11/11/06 TT Wervik

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Big One
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 15:24
Rijdt met: CUBE

Bericht door Big One »

yep,

Wegens omstandigheden :drunk: :drunk: :drunk: kan ik pas vandaag mijn commentaar plaatsen.

TT Wervik voldeed nog maar eens aan alle verwachtingen. Met de balokken in de opwarmingsfase zit je altijd goed, daarna via mijn achterdeur naar Kruiseke om daar van de eerste drassige beklimingskes te proeven (Die strook naar de Klijtstraat toe deed toch even de longen opgaan.) De bevooradingen waren ronduit perfect. Na die eerste bevoorading reden we via Zandvoorde richting Komen. We wisten direct wat zou volgen: DE spoorwegroute zoals wij hem noemen. Die lag er gewoonweg ideaal bij, net teveel modder om volle gas te geven, en net niet genoeg om te ploeteren, ik reed daar direct 200m dicht op mijn voorligger. Die schwalbe's zijn toch goeie bandjes hé :lol:. Na de tweede bevoorading kregen we een single-track voorgeschoteld die ik niet kende, maar daar kon je serieus vlammen, zo'n lang stuk. Daarna langs de Leie nog wat technische passages richting Komen-Frans en Wervicq-Sud, waar ik dacht #-o #-o Frans bos maar die lieten ze toch wijselijk rechts liggen. Zo terug naar oosthove, heel tevreden na een héél geslaagde tocht, om op't gemak te kunnen gaan genieten van mijne Leffe.

km: 54
avs: 20.5
xab
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: di 18 okt 2005 18:00
Rijdt met: Merida TFS LAVA

Bericht door xab »

Gisteren voor de eerste jkeer in Wervik gereden. En mannen om maar eens in herhaling te vallen SUBLIEM. Dit is de reden waarom dat ik mij dit jaar een mbt heb aan gekocht .Het is pas mijn 8 ste rit op de mountenbike maar nu dankzij deze rit ben ik volledig verkocht. Ik heb de 74 km gereden en ben omstreeks 8u10 vertrokken. Gewoon een prachtig parcours. Aan gezien ik vroeg vertrokken was hadden we nog niet veel volk gezien . Tot aan de tweede bevoorading Daar was het druk maar alles werd in goede banen geleid. Na het eerste deel tot aan de tweede bevoorrading laten we zeggen hebben we op het gemak gereden. Na de tweede bevoorading heb ik mijn compagnon in plan gelaten en ben ik doorgereden. De derde bevoorrading was ook in orde en je had er een gratis banden en voeten was bij. Ik heb overal kunnen rijden en veel mannen te voet voorbij gestoken. En zeker een goede disipline van de mbt ers want ze maakten allen plaats om de mannen en vrouwen die wel konden rijden op die gladde stroken voorbij te laten. Heb dan de 74 km ( ik hader 75.4 km) afgesloten met een gemiddelde van 21.3. Niet slecht denk ik voor mijn achtste mbt tocht. ZEKER TOT VOLGEND JAAR.
Gebruikersavatar
pounke
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 16:26
Rijdt met: Trek 850 (1994 stillll rrrrunning)

Bericht door pounke »

De STM-ers genoten er met volle teugen van.Pachtige rit!! We konden pas vertrekken om 13u15 voor de 74km. We waren ongeveer de laatsten denk ik . Just van pas want de laatste strook onverhard was tssn de donker en klaren.
Bedankt voor de Leffe Ronny (de pechverhelper vd raketguys)Jammergenoeg moest ik vroeg vertrekken maar mijn collega's hebben dat wel goed gemaakt denk ik... .

Tot één der volgende ritten en zeker tot in Wervik 2007!!

Pounke :wink:
Gebruikersavatar
fast & furious
Kerstman
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 09 sep 2005 18:58
Rijdt met: Fast : Specialized stumpjumper expert / Furious : Specialized Stumpjumper Woman 2006

Bericht door fast & furious »

Gisteren ook de 75kilometer afgebold tesamen met Black Night en Trèze(13)
Na 30 kilometer sprong mijn ketting in twééen en een geluk dat BN nen
rijdene mecanicién is,anders ging ik mogen den pechdienst opbellen
(waarvoor dank Blackie!!!!)
Na een oponthoud van een klein halfuurtje(aja,tis waar,we hebben nog hulp gekregen van Santa Cruz en 2 vrienden)hebben we onze weg verder gezet richting tweede bevoorrading.
Ik heb dan tesamen met Trèze het gashendel opengedraaid en hop,naar
de derde bevoorrading(BN was intussen al enkele kilometers achter)
Na 70 kilometer begonnen bij mij plots de krampen langs alle kanten er uit te springen,maar wat was ik blij toen ik mijn camionette zag staan! Met een AVS van 20,4 ben ik toch content.
Ik vond het parcour subliem(van licht offroad tot heel zwaar offroad)
Ik vond de verdeling tussen road en offroad perfect.
Wat die bevoorradingen betreft,ja,beter kan niet zekers!
Als ik dan toch kritiek moet geven is het over de douches,warm water was er niet meer bij(omstreeks 3u30)maar dat weerhoud er ons (F&F)niet van
om volgend jaar terug te komen,dadde ben ik hééééél zekers.
Op den après nog kennis gemaakt met Raketfietje en nog Pompier ontmoet aan de forumtafel.
Na enkele leffes nog nen bak friet gegeten en nen worst en mijn zaterdag
was weeral geslaagd. :drunk: :drunk: :drunk:
Was vorig jaar mijn beste tt en is het dit jaar opnieuw(mijn persoonlijke mening hé)

Tot volgend jaar,Raketmannen en vrouwen!!
eddy caesar
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 12 nov 2006 16:03
Rijdt met: cannondale f800sl

