29/10/06 7 de Chouffetocht Middelkerke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
leffingenoartje
Kerstman
Berichten: 795
Lid geworden op: ma 21 okt 2002 20:24
Rijdt met: Thompson mash 5 en cube reaction 2010
Contacteer:

29/10/06 7 de Chouffetocht Middelkerke

Bericht door leffingenoartje »

Hierbij nodigen de Choufkes en ikzelf jullie uit op onze 7 de Chouffetocht in Middelkerke .

Keuze tussen 27, 38, 45 en 60 km

Dit jaar een volledige nieuwe versie nl. in omgekeerde ricihting, dat betekent het strand op het einde :P

Een parcours : met berijdbare duinenstroken, mountainbike parcours in Nieuwpoort, mountainbike parcours in Middelkerke, polders ,jaagpaden, strand...

Kortom van alles en nog wat, we hebben geprobeerd alles uit de streek te halen die beschikbaar is =D>

Voor de kinderen is er om 10.00 uur een begeleide kidstocht ( fietsen gratis beschikbaar)

Grote tombola voor al de deelnemers met als 1ste prijs een mtb thompson ter waarde van 1000€ en diverse andere waardevolle prijzen. :P

Douches, bike wash , gratis een warme hond en chouffe van het vat aan democratische prijs. =D> :drunk:

In de zaal is er een vips tent voorzien voor de forumbikers :P

Starten kan tussen 8.00 u en 11 uur in de sporthal "De Branding" populierenlaan te Middelkerke.

Overnachting mogelijk in Middelkerke dankzij immo costa

al de info over onze toertocht www.choufkes.be

Kom en probeer en je zal zien wat Middelkerke en omgeving te bieden heeft voor de mountainbikers
Gebruikersavatar
leffingenoartje
Kerstman
Berichten: 795
Lid geworden op: ma 21 okt 2002 20:24
Rijdt met: Thompson mash 5 en cube reaction 2010
Contacteer:

Bericht door leffingenoartje »

Beste bikers,

Morgen vrijdag al het gerief tesamen rakelen en zaterdag zullen we beginnen uitpijlen met onze parcours commisaris Secco en Berre en ikzelf zal wel de vijzen indraaien en andere praktrische dingen helpen doen =D>

Dit jaar voor het eerst in omgekeerde versie en dat zal iets speciaals geven aan onze tocht, aankomen op het strand dat gebeurd maar zelden :-D
Dat moet je meegemaakt hebben vlammen op het strand met de wind vanachter =D> =D> =D>

Hopelijk ook op zondag 29 oktober morgen nog een belletje naar Sabine van de VRT en naar de weervrouw van de VTM en het zal wel in orde komen :P

Meer info zeker de komende dagen ....
Gebruikersavatar
leffingenoartje
Kerstman
Berichten: 795
Lid geworden op: ma 21 okt 2002 20:24
Rijdt met: Thompson mash 5 en cube reaction 2010
Contacteer:

Bericht door leffingenoartje »

Dat technich parcours krijg je dit jaar na 11 km te verwerken =D> =D>

We hebben er een cross parcourke van gemaakt en al de afstanden gaan dat meemaken alsook het strandstrookje van 7 km van Lombarsijde naar Middelkerke :lol:

En zoals de weerberichten er nu uitzien zeker al 95% WIND ACHTER OP HET STRAND =D> =D>
Gebruikersavatar
grave digger
Mountainbiker
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 12 feb 2006 21:17
Rijdt met: scott scale40 en genius rc30

Bericht door grave digger »

voilla,net terug,bij de start vlogen sommige groupen rond mijn oren,amaai,was da,maar vanaf 10 kilometers begon ik ze allemaal een voor op te rapen en achter te laten,ja mannekes,middelkerke kan zwaar zijn he.1 minpuntje,redelijk vroeg zijn we masaal vekeerd gereden,pijlke was weg,voor de rest geen probleem.tis en blijft ne goeie tocht,met veel afwisseling,duinen,strand,hindernis parcour :-D
blijft in mijn top 5 van de beste mountainbike ritten van west -vlaanderen,zeker daar we nu ne keer omgekeerd gereden hebben.
see you next year middelkerke =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Bericht door Cannonneke »

Ik was gisteren de mannen van de organisatie al eens tegengekomen bij hun verkenning (aan 't technisch parcours in Middelkerke).

