01/11/06 IEPER

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Horsepower
Mountainbiker
Berichten: 167
Lid geworden op: za 15 apr 2006 14:20
Rijdt met: Cube LTD Comp

Bericht door Horsepower »

Ook terug van Ieper. 'k Heb mij goed geamuseerd. Vooral de heuvelzone was ok. Voor en na de heuvelzone vond ik het wel veel road. 'k Heb toch al betere tochten gereden in deze streek (Poperinge & Voormezele). Maar ja, deze tochten starten dichter bij de heuvelzone zeker ?

Wel redelijk zwaar onderuit gegaan bij de tweede off-roadbeklimming van de Rode berg. Gelukkig zonder al te veel schade.

Conclusie : 7/10 (gemiddeld)


Groeten.
Horsepower
Gebruikersavatar
The Exe-cutioner
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: di 13 sep 2005 14:37
Rijdt met: Scott Yecora

Bericht door The Exe-cutioner »

Ik ben vanmorgen om 8u vertrokken en heb toch nog even m'n lange broek aangetrokken en andere handschoenen.
Ik ben blij dat ik die keuze gemaakt heb.
Ik had bij de eerste bevoorrading een gem. van 23,22 km/h wat niet slecht was voor iemand alleen denk ik.
Ik heb ook het geluk gehad dat het pas begon te hagelen nadat ik over de Kemmelberg gereden ben, zo iets voor Hollebeke.
Helaas kreeg ik bij het golfterrein een platte band, 't leek wel een revolver die afging. Ik heb toen een nieuwe binnenband geplaatst en kon weer verder maar ik merkte al gauw dat er een scheur in m'n buitenband zat waardoor ik trager en voorzichtiger ben gaan fietsen en ja hoor, na de Palingbeek weer een platte band, dit was 4km voor het einde.
Jammer dus en ik heb gebeld naar de pechdienst, die mij een 20-tal minuten later kwamen oppikken. Er zaten toen al 4 bikers met hun defecte fiets in het busje.

Maar al met al heb ik me wel vermaakt en had ik toch 65km op de teller, een hele dikke duim voor de organisatie, het waren goede en op de juiste momenten bevoorradingen.
Tot de volgende toertocht en ik moet "the iceman" nageven dat het beste uit de streek gehaald is.
Zaterdag rijd ik de TT Vlamertinge, maar wellicht niet de grootste tocht
Gebruikersavatar
vuul vintje
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: do 16 feb 2006 15:54
Rijdt met: één in bruikleen van 't vrouwtje enne een Scott Genius 20

Bericht door vuul vintje »

Hoi, 'k heb vanmorgen gekozen voor de 52km. en als beginner moet er echt nikske meer bij hoor, amaai.Gelukkig heb ik hier en daar mijn wagonnetje een tijdje kunnen aanpikken anders was deze tocht voor mij moordend geweest!We kregen die fikse bui net voor die afdaling met die trappen maar 'k heb toch nooit echt kou gekregen.Zekers een mooie en goed georganiseerde tocht met misschien 1 minpuntje; die douches; die waren daar precies niet zo op voorzien, op zo'n flink aantal mensen, nochthans, met zo''n schitterende accomodatie in de buurt zou dat toch beter moeten kunnen....Anderzijds ga ik volgend jaar voor de grote toer.Groetjes!
Gebruikersavatar
Coachy
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 08 dec 2005 23:01
Rijdt met: Thompson ZEUS

Bericht door Coachy »

Heb de 68Km gereden. :-)

Een rustige aanloop genomen om in de bergzone nog voldoende reserves te hebben. Eénmeel in de bergzone was het genieten. Net voor de splitsing van de 54 - 68 Km was de trap al rijdend nemen de max. :lol:

Beneden naar rechts en daar lag de volgende trap, maar nu bergop. Was er bijna geraakt maar één trede lag net iets te hoog, dju toch. ](*,)

In de lus van 68 Km zaten ook enkele kuitenbijters, klein schakelen was de boodschap en natuurlijk vooraan op het zadel kruipen. Als kustrijder was dit toch hetgeen waarvoor we gekomen waren. :bounce:

Tot aan Km 40 was het poeierdroog, ik herinner me nog een meter of 3 slijk, het kunnen er ook 4 geweest zijn. Maar dan ..., een grote zwarte wolk en het was van dat. Regenen dat het niet meer schoon was, als toemaatje nog een hagelbuitje er bovenop. #-o

Hier en daar was het een beetje schuiven geblazen, maar voor het merendeel viel het allemaal nog best mee. Eénmaal we de Kemmelberg al rijdend bedwongen hadden was het zwaarste voorbij. Aansluitend werd het vlakker en kon de snelheid weer ietwat omhoog. :-)

