29/10/2006 Pareltocht in Gooik

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
boommax
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: do 26 okt 2006 21:27
Rijdt met: nen trakteur

Bericht door boommax »

prachtig parcours
goede pepijling
meer dan genoeg aan bevoorading
fietsafspuiting ; wat een service
douches :goe warm
de leffe : perfect van temperatuur
hier kunnen sommige clubs op leerschool komen
dik in orde jongens !!!
nu gaan we een beetje zagen voor een massaaske
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
snellen eddy
Mountainbiker
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 24 okt 2005 19:55
Rijdt met: Thompson

Bericht door snellen eddy »

voor de 1e maal in Gooik gereden en tzal zeker niet de laatste keer geweest zijn. De 46 km gedaan. Fantastische uitpeiling en dito splitsingborden. Duidelijk en goe. Bevoorrading ok, afspuitplaats ok aan de doe het zelf stand, lekker warm water en schitterend weer. Wa moe ne mens nog meer hebben. =D> =D>
@ gooiksemountainbikeclub en alle anderen: tot binnen 2 weken in Roosdaal :wink: :wink:
siloske
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 11:44
Rijdt met: Scott Scale 20

Bericht door siloske »

Regelmatig zie je toch vrouwen op de mountainbiketochten.
Ikzelf ben een vrouw en mij zie je altijd op de grootste afstand.
Dat we in de minderheid zijn, dat weten we wel.
Het blijft nog altijd een typische mannensport.
Soms rijd ik zelfs 2 van hun parcours na elkaar.
[-X
pvandebe
Mountainbiker
Berichten: 2400
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 21:18
Rijdt met: Vanalles

Bericht door pvandebe »

Za al 't volledige bloso parcours gedaan van Gooik om m'n nieuw fietske ne keer te testen. Daar dit al de 7de keer was sinds ma op de fiets was 't eigenlijk al meer dan genoeg. Omdat 'k toch al die afpijling al had gezien en nogal nieuwsgierig van aard ben (za wel nie gevolgd omwille van m'n respect voor de organisatie) zo toch maar vertrokken om 08:00 met een tijdslimiet van 3 uur om terug thuis te zijn. Na een leegloper op afdaling kesterheide ('k dacht eerst dat m'n afdalingscapaciteiten - die al niet schitterend zijn - onder 0 kwamen te liggen) waarbij 'k dan ook nog m'n sepap van de nieuwe band naar de kl... geholpen heb (maar wonderbaarlijk, de druk bleef erin) en de benen die al helemaal frut waren na 30 km teruggedraaid naar huis :oops: Dees week toch zo'n 240 MTB km's achter de rug, 'k ga een weekske rust pakken.

Puike tocht. Af.

Alleen ben 'k niet zo'n single track moddereter :wink:
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

pvandebe schreef: Na een leegloper op afdaling kesterheide ('k dacht eerst dat m'n afdalingscapaciteiten - die al niet schitterend zijn - onder 0 kwamen te liggen) waarbij 'k dan ook nog m'n sepap van de nieuwe band naar de kl... geholpen heb (maar wonderbaarlijk, de druk bleef erin)

Alleen ben 'k niet zo'n single track moddereter :wink:
Nie aantrekken zenne, ik was zelf iet te enthousiast om de kester af te rijden met als gevolg nen klapband bij de afdaling aan die wortels.

Wa bedoelt ge met singletrack modder eter ???

Heeft er trouwens iemand met de gps rondgereden ??

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
kamikeli
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 15:08
Rijdt met: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

Bericht door kamikeli »

Pervélo was met 5 man vertegenwoordigd.

Op voorhand was afgesproken om het vandaag wa kalmkes aan te doen, maar 't draaide op een gegeven moment toch anders uit.

Joris Massaer reed met de tandem en dus konden we het niet laten om het tempo op een gegeven moment op te drijven. Op den bergop hadden ze het moeilijk, waardoor ik dus profiteerde van de situatie. Alleen...van korte duur want op vlakke stukken kwamen ze telkens terug. En het ging hard...

Na de bevoorading hadden ze het waarschijnlijk iets moeilijker om hun tandem door de kleine steegjes te krijgen, want we hebben hen niet meer gezien!