Ik vond dat de tocht veel mooie stukken had met als topper de lange singletrack aan Lombardsijde/Westende net voor de laatste bevoorrading. Ik was wel verbaasd dat er soms wel 5k asfalt tussen bepaalde stukken zat. En de wind speelde ook wel een belangrijke rol, op het strand zat die trouwens al licht op kop !!

Soms nogal veel volk, zodat er wat file ontstond, maar ja, dat moeten we erbij nemen... op 't strand was r voldoende plaats om in te halen :wink:
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

voila, ook gedaan
de 45 km gereden die er uiteindelijk 53 bleken te zijn... Voldoende na de 60 van gisteren in Waregem... :oops:

Mooie tocht... Het eerste deel nogal veel asfalt, maar na de bevoorrading ging het richting Lombardsijde en dat maakte veel goed!
Ook het strand zelf maakte veel goed en plots was ik den asfalt vergeten...

Na de tocht nog effen met Leffingenoartje zitten klappen en daarna nog nen hoop forumbikers gezien...

@ gravedigger... hier idem, velen zien enorm snel starten en velen weer opgeraapt verder in den tocht... Velen zaten op het strand piepedood... :-?
Tirad
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 12:13
Rijdt met: Radon ZR Team Only

Bericht door Tirad »

Ben ook net terug. Was van zin om eventueel de 58 te rijden, afhankelijk hoe de benen voelden, maar ik stond na 32 km al terug aan de aankomst. Blijkbaar was ik niet de enige en hebben een paar onbenullen toch pijltjes bij de splitsing weggehaald. Ben daarna maar recht naar splitsing gereden om via het jagerpad de eerste (voor mij dus mijn tweede) bevoorrading aan te doen. Na het mtb-parcours in Nieuwpoort ben ik maar wijselijk teruggedraaid richting Middelkerke, want strook op strand was toch niet zo wind als men had voorspeld ... Zo had ik toch 60 km op de teller.

Misschien tip aan organisatie : zorg er voor dat splitsing niet in bebouwde kom ligt of laat er iemand aan splitsing plaatsnemen : het zal jullie veel leed besparen ...
Gebruikersavatar
micro-be
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 19 jul 2006 10:46
Rijdt met: een upgrade van een goedkoop kotje, maar het rijd

Bericht door micro-be »

Na een hopsitaal bezoek enkel weken geleden, is dat mijn eerste rit.
En ik heb afgezien.
Ik vindt dat we echte luxebeesten aan het worden zijn, want dit is toch niet van de poes.

Dikke proficiat aan de organisatie, want ik zeg het voor mij was deze heel goed.
Gebruikersavatar
Pompierke
Kerstman
Berichten: 485
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 21:21
Rijdt met: Cube

Bericht door Pompierke »

Hoi,

Ook gestart voor de 58 km, maar uiteindelijk 54 km op de teller. Beetje problemen gehad op het domein van Prins Karel (peiltjes weg) #-o #-o maar voor de rest kon deze tocht mij bekoren =D> =D> . Mooie technische stukken met af en toe lange stroken asfalt, voor de rest ok.
Misschien tot volgend jaar.

Grtzz
Gebruikersavatar
PR-barberiet
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 14 dec 2005 21:58
Rijdt met: Thompson Zeus

Bericht door PR-barberiet »

Zonet terug thuis uit Middelkerke,

Ik ben de man met de hamer tegengekomen ,op het strand was ik stik kapot,

Op de bevoorrading in Lombardsijde zijn we Johan Museeuw tegen gekomen !

ik vond het een heel leuke tocht . zeker voor herhaling vatbaar.

tot volgend jaar !


check it out : http://www.mtbuw.be
zondag 10 december veldtoertocht te wielsbeke !
BBR-rit -streek Markegem - Gottem
Plaats reactie