In Ieper aangekomen kon ik tevreden terugblikken op een MTB-tocht die me veel plezier heeft opgeleverd. Honger en dorst heb ik ook niet gehad, want de bevoorradingen waren ook in orde. =D> =D> =D>

Het enige waar ik me soms aan stoorde waren de blauwe pijltjes, soms moest ik toch eens dubbel checken om ze te zien. Kan natuurlijk aan mij liggen, ben niet meer van de jongste en het zicht wordt er ook niet beter op. :roll:

Volgend jaar kom ik zeker terug! :lol:
triple XXXL
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: do 24 aug 2006 21:05
Rijdt met: Be one

Bericht door triple XXXL »

Laat kunnen starten (bijna 10 uur met vier bikers :P )voor de 68 km
Na de vlakke aanloop eerste bikevriend die voor de 35 km koos ( nog met drie) konden we tandje bijsteken.
In Renegelst vestjes aan (dank aan de goden voor de regen volgende keer warm water aub)
Andere(tweede ) bikevriend problemen met schakelen dan maar de 54 km kiezen(eerste rit alles nieuw =D> )
De Kemmel naar bovengevlamd
achterom eens kijken toen was de kaars uit bij de derdebiker (is nog geen 15 jaar zeer goed dus )laten afdraaien naar Ieper
Nog 2 tandjes bij en maar vliegen we voelden zelfs geen kasseien van de Palingbeek zo tot het einde van deze prachtige rit . Volgend jaar nog eens max. km proberen DERDE KEER GOEDE en nog iets :cry: :cry: :cry:
m-biker
Mountainbiker
Berichten: 127
Lid geworden op: do 19 mei 2005 14:06
Rijdt met: Martelly met Deore LX, Magura HS33 en Mavic Crossride

Bericht door m-biker »

mooie rit, 't was wel 72 km... ik heb er enorm van genoten, tot aan de Kemmel! Jammer dat organisaties nog steeds de afdaling van Kemmel op de kasseien nodig vinden : zwaar gevallen en nu moet ik de eerste weken niet biken...

verder wel een heel mooie organisatie!
triple XXXL
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: do 24 aug 2006 21:05
Rijdt met: Be one

Bericht door triple XXXL »

Laat kunnen starten (bijna 10 uur met vier bikers :P )voor de 68 km
Na de vlakke aanloop eerste bikevriend die voor de 35 km koos ( nog met drie) konden we tandje bijsteken.
In Renegelst vestjes aan (dank aan de goden voor de regen volgende keer warm water aub)
Andere(tweede ) bikevriend problemen met schakelen dan maar de 54 km kiezen(eerste rit alles nieuw =D> )
De Kemmel naar bovengevlamd achterom eens kijken toen was de kaars uit bij de derdebiker (is nog geen 15 jaar zeer goed dus )laten afdraaien naar Ieper
Nog 2 tandjes bij en maar vliegen we voelden zelfs geen kasseien van de Palingbeek zo tot het einde van deze prachtige rit [/u]. Volgend jaar nog eens max. km proberen DERDE KEER GOEDE en nog iets :cry: :cry: :cry:
Gebruikersavatar
.::Andy::.
Mountainbiker
Berichten: 819
Lid geworden op: vr 21 jul 2006 20:23
Rijdt met: Custom Cube Reaction 2007
Contacteer:

Bericht door .::Andy::. »

een hele mooie tocht! Zo had ik het wel verwacht in deze streek!

Een verslagje is te vinden via: http://www.andy-balcaen.tk
jdline
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 31 okt 2006 20:30
Rijdt met: JTline

Bericht door jdline »

twas een mooie toer kheb er van genoten, jammer van het weer, kreeg het toch ook wel koudjes :)
Gebruikersavatar
Big One
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 15:24
Rijdt met: CUBE

Bericht door Big One »

We kregen inderdaag weer een lekkere tocht voorgeschoteld. Alles werd dan ook uit de streek gehaald. Een vlotte aanloop tot de voet van de rodeberg zorgde ervoor dat we goed opgewarmd waren en het klimmen kon beginnen. Spijtig da' t er opstopping was aan de trappen, en dan nog de ketting die eraf ging, dit zorgde er dan ook voor dat de makkers gaan vliegen waren. Een paar keer moeten vloeken op de kemmelberg, maar het doet toch zo'n deugd dat we hem steeds weer kleinkrijgen. Na een serieuze inspanning de vrienden terug bijgehaald. We kregen dan nog een vettig strookske na de palingbeek (wat ik ook verwacht had) en het zat erop. Nen dikke proficiat aan de organisatie =D> =D> =D> en tot volgend jaar! Nu kunnen we ons klaarstomen voor de thuismatch in Wervik van volgende week.

@zwino: volgende keer uw drankskes op de bevoorading binnen houden hé, en niet uitkotsen :-& dat is nog zo aangenaam voor ons
Plaats reactie