29/10/2006 - Bierbeek - Meerdaal 2000 TT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

29/10/2006 - Bierbeek - Meerdaal 2000 TT

Bericht door A d r i »

BIERBEEK (Vlbr)
Voetbalterrein, Wijnenberg 1
25-35-45 - 55km
8.30-10.30
Scott Tourtrips - VWB
0497522764
2,5-3,5

om een idee te krijgen van de hoogtemeters:
profiel 2004
profiel 2005
Laatst gewijzigd door A d r i op zo 22 okt 2006 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Blue_Ice
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 16 apr 2006 20:26
Rijdt met: C :-)

Bericht door Blue_Ice »

A d r i schreef:Oke, ik zal ze terug uploaden en de link aanpassen

HIER is de flyer

en

HIER is het parkoersplan

(downloaden : druk op FREE en wacht tot je een download ticket krijgt)
ik heb ze voor de makkelijkheid even bij mij geupload, dat is iets makkelijker dan 2-3x klikken en nr ingeven 8)

Flyer
Route
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Vermits ik in Bierbeek woon,ben ik eens gaan verkennen voor morgen.Ik hag geen goesting om men Fast Fred van men wielen te doen en ben dan maar zo vertrokken.Vertrek richting bremberg daarna richting naamsestwg.,oversteken ri.Zoete waters en daar kwam ik de mannen tegen die het parcour aan het pijlen waren.Tot daar lag het er schitterend bij.Dan maar op men eentje zo wat rondgetoerd ri.St.Jor.W ri. "de kluis "vandaar op Nethen ri.de warande terug naamsestwg.overgestoken om zo langs kleine padjes terug naar huis te rijden.Het blijft toch nog altijd een schitterende streek om te mountainbiken.maar ik neem wel padjes waar de toertochten nooit komen.Met men Fast Fred overal gemakkelijk boven geraakt,de eerste keer dat ik met die banden in het bos ga rijden.Voor morgen zal het zeker een schitterende tocht worden en de rappe mannen kunnen hun hartje ophalen.Ik niet, want ik ga men dochter meenemen maar ik weet nog niet welke afstand ze wil doen.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Voordeel van rap te vertrekken is dat je rap terug bent :)

Verhaaltje en profiel HIER
fast_bunny
Mountainbiker
Berichten: 319
Lid geworden op: zo 06 aug 2006 13:04
Rijdt met: Santa Cruz blur LT2

Bericht door fast_bunny »

amai , prachtige streek vandaag op dien toer. is eens wat anders dan het hageland. er zijn toeren in de ardennen die hier nog een puntje kunnen aan zuigen.

wat de toer zelf betreft. goed afpijling. zeer verzorgde bevoorrading en schoon volk bij de red bull stand :-D

ik was er vroeg bij dus geen file aan de trapkes maar toch 1 maal een voet moeten zetten. dan men eigen serieus opgeblazen ( o.a. in diene paardendreef met losse zand omhoog ) in hetvolgende stuk waardoor ik een aantal km heb moeten minderen .

paar serieuze sprongen gemaakt in afdalingen wat ook super was.

kortom , zalig zondag voormiddag en de opkomende zon . tsss

totaal 68 km ( 11.5 heen , 45 tt , 11.5 terug )
Gebruikersavatar
Bivy
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: di 03 okt 2006 19:20
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door Bivy »

Inderdaad het was weer eens af daar in Bierbeek. Waren met een viertal afgezakt naar de voetbalterreinen in Bierbeek. Rond 8.45 vertrokken en direct goed doorgereden en al een paar kartouchen verschoten, kwamen aan de eerste bevoorading met een gemiddelde van 27.0. toch even moeten bekomen. :-D
:lol:
Bevooradingen waren ook in orde alles wat nodig was om weer verder te kunnen.Red Bull ging ook vlotjes binnen.
Tweede helft was toch lastiger en wat gas moeten terug nemen en binnen gekomen met een gemiddelde van 24.1 en direct aan de cola geslagen.
Suikers!!!!! Nu nog de 10 km naar huis en er stonden 75 km op de teller.
De zondag was weer eens goed begonnen.
Tot volgende week.
Gebruikersavatar
W817
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 28 okt 2005 09:14
Rijdt met: Stevens Haze-ES

Bericht door W817 »

