28/10/2006 nieuwenhove waregem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
piere wiet
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 17:17
Rijdt met: tuf tuf

28/10/2006 nieuwenhove waregem

Bericht door piere wiet »

wil iets meer weten over deze tocht
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

ik heb die vorig jaar gedaan met Dark Dingo, zeker weer van de partij!

verslagsken vorig jaar op www.valcke-vanraes.be bij verslagen 2005 :wink:

organisatie van de Grachtcrossers...
Laatst gewijzigd door Rock Rider op di 17 okt 2006 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Organisatie
VTT-club De Grachtcrossers
i.s.m. Sportdienst Waregem

Plaats
Ontmoetingscentrum Nieuwenhove
Kerkhofstraat 30
Nieuwenhove - Waregem

Start
van 08u30 tot 14u30

Inschrijving
3 euro

Parcours (Hoogteprofiel)
Deze tocht verloopt door de heuvelende streek van de Vlaamse Ardennen. Doortocht door zowel veld- als boswegen met veel offroad. Parcours in alle weersomstandigheden goed berijdbaar

Accommodatie
Douches
Afspuitgelegenheid
Uitgebreide bevoorradingen:
(1 op 30km, 2 op 45/60km)
Perfect uitgepijld parcours
Continue parcoursbewaking
Mobiele pechverhelping
Gratis streekbier voor iedere deelnemer
Voldoende parking voorzien

Info
Bart Gabriëls: 0496/41.98.77
Peter Vanhulle : 0486/08.26.60
E-mail: info@grachtcrossers.be


op mijne site staan een paar fotokes van den dingo en ik van vorig jaar... onder andere na de streekbieren... :drunk:

meer info op www.grachtcrossers.be
Gebruikersavatar
archie bunker
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: do 04 nov 2004 09:22
Rijdt met: Trek 4900

Bericht door archie bunker »

kluisken schreef:Een van de betere tochten in deze regio
Sluit mij hier volledig bij aan. Ieder stuk bos in de regio, openbaar of privé, wordt onder de wielen geschoven.

Ik zal er zeker zijn na de middag (moet 's morgens werken).

@ Nonkie & Bartje : krijgen wij weer ne Watou bij de laatste bevoorrading ?
Gebruikersavatar
cloclo
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 30 mei 2005 14:43
Rijdt met: Thompson sub-09 slx disc

Bericht door cloclo »

een van de mooiste parcours van 't jaar en een van de beste organisatie's.Deze tt moet je gereden hebben!
Jammer genoeg kan den dezen er dit jaar niet bijzijn daar we een weekendje de moezelstreek onveilig gaan maken.Heel jammer maar ja je kan niet alles doen eh...
Gebruikersavatar
nonkie
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: do 13 mei 2004 16:45
Rijdt met: flanders

Bericht door nonkie »

hallo medebikers,

hier zijn we dan met onze 3de grachtcrossers vtt op zaterdag 28 oktober.
dit jaar zullen we de streek van waregem,anzegem,tiegem,wortegem,elsegem,... onveilig maken alsook de vele bossen en privé domeinen in de streek.
deze zullen optimaal benut worden.
ook dit jaar is er opnieuw een watou stand die we ietsje uitgebreid hebben. :drunk: :drunk:
voor de vroege starters is er gratis koffie voorzien tot 10u.
hopelijk zijn de weergoden ons beter gezint dan voorig jaar en word dit een spetterent mtb-feest [-o< [-o< [-o< [-o<

tot kijk in nieuwenhove
Gebruikersavatar
veeteeteetje
Kerstman
Berichten: 2352
Lid geworden op: do 14 jul 2005 07:12

Bericht door veeteeteetje »

Ik pik de draad ook weer op en kom samen met pepeetje in de namiddag naar Waregem. :bounce: :bounce: Eindelijk kan ik de grachtcrossers TT ne keer rijden. :oops: :oops: Viel de vorige jaren altijd de dag voor onze TT (Vtt Oostrozebeke).Als je het mij vraagt hebben ze dit jaar een goeie datum gekozen. :-D
Gebruikersavatar
nonkie
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: do 13 mei 2004 16:45
Rijdt met: flanders

Re: Lastigheidsgraad

Bericht door nonkie »

Svn schreef:Hallo
Ik heb een vraagje over de tocht.
De tocht van de 45km is dit een erg lastige tocht of valt deze goed mee?
En is er veel meer onverhard in de 45 dan in de 30?
hoi
den toer van 45km is best te doen en er is redelijk veel onverhard.
ik zou niet twijfelen maar gewoon doen.
jvh
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 19 nov 2003 09:09

Bericht door jvh »

Is er veel verschil qua lastigheidsgraad tussen de 45 en de 60 km ?
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

verslagsken van vorig jaar voor de geïnteresseerden...

22/10 TT Waregem-Nieuwenhove Grachtcrossers

Vandaag samen met Dark Dingo naar Nieuwenhove getrokken om daar den tocht van de grachtcrossers te doen. Het was de derde in de rij in dezelfde streek, maar dat is niet erg. Het is immers een wreed schone streek hé.