Vandaag het werk gezien van een prima organisatie. Eigenlijk geen minpunten, ook qua bepijling. Nergens ben ik verloren gereden en alles lag er goe bereidbaar uit. Ondanks de regenval van de afgelopen dagen.

Enkel het stuk naar de kesterheide (net vóór de boomwortel-afdaling) was het wel opletten geblazen voor valpartijen door de vele putten. Maar da is mountainbiken hé...

Greetz en see you next year.

@ Raffie: blijkbaar hebben we jullie gemist! Heb niemand van de Wolkens gezien.
lagniau
Mountainbiker
Berichten: 134
Lid geworden op: za 24 dec 2005 23:56
Rijdt met: Scott Scale 60 Custom

Bericht door lagniau »

keb ook dn 45 afgebold zalig tourke hè ma weet iemand hoeveel hoogtemeters ? want het ging goed op en af :D veel modder :) stukken kester PRACHTIG =D> soms is op tande gebete door veel windtegen aja friet rider keb u zien vertrekke mja mne kameraad was er nog ni.. daarmee aja en wij hadde gemiddelde van 21.5km/h :) en khad 66km

dus euhm wie de hoogtemeters weet laat ma wete via pb of hier gwn @forum ^^
Gebruikersavatar
Stef PDS
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 07 nov 2005 14:18
Rijdt met: Scott Scale 40
Contacteer:

Bericht door Stef PDS »

lagniau schreef:keb ook dn 45 afgebold zalig tourke hè ma weet iemand hoeveel hoogtemeters ? want het ging goed op en af :D veel modder :) stukken kester PRACHTIG =D> soms is op tande gebete door veel windtegen aja friet rider keb u zien vertrekke mja mne kameraad was er nog ni.. daarmee aja en wij hadde gemiddelde van 21.5km/h :) en khad 66km

dus euhm wie de hoogtemeters weet laat ma wete via pb of hier gwn @forum ^^
Lagniau,

Orangecrash reed met een gps en ik heb hem achteraf gevraagd hoeveel hoogtemeters. Het moeten er zo'n 550 geweest zijn.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

550 hm's !!
tja mijne teller heeft nen km of 5 geen registratie gedaan dus blijkbaar ook geen hm's ik heb er maar 460.

voor degene die fot's willen zien van de kesterheide hier zijn ze http://david.videopic.net/c1123295.html

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
Teze
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: di 30 mei 2006 12:38
Rijdt met: diene zwarte Cube Reaction
Contacteer:

Bericht door Teze »

Zondag ook me 3 man de 45km gaan rijden. Organisatie was wel af: parking, afspuitstand, bewaakte parking... Ik had wel een min of meer een gelijkaardig parcours als Halle verwacht. (ken deze streek niet echt goed). Iets minder bos dan Halle; maar de tocht was toch te pruimen. Had de indruk dat de meeste HM op het eind kwamen en crossparcours was ook leuk.

Aangezien mijn 2 medebikers gisteren niet over hun beste benen beschikten(wss had den alcool op zaterdag avond hier iets mee te maken :drunk: ); besloot ik maar 20min voor de bevoorrading een beetje door te trekken. Een 30tal min na de bevoorrading besloot ik ook nog eens door te trekken; en heb dan mijn peren wel gezien. Ik kwam in een groepke terecht me ook ne jongere gast me nen (carbon?) Orbea. Ik ging vanvoor aan de groepke hangen en dan hij op zijn beurt. Na een 10tal min komen we achter 2 man die eigenlijk al héél goed vooruit gingen. Ik had weer het lumineuze idee om die 2 nog in te halen; plots komt 'den Orbea' nog over mij. ( :oops: vanwaar kwam diene?) Orbea stopte dan wel 5min later. Die 2 gasten wisten mij te vertellen dat hij regelmatig stopte om dan er weer tegenaan te vliegen. Wss zal 1 van die 2 gasten (diene lange) mij vervloekt hebben aangezien ik me zijne maat ne ganse ne min of 20 tempo heb liggen maken. Met als gevolg dat mijn licht zelf uit moest op de laatste asfaltklim. Gelukkig heb ik geen tijd gehad om naar mijne hartslagmeter te zien; want dat had ni schoon geweest :roll:

Om mijn ego te strelen stopte diene ene biker ook na de laatste asfalt klim om op zijne maat te wachten. Hij had toch ook afgezien :-?
Plaats reactie