29/10/06 7 de Chouffetocht Middelkerke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1472
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Bericht door cowboy peter »

voor mij was het de eerste maal bij de choufkes en mij zien ze zeker nog terug. =D>
Het eerste deel gestart met flink wat slingerende verharde paden en het crossparcours die mij wel bevielen =D>. Hier kon ik mijn slechte benen nog wa vermommen. De daaropvolgende stukken langs het jaagpad en de ratteval waren mooi maar lastig. Dan begon Grote Plateau pas goed op gang te komen en mochten we mooi in rij in het wiel hangen tegen wind. Gelukkig voor mij dan nog een stukje technisch aan de schaapsbrug waar ik wat op adem kon komen, maar tevergeefs. Op km 40 de mannen moeten laten gaan. Door mijne motor nog ne keer in overdrive te smijten ben ik kort voor de prachtige singeltrack opnieuw komen aansluiten, maar dat waren de laatste stuiptrekkingen. Na de bevoorrading en het restje duinen kwamen we op het strand en ik zag de mannen allemaal van mij wegrijden :cry:. Op het einde van het strand met heel veel moeite nog enkele vrouwen en petit'remi =D> ingehaald.
Na een weekend met mooie tochten, maar erbarmelijke benen denk ik deze week ergens een okkassie solex aan te schaffen ....wa verbouwen en ... misschien , heel misschien ga ik dan volgende week nie moeten lossen.:wink:
Na de rit nog ne hotdog, verrassingspakket en een choufke (bedankt leffingenoarke =D>) wa bekomen aan de forumtafel en dan terug huiswaarts getrokken (zonder verrassingspakket)
Gebruikersavatar
sean braire
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: ma 18 aug 2003 12:42
Rijdt met: Wilier 401 Xb

Bericht door sean braire »

Genoten over de hele lijn. We kunnen ons alleen maar aansluiten bij de lovende commentaar.
Nog dit : het typetje dat stond bij het binnenrijden van het militair domein (bevoorrading 2) was die familie van de "Yoeri" van Tragger Hippy (Kanaal II)?
"Rustig, rustig, rustig.... bandjes tonen..., dank U..., uiterst rechts houden"
Vol overgave,prachtig!!!!
Superfan
Kerstman
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 19:05

Bericht door Superfan »

yplahoi, 'k was er ook weer bij en heb mij goed geamuseerd, schone stukken off-road, single-track voor de tweede bevoorrading waar we bijna overhoop gereden werden door een paar zotte bikerkens [-X .

En dan hop naar 't zeetje voor de laatste kilometerkens strand en golfbrekers. Toch wel prachtig met dat mooie weer, 't moet voor de toevallige wandelaar toch ook wel mooi geweest zijn, al die bikers.

Vooral nen ongeloofelijke dikke proficiat =D> =D> aan onze Petitremi die da mooi afgehaspeld heeft.

@ Leffingenoarte; ge ziet, 'k heb mijn woord gehouden en een bende hertetrappers meegebracht hé, maar vooral proficiat met uw organisatie, 't is gewoon af =D> =D>. We komen bij leven en welzijn volgend jaar zeker terug. :drunk: :bounce:
Gebruikersavatar
Coachy
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 08 dec 2005 23:01
Rijdt met: Thompson ZEUS

Bericht door Coachy »

Aan alle Choufkes dikke proficiat! =D> =D> =D> =D> =D> Het was zalig.

Mensen die de tweede bevoorrading niet gezien hebben zijn waarschijnlijk aan de oversteek trambaan rechtstreeks het strand opgereden (heb er daar zelfs gezien die uit de duinenstrook kwamen om direct de baan over te steken). [-X [-X [-X

Nochtans stonden er duidelijke pijlen.

In het terug naar huis rijden heb ik de singletrack nog eens meegepakt en zag een wetsdienaar die aan de oversteek het verkeer regelde, de mensen overtuigen om terug de duinen in te trekken en het volledige parkoer te volgen. Voor sommigen was het allemaal zinloos. :roll: :roll: :roll:

Zelf rijd ik regelmatig op een singletrack in duinen aan de H.Jasparlaan, misschien kan die ook in het parkoer opgenomen worden. Natuurlijk zal dat een metertje asfalt meer vragen... en zo komen we misschien aan de eerste Choufkesmarathon :lol: :lol: :lol: .

In elk geval, voor mij was deze tocht dik in orde!!!
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Bericht door Cannonneke »

sean braire schreef:Nog dit : het typetje dat stond bij het binnenrijden van het militair domein (bevoorrading 2) was die familie van de "Yoeri" van Tragger Hippy (Kanaal II)?
"Rustig, rustig, rustig.... bandjes tonen..., dank U..., uiterst rechts houden"
Vol overgave,prachtig!!!!
Niet te doen, die kerel :lol: Ik kwam daar echt heel rustig uitbollend aan en hij met grote gebaren "rustig, rustig !!!!!!" waarop hij van mij natuurlijk een onbegrijpende blik kreeg :wink:

En ja, het missen van de 2e bevoorrading kan enkel maar liggen aan het feit van rechtstreeks de kustbaan over te steken, ik heb er genoeg gezien die onderweg een stuk afsneden (wellicht omdat het ver "op" was...), de bepijling was alvast vlekkeloos.

