad verlaten en rechts afslaan. Daar was er een kort technisch stukje. Ik kan me niet inbeelden waar er anders iets technisch in zat.

Johan C.
Plaats reactie