Gisteren en vorige nacht goot het water, dus verwachtten we ons wel aan een vettig parcours. Het zou het er niet makkelijker op maken.
Om 13u afgesproken met Rudy om dan te starten. Ik kon onmogelijk vroeger omdat ik moest werken. Wouter (steenbakkerslid) zou ook meegaan, maar ik kreeg temidden de voormiddag een sms met de boodschap dat hij wat grieperig was en het niet zag zitten. Niet getreurd, we waren nog met twee. Toen we aan de start toekwamen zagen we Bartje aan den toog staan, kwam leffingenoartje juust terug van den tocht en trok PeterV fotokes. Tegen ons startuur was het weertje al mooi opgeklaard en het werd dus schoon bike-weer.
De tocht zelf was er eentje om U tegen te zeggen. Vanaf het begin recht de Wortegemse bossen binnen. Deze bossen, die op de grens tussen Anzegem en Wortegem liggen, werden optimaal benut. Enkele lussen in het bos toonden ons alle hoekjes van dit eenmalig toegankelijk prachtig privé domein. (later op de namiddag hoorde ik dat het niet meer toegankelijk is omwille van enkele quads die de boel naar de knoppen geholpen hebben enkele jaren terug... jammer toch...). In het bos was het allesbehalve plat, enkele stukken lagen er ook wreed vettig bij... De tip die we aan de start kregen van leffingenoartje bleek er wel een goeie te zijn... DOSEREN IN KRACHT, want vanaf he begin werd het duidelijk dat het een zware zou worden. Enkele halfdode bikers werden al opgeraapt in het eerste bos, dus wat zou dat niet zijn enkele kilometers verder? Eenmaal uit het bos moesten we toch wel effen puffen, maar veel tijd om te recupereren hadden we niet. Het ging direct op een andere wegel over... Van daar dan naar een tweede bos, dan weer een wegje op... En gans de tijd op en neer... De hellingen zijn niet van de zwaarste, maar volgen elkaar zodanig vlug op dat er van recuperatie niet veel sprake kan zijn.

Ook het Anzegemse (in Grijsloke) Bouvelobos liet men niet links liggen, helemaal niet! Er dwars door en het moet gezegd worden, het lag er ook vettig bij! Je kon er makkelijk binnenrijden, maar de kant om naar buiten te rijden was wat anders! Vorige week reden we langs hier naar binnen, gelukkig wat het nu zo niet... Vorige week was het al een kuitenbijter, nu zou het een hele dooddoener geweest zijn met die vettige brij! Bij de uitkomst van het bos dus wel enkele valpartijen gezien en er zelf ook één meegemaakt, net zoals de biker voor mij werden we opgehouden door iemand met een mindere techniek... Tja, de eerste echte natte tocht eist toch wel slachtoffers... We zijn de wind, de regen, de vettige brij enz nog niet echt gewoon hé.

Daarna de blaarhoek omhoog... Chance dat er aan het eind een kapelleke stond, dan kon ik vlug een schietgebedje doen om de verder tocht te overleven!

Na al dit moois ging het richting de Weedries. We moesten een paadje volgen dat we de vorige week afdaalden... maar dan omhoog! Toen we dan uiteindelijk op de straat moesten uitkomen (de Weedries dus...) ging het naar recht en een redelijk steile klim omhoog via een privé weg aan een boerderij... ook een fameuze kuitenbijter! De ondergrond, kasseien, lagen er spekglad bij!

Hierna ging het dan uiteindelijk naar de laatste bevoorrading waar een goede Watou ons opwachtte... Is ne keer iets anders dan zo'n isotone sportdrank...

Ik heb echt genoten van deze tocht (en het gezelschap)!

Chapeau voor de Grachtcrossers! Zeer mooie bevoorradingen, wreed goede bepijling, tof met dat verrassingspakket achteraf, schoon parcours,... Wel veel dezelfde stukken als vorige weken, maar in omgekeerde volgorde en veel vettiger, wat het helemaal anders deed aanvoelen. De zware stukken werden niet geschuwd, in tegenstelling tot vorige weken, waar ik de indruk had dat ze soms de makkelijke plaatsen opzochten...

Kortom alles was piekfijn in orde! De Grachtcrossers hebben ons zeker niet ontgoocheld! Volgend jaar sta ik er terug hoor mannen! Hopelijk met mijn hond mee...

Misschien één tip... rekenlessen volgen voor volgend jaar want aan de bevoorrading stond een borde met volgende mededeling... 45km Reeds afgelegd: 21km Nog af te leggen: 27 km Volgens mij is dat 48 samen, maar kom, da is dan ook het minste....

Uiteindelijk een tocht van 49,3 km met een gemiddelde van 19,7 km/h wat niet slecht is voor mij in zo'n weerke..

Afstand: 49,4 km
Avg: 19,7 km/h
max: 48,5 km/h
Kcal: 2550
Plaats reactie