100 km mountain bike van Beringen op 11 november 2006.

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
KWB
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 11:24
Rijdt met: velo

100 km mountain bike van Beringen op 11 november 2006.

Bericht door KWB »

Op zaterdag 11 november 2006 richt KWB Stal haar jaarlijkse mountain bike tocht in met vertrek en aankomst in het Omtmoetingshuis Den Tris gelegen in de Steenstortstraat 8 te Beringen Stal. Het vertrek is tussen 8.30 uur en 10.30 uur. Dit omwille van de 100 km.
De andere afstanden bedragen 15 km(kids), 28 km, 43km en 80 km.
Deelnemers van de kids, 28 en 43 km mogen 1 bevoorrading verwachten. Deelnemers van de 80 en 100 km krijgen 3 en 4 bevoorradingen.
Deelname kost 1.5 euro voor kids, 3 euro voor 28 en 43 km, 12 euro voor deelnemers van de 80 en 100 km. Deze laatsten ontvangen na de tocht nog een gepast aandenken. Voor inschrijvingen van de 80 en 100 km kan via de website http://www.kwbstal.be. Dan bedraagd de deelname kost 10 euro.
Verder zullen aanwezig zijn, apparte douches voor dames en heren, de afspuitwagen voor fietsen na de tocht en een bewaakte fietsparking.
Laatst gewijzigd door KWB op di 03 okt 2006 18:24, 2 keer totaal gewijzigd.
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Bericht door junior72 »

Jewel schreef:Gaat de tocht over de mijnterils???
Alleen de 80 en 100 km gaan over de terril tenzij het verandert is en iedereen er over mag .
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

bergfietser schreef:Hoe zwaar is deze Terril, kan hij vergeleken worden met die van de Maasvallei ?

Belange niet, de keren dat ik deze tocht reed zijn ze enkel aan één kant omhoog gereden en dan nog niet helemaal tot boven dacht ik. Helling is ook piece of cake als je vergelijkt met Maasvallei :wink:

Er zitten interessantere stukken in deze TT.
witte2
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 15:50
Rijdt met: Thompson

Bericht door witte2 »

Inschrijven is inderdaad iets anders en de uren situeren zich tussen 08.00 en 10.30. Is misschien wel efe aanpassen voor een zaterdag (FEESTDAG)maar die vele MTB'ers van vorige jaren konden hiermee leven.
Hopelijk die van morgen ook :P
Nu alleen maar hopen dat de weermannen het effe verkeerd hebben en dat de regen als die al moet komen wat later komt.
Het parcour ligt er in ieder geval nog relatief droog bij op enkele kleine plassen na waar je als je wil vandaag nog makkelijk rond kon rijden ( ik spreek dan wel voor het stuk in de buurt van Koersel kapelleke) Op het eerste stuk richting kapelleke is het ook droog vermits daar redelijk wat asfalt tussen zit dus goe voor hoge gemiddelde cijfers op de klokken te krijgen.

Jullie zien maar en hopelijk tot morgen, ergens onderweg of in de zaal van start en aankomst.

Groeten,
Gebruikersavatar
woozzy55
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 05 apr 2006 12:37
Rijdt met: merida matts sport 500 (2005)

Bericht door woozzy55 »

heb vandaag ook in beringen komen rijden samen met mijn zoon .
Parcour van 27 km gedaan. Heel veel asfalt en weinig heuvels (alhoewel de brochure van fietspromo 1 bergje aangeeft)
Bevoorrading was ok, maar kwam wel veel te snel (al na 8 km)
Volgend jaar liefst wat minder asfalt en was meer onverharde wegen.
Gebruikersavatar
Griffon
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jun 2003 22:29
Rijdt met: No Saint Luzifer

Bericht door Griffon »

Ben net terug van de 100km.
voor mij de eerste keer dat ik zo'n afstand gedaan heb maar uiteindelijk viel het goed mee.
de eerste km's over de weg was misschien een beetje ver maar waar er geen bos is, kan je er niet door rijden.
hoewel ik 1 maal verkeerd gereden ben(was niet de enige) viel de bepijling goed mee. de 2e bevoorrading mocht misschien een beetje beter aangegeven zijn want ik heb ze niet gezien. het hele stuk aan de over de mijnterreinen vond ik trouwens onoverzichtelijk.

de bevoorrading waren perfect, overal soep, sportdrank, fruit en koeken.
ik weet niet precies waar we overal naar toe gereden zijn maar het was een mooie route, stukken asfalt om te recupereren, enkele bergskes waaronder de terril in Beringen, en af en toe een stukje single-track.

enkel de regen en bijhorende modder maakte het zwaar, dit is dan ook een factor die je zelf niet in de hand hebt. hopen dat het volgend jaar beter is. ook voor de organisatie want het slechte weer zal wel de oorzaak van de mindere opkomst zijn.

de cijfers: 99.9km in 5u09min29sec. dit gaf een avs van 19.5

weet er iemand of die foto's die op de terril gemaakt werden ergens on-line komen te staan? wil de uitdrukking op mijn gezicht wel ne keer zien toen ik daar geflitst werd.
witte2
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 15:50
Rijdt met: Thompson

Bericht door witte2 »

