100 km mountain bike van Beringen op 11 november 2006.

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
FRENS
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: vr 03 mei 2002 02:00
Rijdt met: Canyon

Bericht door FRENS »

Ik ben ook één van de weinige die de 100km hebben gereden. Ben in iedere geval verschoten van de vettigheid. De paden die enkele dagen er heerlijk bij lagen waren nu drassige en vaak lastige modderstroken geworden. Dit is uiteraard volledig buiten de wil van de organisatoren en een spijtige zaak.

Daarnaast ben ik ook verschoten van de organisatie. Deze was zeker en vast dik in orde. Goed uitgepijld, zeer goede bevoorradingen, zeker de tweede met de boterhammekes en de rijstpap, zeer vriendelijke mensen en een nuttig cadeau bij aankomst.

Van het parcours zelf was ik niet echt onderste boven maar daar zat het wer zeker voor een groot deel tussen. Ik ken het probleem van de vergunningen en dan is het zeker niet simpel om een deftig parcours in elkaar te knutselen. Nu stak het me naar het einde toe wat tegen om ofwel op asfalt ofwel op baggerstroken te rijden. Zelfs de anders zo leuke Klitsberg lag er nu verzopen bij. Bij droog weer is het parcours wel in orde maar onder de omstandigheden van zondag vond ik het eerder een afrader.

positief :
- vriendelijke mensen
- goed uitgepijld ondanks de onduidelijke pijlen van de provincie
- algemeen zeer goede organisatie
- zeer goede en uitgebreide bevoorradingen waarvan 1 in een tent, 2 binnen en de laatste buiten
- nuttige cadeau bij aankomst

tips :
- de pijlen hebben we in Heusden met fluo bewerkt en dat is dag en nacht verschil
- andere datum organiseren want de kans dat het parcours goed berijdbaar is in november lijkt me eerder klein

conclusie : als het weer het toelaat kom ik volgend jaar zeker terug, als het parcour er nat bij ligt zoals dit jaar dan blijf ik beter thuis
Plaats reactie