Bericht door eddy caesar »

mooie maar gladde tourtocht had 76 km op de teller ik heb ook mijn ketting gebroken en ik had ook geluk dat de rijdende mecanicien mijn ketting herstelde (BN)ik was dus zijn tweede het was toch verder dan 500m want ik had er76 alvast bedankt en hopelijk was je niet te deasy want ik zag dat je er paar staan had ik rij volgende week in torhout
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

hallo F&F

Bericht door long fellow »

fast & furious schreef:Gisteren ook de 75kilometer afgebold tesamen met Black Night en Trèze(13)
Na 30 kilometer sprong mijn ketting in twééen en een geluk dat BN nen
rijdene mecanicién is,anders ging ik mogen den pechdienst opbellen
(waarvoor dank Blackie!!!!)
Na een oponthoud van een klein halfuurtje(aja,tis waar,we hebben nog hulp gekregen van Santa Cruz en 2 vrienden)hebben we onze weg verder gezet richting tweede bevoorrading.
Ik heb dan tesamen met Trèze het gashendel opengedraaid en hop,naar
de derde bevoorrading(BN was intussen al enkele kilometers achter)
Na 70 kilometer begonnen bij mij plots de krampen langs alle kanten er uit te springen,maar wat was ik blij toen ik mijn camionette zag staan! Met een AVS van 20,4 ben ik toch content.
Ik vond het parcour subliem(van licht offroad tot heel zwaar offroad)
Ik vond de verdeling tussen road en offroad perfect.
Wat die bevoorradingen betreft,ja,beter kan niet zekers!
Als ik dan toch kritiek moet geven is het over de douches,warm water was er niet meer bij(omstreeks 3u30)maar dat weerhoud er ons (F&F)niet van
om volgend jaar terug te komen,dadde ben ik hééééél zekers.
Op den après nog kennis gemaakt met Raketfietje en nog Pompier ontmoet aan de forumtafel.
Na enkele leffes nog nen bak friet gegeten en nen worst en mijn zaterdag
was weeral geslaagd. :drunk: :drunk: :drunk:
Was vorig jaar mijn beste tt en is het dit jaar opnieuw(mijn persoonlijke mening hé)

Tot volgend jaar,Raketmannen en vrouwen!!
Ik ben diene lange (Long fellow) die jullie geholpen hebben na de soporwegzone, ketting dubbel gedraaid. Ik ben dan nog een eind meegereden met de één van jullie 3. Weet nie wie het was.
Alvast bedankt voor de hulp, had niet graag de pechdienst willen bellen en ben er toch geraakt.
Tot volgende gelegenheid.
Komen jullie naar St-Andries, mijne club,volgende week??
Gebruikersavatar
katrien20
Mountainbiker
Berichten: 457
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 22:07
Rijdt met: hot chili

Bericht door katrien20 »

We kregen inderdaad een schitterende toertocht voor onze voeten geschoven! Een dikke proficiat aan het voltallige team voor de quasi perfecte organisatie! =D> =D>
Later dan normaal ben ik vertrokken voor de 74km, maar door de foute keuze na de 3de bevoorrading (ik ben de 54 beginnen volgen, en die lus bleek nog 3 km langer te zijn) had ik uiteindelijk 78 km op mijn tellerke!
Enfin, ik heb er van genoten! s'Avonds op een verjaardagsfuif was ik wel niet veel meer waard.
Net nog onze Gizmo mislopen op 5', dus er is verbetering. #-o Het is wel duidelijk dat sommige mannen geen geduld hebben hoor... :wink:
Gebruikersavatar
Kurry
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT SPARK RC

Bericht door Kurry »

Wat een organisatie, manmanman, proficiat raketmannen- en vrouwen! =D> Vlotte inschrijvingen, perfecte bepijling, exuberante bevoorradingen, supersfeer, perfecte afspuitplaats, sympathieke doucheplaats :wink: en een in modder herschapen afwisselend parcours (waar jullie uiteraard geen hand in hebben) maar toch perfect berijdbaar, zelfs met PYTHONS !!! #-o ik had het blijkbaar niet horen regenen 's nachts (aja, ne mens slaapt dan meestal é) en was wat lui 's morgens om nog van banden te wisselen, maar het is perfect gelukt, getuige het gem. van een goeie 22km/u :wink:
Gebruikersavatar
pompier
Mountainbiker
Berichten: 364
Lid geworden op: di 02 dec 2003 22:13
Rijdt met: scott rc30

Bericht door pompier »

Dikke vette punten voor de organisatie.Zeer magere toen ik thuis kwam.Ik heb de schuld :oops: :oops: in jullie schoenen geschoven.Jaja ,ik kon niet weerstaan aan die goedkope Leffe.Ik had mij genesteld aan de forumtafel maar niemand bleek op het forum aktief te zijn.Dus lang genoeg blijven zitten om succes te hebben dacht ik.Dan nog petit remi, conischiwa ,black night, f&f,13,katrien 20 en Harry buldog gezien.Deze laatste bleek dan nog een van onze clubleden te zijn.Man man je moet naar Wervik gaan om dat te weten.Deze heeft ook het geluk gehad een prachtige bril (waarde 175€) van de tombolatrekking te winnen.
Wervik,De rakketmannen zijn een prachtige club.Proficiat.
O ja,wie zich geamusserd heeft in de modder moet zeker op 3 december afkomen naar Pittem voor de 8ste Pittemse zottentocht.Regen is er de vorige 7 editie's altijd bijgeweest.Dus modder met garantie.
Gebruikersavatar
Beer van Beerst
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 06 okt 2006 21:02
Rijdt met: nen kartonnen

Bericht door Beer van Beerst »

in twee woorden : dikke duim !!!
Plaats reactie