Laat nog wel weten als je die foto's ergens kan vinden, ga er seffens effe naar vragen.
Nu chapeau voor die man met zijn kodakske want die is daar braaf gaan zitten om iets na 8 en heeft de eerste fietser pas gezien rond half tien. Logisch aangezien jullie eerst nog wat km moesten afmalen voor jullie aan den terril waren.
Het parcour was na die stortregens van afgelopen nacht echt wel een stuk zwaarder dan de afgelopen week en wat ik gezegd heb, van met een propere fiets terug aan te komen als je dat wilde, was vandaag echt geen optie. :oops: :oops: Op sommige plaatsen leek het wel één lange beek (volgelopen spoor) waar je door moest met hier en daar een kleine niet onder gelopen verhoging. 8)
Maar ja, de weergoden waren vandaag niet met ons en dat was ook wel te zien aan het aantal inschrijvingen. Maar toch nog een dikke proficiat aan al die iets meer dan 400 dappere MTB'ers =D> =D> die toch door dit pokke weer zijn gekomen en ervoor gezorgd hebben dat ons werk niet voor niets is geweest.
Alvast bedankt en tot volgend jaar. Wij van onze kant zullen dan proberen om het nog beter te doen. Dus laat de min punten of opbouwende kritieken maar komen, dan doen wij opnieuw ons best voor de volgende keer. Om te beginnen doen we al een mand vol eieren naar de klarissen, ge weet nooit waar da goe voor is.
frigorist
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 06 jan 2006 13:24
Rijdt met: scott

Bericht door frigorist »

Ik heb ook de 100km gedaan. Maar ik ben in de eerste 40km toch wel twee keer verkeerd gereden. Toen vond ik de bepijling soms een beetje onduidelijk.
Ondanks de regen een heel knap slijkerig parcour, maar daar kunnen we tegen :-D
Schitterende bevoorradingen!!!!!

Ik had 103.4 km op 4 uur 28 min
Gebruikersavatar
Docteur Dérailleur
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 31 jan 2005 12:57
Rijdt met: airborne lancaster

Bericht door Docteur Dérailleur »

er zaten enkele mooie stukken tussen, maar die waren er veel te weinig voor wat mij betreft. Voor diegenen die graag vlakke cyclocrossachtige marathons rijden is dit een goede keuze.

Ik vroeg me soms ook af we nu net geen mooie stukjes lieten liggen links en rechts. Kan er uit die terril niet meer gehaald worden?

Bovendien is offroad bij mij niet equivalent van zeer lange stroken bosweg of brede bospaden. Dan liever snel snel wat asfalt richting echt leuke bossen of wegen.

Je moet natuurlijk roeien met de parcoursriemen die je hebt.

Drie grote punten van kritiek:

- wie volgens mij hier voor de 40 koos (wij niet), zou zijn geld moeten terugkrijgen. (hebben zij de terril trouwens mogen doen of dat knappe stuk rond de watertoren?)
- onze goesting was het eerder beu dan onze fysiek en we kozen de 80 km , maar we moesten nog tien extra km ophoesten om aan de finish te komen. Een goede training, maar voor zij dien er dan echt door zitten een marteling , denk ik.
- zeer kleine pijltjes

Zeer positief:

- de organisatie en presentjes achteraf
- één van de meest superbe bevoorradingen ooit. Prachtig!
- een aantal knappe stukken!
witte2
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 13 nov 2005 15:50
Rijdt met: Thompson

Bericht door witte2 »

Docter D alvast bedankt voor de commentaar.

Wat de pijlen aan gaat, dit zijn vanaf nu degene die we gaan moeten gebruiken. Op dat vlak hebben we geen keus.
Heb wel al gehoord van sommige clubs dat ze de punten van de pijlen bespuiten met een fluo-verf en dat zou beter resultaat moeten geven.
Zondag nog gedaan in Heusden maar ben niet kunnen gaan rijden dus weet niet hoe het er in werkelijkheid uit zag. Is misschien een nuttige tip voor de makers van de pijlen.

Wat de leuke stukken aangaat die we hebben laten links liggen daar kan ik maar één ding over zeggen we zitten in groot Beringen gebonden aan een semi vast parcour. D.w.z. dat we soms met de fiets over het toeristisch fietspad/straat MOETEN ookal ligt er op nog geen 50m een prachtige singeltrack met heuveltjes die echt de moeite zijn. Maar het mag gewoon niet.
Idem voor de terril, ook hier is inderdaad veel meer uit te halen, maar we mochten enkel dat stukje gebruiken waar we zijn over gereden, niet meer of minder en dan nog enkel voor de maraton mannen, niet met heel de winkel erover [-X . Want geloof het of niet deze terril (vroeger het "stort" van de mijn is nu een soort van natuur gebied met zeldzame beplanting. Vandaar dus.
En dan heb je nog het feit dat niet alle clubs over de zelfde kam worden geschoren of dat ze niet allemaal met het juiste manneke op de juiste plaats zijn geweest om een bepaald deel van een streek te mogen benutten. Iedereen die zelf mee helpt aan een rit, groot of klein, komt dat vroeg of laat wel tegen en geloof me da is niet echt leuk :evil: .
Des al niet te min gaan we er volgend jaar opnieuw voor en gaan we toch opnieuw ons best doen om het voor zoveel mogelijk mensen naar hun zin te maken :-D . En dit zowel voor tijdens als na de rit.

Groeten,
Plaats reactie