Er valt aan de kust dus toch heel wat te biken, en nu dat er in Oostende aan sportpark De Schorre ook een MTBparcours is aangelegd (dat trouwens best plezant is en technischer dan in Middelkerke), kan ik mij bij wijze van spreken "om de hoek" uitleven.
Gebruikersavatar
bromtje
Mountainbiker
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 22 mar 2006 14:39
Rijdt met: epic sw worldcup,sj comp

middelkerke

Bericht door bromtje »

Alfie schreef:Jawadde zeg, en genoten dat jullie hebben...
Ik vond het anders geen te vetten. De bepijling was maar zozo, ge moest verdomd goed uit uw doppen kijken, zeker in 't begin toen we de hele tijd door die woonwijken en dat industrieterrein moesten. 'k Zag trouwens ook pijltjes die gewoon bovenop een ander bordje van een fietsroute geschroefd waren [-X . Er zaten inderdaad enkele mooie stukjes in, maar wat we daartussen kregen was niet veel soeps zulle. Beetje tussen het lis gaan rijden, om bijna met uw k*****n in de vaart te sukkelen... leuk hoor... Tenslotte ook maar 1 bevoorrading gezien, en neen, ik zat er niet door. Wel een goeie afspuitinstallatie.
'k Vind de commentaren hier ferm overroepen alleszins. Enfin, ben misschien teveel gewend maar 'k denk niet dat ik nog terug kom.
dacht al dat ik de enigste was!!!
Was voor mij ook één vd mindere dat ik dit jaar gereden heb,sorry.
Wel een paar leuke stukken(speelplein,duinen),maar te weinig off road.
Gebruikersavatar
leffingenoartje
Kerstman
Berichten: 795
Lid geworden op: ma 21 okt 2002 20:24
Rijdt met: Thompson mash 5 en cube reaction 2010
Contacteer:

Bericht door leffingenoartje »

Bedankt aan 1231 deelnemers op onze tocht =D> =D>

Iedere jaar meer en meer deelnemers moet toch zijn dat de meeste bikers terug komen moet toch zijn dat het goed is in Middelkerke =D>

Ja voor diegenen die het niet goed vonden wij proberen er het maximum uit te halen.

In domein Prins Karel waren er tot 2 maal toe de pijltjes verdwenen. :( :(

Toch weinig personen gehoord die verkeerd gereden hebben =D>

Wij horen graag negatieve reacties hoe meer hoe liever, en daar wordt zeker aangewerkt om onze tocht nog beter te maken :wink:

Groeten en tot op 1 of andere toertocht :wink:
levensgenieter
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 16 dec 2002 19:54
Rijdt met: thompson trial

Bericht door levensgenieter »

Ook voor de eerste keer afgezakt naar Middelkerke, met ne man of 7 van onze club. Ook ik heb een beetje een dubbel gevoel.
Enorm goede organisatie met alles erop en eraan. Jammer dat ook zij geplaagd werden door saboteurs, die pijlen wegnamen of verdraaiden.
Het parcours viel voor mij wat tegen , vooral voor de eerste bevoorrading. Daarna beterde het gelukkig met een paar technische stroken, die het fungehalte wat de hoogte injaagden. Op het strand was het dan vooral genieten ( daar rijden we toch de toertochten voor) van de omgeving en de zuivere lucht.
Volgend jaar opnieuw van de partij ?
Zal afhangen van het aantal choufkes dat we zien in SBV

groeties
Gebruikersavatar
HanZi
Kerstman
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 14:53
Rijdt met: grand canyon al 8.0,en nen zelf ineengestoken granville

Bericht door HanZi »

Voor mij was de tocht goed geslaagd,alles wat een goede TT nodig heeft zat er in(hellingskes,technische stroken,goede bepijling,perfecte bevoorrading,goede organisatie,wind zand zon.........)We zitten inmiddels niet in de ardennen he?Ofwel was 't het goed gezelschap met de forumtrein :bounce: :bounce: , moet je ook eens proberen,Alfie
Gebruikersavatar
marge
Mountainbiker
Berichten: 324
Lid geworden op: do 13 jan 2005 13:33
Rijdt met: Summerbike: Orbea Oiz Carbon 3 / Mudbike Flanders

Bericht door marge »

leffingenoartje schreef: Wij horen graag negatieve reacties hoe meer hoe liever, en daar wordt zeker aangewerkt om onze tocht nog beter te maken :wink:
:wink:
Omdat je het zo schoon vraagt, in de rubriek 'opbouwende kritiek':
- Het offroadgehalte vond ik tot aan de 'vaart' ook te magertjes. Tot dan vond ik de tocht zeker overroepen Maar vanaf de vaart was het toppie.
- De tweede bevoorrading was een kilometer of 5 te laat want de meesten (en ook ik) zaten op hun tandvlees. Ik had mijn krachten ingedeeld op basis van 58 km en dacht aan km 40 à 45 verse krachten te kunnen opdoen.
- 4 € vind ik veel geld voor een TT (een zakje met reclameblaadjes en een pulleke haarlak die ik niet kan gebruiken vraag ik niet en vind ik ook geen meerwaarde aan een TT). Maar allee 't is goed voor ene keer.

Maar anders ... schitterende TT zowel kwa parcours (technische stukken) als organisatie (bepijling = =D> =D> =D> ). Een aanrader dus.
Plaats reactie