Bijna november en wat een stralende dag 8) om te biken. Een schitterend parcours met op een vrij korte strook wat serieuze kuitenbijters. De trapkes waren wat te moeilijk voor mij :evil: , heb er eigenlijk geen ene naar boven zien rijden... daarna na de kluis de bosberg omhoog en als toemaatje de lange zandberg. Kwestie van de hartslagmeter in het vizier te houden om niet te vlug uitgeblust te raken. Mijn poeier was dan ook niet op toen ik na 45 km mocht genieten van een warme lekkere douche.
Dus alweer een pluim voor de organisatoren en bij deze Adri nog eens bedanken =D> voor de kaart met de omloop, deze heb ik vlug afgeprint en misschien rij ik die wel nog eens.
Er zat ook een fotograaf op het parcours met een truitje van deze site. Voor één keer dat ik dus geflitst ben :P hoop ik deze foto's eens te zien op deze site.

Bikegroetjes.
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Natuurlijk ging dat hier weer in orde zijn. Ervaren organisatoren in een prachtige mountainbike streek (" de mijne ") dat kan niet mislukken.
Alhoewel ik hier zo ongeveer alles ken toch nog een nieuw wegske ontdekt vandaag. Zoals verwacht was het stappen op de trappen en heb ik ook niemand zien tot boven rijden. Voor de rest alles al rijdend kunnen doen en dus kontent van m'n eigen.
Bepijling goed, bevoorrading goed, het weer heel goed en een goede tocht van 55 km wat moet er nog meer zijn op een zondag eind Oktober.
Van thuis vertrokken met fietske en dus in totaal weer 70 km bij op den teller.
En volgende keer zijn we er weer.

Jaro.
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

Mannekens wat was dit een schoon tochtje zeg =D>
Gelukkig hadden die van het weer en wééral bij het verkeerde eind want ik heb geen regen gezien, alleen maar een mooi herfstzonneke en mooie herfstlandschappen onderweg.
Prachtige omloop, bepijling was perfect, zoals eveneens de twee super bevoorradingen.
Ik denk dat er heel weinig de trappekens in St-Joris-Weert zijn opgereden, ik toch niet want het was daar filerijden #-o
De zandklim aan de savenel was goed te doen behalve dat stuk waar er veel zand lag.
Ook altijd leuk om tegen te komen onderweg zijn die schoon en vriendelijke Reb Bull meiskes, normaal krijg ik dat spul niet door mijn keel maar vandaag door dat ik veel te warm gekleed was heeft diene RB mij deugd gedaan.

1 minpuntje toch was dat die polsbandjes met het noodnummer niet bestand waren tegen het zweet en onderweg heb ik er een paar zien op de grond liggen. Heb de mijne ook ergens verloren :oops:

enkele sfeerprentjes:
http://www.pixagogo.com/7847574197
Gebruikersavatar
forza_inja
Mountainbiker
Berichten: 762
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 21:12
Rijdt met: niner / niner / planet X

Bericht door forza_inja »

Vandaag ook afgekomen naar Bierbeek voor de 55 km. Tof parcours met enkele pittige stukken, die trapkes kort na de eertse bevoorrading en dan die helling in 't losse zand. Algoed dat m'n hartslagmeterke het vandaag liet afweten :-) , toch efkens in 't rood moeten gaan denk ik. Voor de rest was alles in orde, goede bepijling en goede bevoorrading. Al kwam die eerste nogal aan de vroege kant.
Ook ben ik schijfrem nog tegen het mountainbike.be lijf gelopen en hebben dan maar efkens een klapke gedaan.
Er zat ook een fotograaf op het parcours met een truitje van deze site. Voor één keer dat ik dus geflitst ben hoop ik deze foto's eens te zien op deze site.
hij was trouwens die fotograaf, dus 't zal geen probleem zijn om aan die foto's te komen denk ik. ik ben ook "geflitst" terwijl ik te voet :oops: aan de trappen bezig was.
Afbeelding
Tussen de eerste en de tweede bevoorrading nog met men linkerscheen tegen een uistekende tak gebotst, ergens op een slijkerige helling, gelukkig alleen maar wat geschaafd.
Al goed dat het zonnig weer was, want met al die kasseien onderweg zal het bij nat weer wel uitkijken zijn denk ik.

alles bij elkaar een zeer geslaagde dag 8)
53,7 km met een avg. van 22,9
Plaats reactie